Hop til indhold

Hjælp til køb af Skotsk terrier


Gæst MichaelNrgaard
 Share

Recommended Posts

Gæst MichaelNrgaard

Hej allesammen,

 

Jeg har gået rundt i lang tid og haft lyst til at få mig en skotsk terrier.

Det vil blive den første hund, jeg kommer til at købe. Jeg vil rigtig gerne være den bedste hundeejer, jeg kan være.

Og jeg vil i den sammenhæng gerne høre om I har nogle gode råd til en førstegangshundeejer, specielt til lige den race?

 

Endvidere vil jeg gerne høre om I har nogle tanker om hvorfor man skal anskaffe sig en tæve eller en hanhund og hvad de som regel koster?

 

Jeg håber, I kan hjælpe mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er for træt til den store debat ;) Har aldrig selv haft racen, men synes absolut de har charme :) Skotter er hunde der ved hvad de vil, det er en terrier. Vil som altid anbefale man finder en kennel der får hunde undersøgt (og at man støtter en kennel hvor hundene selv kan føde!). Tror ikke det er den billigste race, men har ingen ide :) mht. Kennel valg vil jeg anbefale du tjekker http://www.blackthistle.dk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

 

Min første hund var en skotsk terrier. Jeg var 13 da jeg fik ham, og valgte racen udelukkende pga. charmen. Har aldrig fortrudt mit valg. Min Melvin var en skøn og sjov hund, og jeg var super glad for ham. Men du skal være klar over at skotter er en mundfuld. Melvin var egenrådig, selvstændig og meget svær at træne. Han gad heller ikke at putte og kæle (til min store ærgelse). Og gjorde man noget han fandt uretfærdigt, bar han nag i lang tid. Han har engang ignoreret mig i flere uger. Han kunne heller ikke lide børn og andre hunde generelt. Til gengæld var han fræk på den sjove måde, charmerende og klog. Jeg kunne godt finde på at købe skotte igen på et tidspunkt. Men som førstegangs hundeejer, vil jeg anbefale at man finder en god og seriøs oprdrætter, som vil vejlede og støtte både før og efter købet, samt at man alvorligt overvejer om man har lyst til en terrier med stort T.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...