Hop til indhold

Kennelhoste


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Nogen der ved hvordan det lyder....Jodie har været til hvalpetræning med en hund der har haft kennelhoste, men burde være blevet rask.

Nu en uge senere er Jodie begyndt at lave hostelignende lyde. Er ikke rigtige host men mere en slags tør hul lyd, der får hende til at kaste op.

 

Det har varet 3 dage nu. Hvornår skal man gå til dyrlæge med det? Skal jeg vente og se om det går over? Synes I det lyder som kennelhoste? Og hvis det er hvor længe skal jeg så holde mig fra andre hunde?

 

En helt anden ting. Hvad søren gør man når man møder andre hunde. Jeg prøver at holde mig væk, men i dag var der en der ikke kunne holde sin hund og denne løb derfor direkte hen til os. Meget uheldigt. Jeg håber virkelig ikke at den anden hund er smittet for det var en gammel hund på ti år, der nok ikke klarer en omgang kennelhoste - Øv

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt lyde som kennelhoste. Vores hvalp på 6 mdr. startede med at hoste i går eftermiddags og så gik det væk igen, men skal lige love for at det vente tilbage i nat... Hun var vågen ca. hver time for at hoste og lave bræklyde. Vi ringede til dylægen i morges og han sagde at vi skulle give det en uges tid og hvis det blev ved skulle vi selvfølgelig kontakte ham. Så det går åbenbart over af sig selv og det florerer meget rundt omkring lige nu:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm............. er det over hele danmark?

 

Aslan er begyndt at komme med lyde som når en hund trækker så meget at den er ved at blive kvalt....

 

Men det er ikke hele tiden, mest om aftenen :???:

 

 

 

Her hvor jeg er på kursus er der en der har fået vaccineret hendes hund imod det, det kostede hende den store sum af.......... 50 kr!

 

vi skal til unghunde efetrsyn i dag, så må jeg jo lige hører med dr dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der ved hvordan det lyder....Jodie har været til hvalpetræning med en hund der har haft kennelhoste, men burde være blevet rask.

Nu en uge senere er Jodie begyndt at lave hostelignende lyde. Er ikke rigtige host men mere en slags tør hul lyd, der får hende til at kaste op.

 

Det har varet 3 dage nu. Hvornår skal man gå til dyrlæge med det? Skal jeg vente og se om det går over? Synes I det lyder som kennelhoste? Og hvis det er hvor længe skal jeg så holde mig fra andre hunde?

 

En helt anden ting. Hvad søren gør man når man møder andre hunde. Jeg prøver at holde mig væk, men i dag var der en der ikke kunne holde sin hund og denne løb derfor direkte hen til os. Meget uheldigt. Jeg håber virkelig ikke at den anden hund er smittet for det var en gammel hund på ti år, der nok ikke klarer en omgang kennelhoste - Øv

 

Oscar lød som en søløve... Som du beskriver det, en hul hoste hvor han efterfølgende kastede op.

 

Jeg ville nok smutte forbi dyrlægen, for lige at få lyttet på vejrtrækningen. Det kan nemlig sætte sig på lungerne. Dyrlægen giver sandsynligvis noget antibiotika og evt noget hostestillende.

 

Jeg ville holde hende fra andre hunde 5-10 dage efter hun stopper med at hoste. Og mht at andre hunde løber hen til hende, så må du råbe så højt du kan at hun har kennelhoste. Hendes ture skal heller ikke være alt for lange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der ved hvordan det lyder....Jodie har været til hvalpetræning med en hund der har haft kennelhoste, men burde være blevet rask.

Nu en uge senere er Jodie begyndt at lave hostelignende lyde. Er ikke rigtige host men mere en slags tør hul lyd, der får hende til at kaste op.

 

Det har varet 3 dage nu. Hvornår skal man gå til dyrlæge med det? Skal jeg vente og se om det går over? Synes I det lyder som kennelhoste? Og hvis det er hvor længe skal jeg så holde mig fra andre hunde?

 

En helt anden ting. Hvad søren gør man når man møder andre hunde. Jeg prøver at holde mig væk, men i dag var der en der ikke kunne holde sin hund og denne løb derfor direkte hen til os. Meget uheldigt. Jeg håber virkelig ikke at den anden hund er smittet for det var en gammel hund på ti år, der nok ikke klarer en omgang kennelhoste - Øv

 

Din beskrivelse lyder som kennelhoste.

Det er ikke farligt, hvis bare Jodie bliver holdt i ro. Og det passer jo osse fint med at hun ikke skal lege med andre hunde på grund af smittefaren.

 

--Kennelhoste er for hunde nærmest hvad influenza er for mennesker. Hvis man sygemelder sig og bliver hjemme, så bliver man hurtigt rask og man undgår at smitte andre.

---Men hvis Jodie smitter en anden hund, så ER det altså heller ikke nogen katastrofe. De fleste hunde får det før eller senere. Nogle hunde kan endda nå at få det flere gange i løbet af deres liv. ---Ligesom med menneske-influenza.

--Det er rigtigt, at en ældre hund er mere udsat end en yngre hund. Men det må være den ældre hunds ejer, der beslutter om hans hund skal være vaccineret eller ej.

 

---Om man vil vaccinere eller ej, det er jo en temperamentssag..

 

---HVIS hosten skulle være meget generende, så kan man snakke med dyrlægen om noget hostestillende..

 

---Men hoste skal altid få hundeejeren til at tænke på hjerte/lungeorm osse. Især når hunden kaster op.

---Dyrlægen ved, om der er tilfælde af hjerte/lungeorm i jeres område..

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik at vide af dr. dyr at det er meget i omløb over hele landet lige nu. Hvis hunden spiser og drikker normalt og gerne vil lege, gå tur m.m. skal man bare give det en uges tid og hvis det bliver ved så skal man til dr.dyr så det ikke udvikler sig til en lungebetændelse. Synes den første dag er slemmest med hensyn til hosten, nu hoster Luca kun lidt (som en søløve ja), men hun har nu fået det der snot ud af næsen som driller hende lidt:(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst Guldlok

Vores hund, Trunte, er også begyndt at hoste på en tør og hul måde, så går også ud fra, at det er kennelhoste, men vi var ved dyrlæge for lidt over en uge siden, hvor hun blev vaccineret imod kennelhoste, så er vi undrer os lidt over hvordan hun så kan have det nu.

 

Ligeledes er min svigerforældres hund begyndt at hoste på samme måde, og da de to hunde er sammen flere gange om ugen går jeg ud fra, at det også er kennelhoste, men deres hund blev vaccineret på samme dag som vores.

 

Bør vi søge dyrlæge igen, eller skal vi give det lidt tid, og se om det går over af sig selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund, Trunte, er også begyndt at hoste på en tør og hul måde, så går også ud fra, at det er kennelhoste, men vi var ved dyrlæge for lidt over en uge siden, hvor hun blev vaccineret imod kennelhoste, så er vi undrer os lidt over hvordan hun så kan have det nu.

 

Ligeledes er min svigerforældres hund begyndt at hoste på samme måde, og da de to hunde er sammen flere gange om ugen går jeg ud fra, at det også er kennelhoste, men deres hund blev vaccineret på samme dag som vores.

 

Bør vi søge dyrlæge igen, eller skal vi give det lidt tid, og se om det går over af sig selv?

 

Vaccine er jo en virus man påfører hunden. Altså man gør den "syg" i meget mild og kontrolleret grad, for at provokere hundens immunforsvar til at producere antistoffer. Desværre kan de reagere med at blive syge hvis de ikke er helt på toppen på vaccinetidspunktet.

Min egen hund har netop fået udsat sine vacciner først fordi hun ikke var helt på toppen og nu fordi hun er i løbetid.

 

Den anden du snakker om kan være den nye vaccine der er kommet - den er meget effektiv og skal gives gennem næsen.

 

jeg ville tage en tur til dyrlægen og tjekke og så ellers holde hunden væk fra alle andre (også væk fra svigerforældrens hund).

 

Held og lykke :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge vores har haft kennelhoste, hold da helt op det var ubehageligt.

 

Mille hostede i en sådan grad (søløve-agtigt) at hun kastede op hver gang. Bonnie hostede kun et par gange og så var det stort set overstået.

 

Efter at have konsulteret dyrlægen pr. tlf. fik vi besked på at holde begge hunde indenfor egen have i totalt 3 uger! Der var ikke andet at gøre, nu hvor de var ramt, end at give hostestillende og holde dem begge inde og i ro.

 

De længste 3 uger i både vores og hundenes liv, de løb jo praktisk talt på væggene til sidst.

 

Vi fik også at vide at når vi næste gang skal have dem vaccineret kan vi så få dem vaccineret mod kennelhoste også.

 

Og ingen tvivl om at vi skal have dem vaccineret, for det var godt nok væmmeligt. Det var så slemt med Mille at hun ikke kunne bevæge sig mere en ½ meter før hun fik voldsomme hosteanfald :megaked:

 

Det er bestemt ikke noget vi ønsker at opleve igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund hoster også som en søløve (har lavet en anden tråd, men har først set denne nu). Var til dyrlægen for at par dage siden og nu er hun på antibiotika. Det tager vist ikke hosten, men sikrer, at der ikke støder andre ting til.... så vidt jeg har forstået. Ved ikke, hvordan hun har fået det, hvis det altså er kennelhoste, hun dyrker nemlig ikke meget omgang med andre hunde... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund hoster også som en søløve (har lavet en anden tråd, men har først set denne nu). Var til dyrlægen for at par dage siden og nu er hun på antibiotika. Det tager vist ikke hosten, men sikrer, at der ikke støder andre ting til.... så vidt jeg har forstået. Ved ikke, hvordan hun har fået det, hvis det altså er kennelhoste, hun dyrker nemlig ikke meget omgang med andre hunde... :roll:

 

Hun har fået det ved at det er kommet snigende med vinden :-D Man kan være uheldig at hunden reagere negativt på vaccinen (som der vist også er skrevet om i denne tråd). Men hunde der har megen omgang med andre - træner i klub osv. bliver jo gennemvaccineret og kan stadig risikere at få kennelhoste alligevel.

 

Det er biologi og vi kan ikke kontrolere det 100% - desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...