Hop til indhold

Allergi mod hunde!!??


Gæst olesen82
 Share

Recommended Posts

Gæst olesen82

Min kæreste og jeg kunne begge godt tænke os evt at anskaffe os en hund, problemet er bare at min svigermor er meget voldsomt allergiker overfor alle dyr, dvs. når hun er i nærheden af en hund eller er et sted hvor der har været hund, får hun det som om hun har en tennisbold i halsen og kan dermed ikk trække vejret. Er der nogle der har erfaringer med allergivenlige hunde og voldsomt allergikere??? Det skal lige siges at hun selv sys hunde er søde, men er meget modstridende overfor tanken om at hendes datter evt skal have hund.

 

VH

 

Olesen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Olesen

 

Jeg har ikke selv konkret erfaring med det i praksis, men jeg ved, at racerne Coton de Tulear (bomuldshund), og Løwchen (Jeg har selv sådan en :mrgreen:) er allergi-hunde. Altså- de er allergivenlige. Vist nok fordi de ikke producerer de skæl, som trigger allergien. De fælder også meget lidt, selvom de er langhårs hunde. Hvis en af disse racer siger Jer noget, vil jeg foreslå dig at tage kontakt til en opdrætter, og spørge, om du må komme på besøg. Der kan du måske bede om en lille pose afredt hår, som svigeren kan låne, og se, om det sætter allergien igang. Sker der så ikke noget ved den pose hår, kan hun jo måske tage med og besøge opdrætteren sammen med Jer også.

 

Hvor kommer du fra i landet? Hvilke tanker har I om hunderace? Hvad kan I tilyde en hund? (Tid, hjem osv...) det kan måske hjælpe til at finde ud af, om racerne er noget for Jer, og om der er nogle gode opdrættere i nærheden, men det er jo ikke let at vide, om I drømmer om en golden eller lign. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle Bichonerne er såkaldte allergivenlige racer ... dvs. Löwchen, Coton de tular, Bichon havanais, Bichon Frise, Bolognese og Malteser så vidt jeg husker ... men igen ... det kommer an på, hvad man er allergisk overfor... Der ud over er de fleste ruhårs hunde allerigvenlige - og pudler skulle vist nok være den race allerflest allergikere kan tåle ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst olesen82
Hej Olesen

 

Jeg har ikke selv konkret erfaring med det i praksis, men jeg ved, at racerne Coton de Tulear (bomuldshund), og Løwchen (Jeg har selv sådan en :mrgreen:) er allergi-hunde. Altså- de er allergivenlige. Vist nok fordi de ikke producerer de skæl, som trigger allergien. De fælder også meget lidt, selvom de er langhårs hunde. Hvis en af disse racer siger Jer noget, vil jeg foreslå dig at tage kontakt til en opdrætter, og spørge, om du må komme på besøg. Der kan du måske bede om en lille pose afredt hår, som svigeren kan låne, og se, om det sætter allergien igang. Sker der så ikke noget ved den pose hår, kan hun jo måske tage med og besøge opdrætteren sammen med Jer også.

 

Hvor kommer du fra i landet? Hvilke tanker har I om hunderace? Hvad kan I tilyde en hund? (Tid, hjem osv...) det kan måske hjælpe til at finde ud af, om racerne er noget for Jer, og om der er nogle gode opdrættere i nærheden, men det er jo ikke let at vide, om I drømmer om en golden eller lign. :-D

 

 

Vi bor i Virum ( kbh ). Jeg har altid været omgivet af hunde hjemme vedm mine forældre, og ved derfor nogenlunde hvad det kræver :) Vi drømmer ikke om de store hunde , som kræver mange og lange gåture, men vi er nok mere til en selskabshund som en coton de tulear. det er den vi har læst mest om indtil videre. Det lader til den ville passe fint ind i de rammer vi kan tilbyde p.t.

 

vh

 

Olesen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv pelsallergi og fik som barn at vide jeg aldrig kunne få hund. Vores kat blev givet væk til min faster af samme grund.

Men så læste min mor om allergivenlige hunde...hun læste godt nok om pudler, men som Freudika skriver er alle bichoner er allergivenlige :)

Vi har en bichon frisé nu (og det er min anden bichon frisé) og jeg har ingen reaktioner overhovedet. Det er lidt mærkeligt egentlig, for ville tro at jeg ville reagere overfor spyttet, men det gør jeg heller ik.

Det er jo skælden man er allergisk overfor og den fælder hunde sammen med underulden. Bichoner har ikke underuld, så det er derfor de er allergivenlige. Ved ikke om der er nogle stoffer fra skældet der trænger ind gennem huden og det er derfor at man ikke kan tåle spyttet heller - og at jeg kan tåle det ved bichonerne.

 

Men summa summarum - kan kun anbefale bichon frisér. Det er en skøn race!! Hvis du bor i nærheden af Frederiksberg, så sig bare til hvis du vil møde Lumi - måske med din svigermor? Så kan hun se om hun reagerer på hende :)

Link til indlæg
Del på andre sites

---Prøv at kontakte en kennel med en af de allergivenlige racer. De er vant til den slags problemer. Måske vil de prøve at besøge din mor med en hund af racen. Eller måske kan I låne en et par timer?

 

Når hun reagerer så voldsomt, så skal I nok ikke anskaffe en hvalp før I er sikre på at svigermor kan tåle den.

 

Men netop fordi hun reagerer så voldsomt, så kan I jo hurtigt få konstateret, om hun kan tåle racen.

 

--Vær obs på, at HVIS hun kan tåle racen, så er der ingen billige genveje. Det SKAL være en DKK-stambogsført hund med garanti for at alle forfædrene er rene og allergivenlige. --Omkring 15.000 kr. :shock:

 

Allergihundene er små selskabshunde. De skal altså ikke være alene i 8-10 timer daglig.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Prøv at kontakte en kennel med en af de allergivenlige racer. De er vant til den slags problemer. Måske vil de prøve at besøge din mor med en hund af racen. Eller måske kan I låne en et par timer?

 

Når hun reagerer så voldsomt, så skal I nok ikke anskaffe en hvalp før I er sikre på at svigermor kan tåle den.

 

Men netop fordi hun reagerer så voldsomt, så kan I jo hurtigt få konstateret, om hun kan tåle racen.

 

--Vær obs på, at HVIS hun kan tåle racen, så er der ingen billige genveje. Det SKAL være en DKK-stambogsført hund med garanti for at alle forfædrene er rene og allergivenlige. --Omkring 15.000 kr. :shock:

 

Allergihundene er små selskabshunde. De skal altså ikke være alene i 8-10 timer daglig.

 

NÅ, kender da flere Pudler der godt kan være alene, men de er jo så jagthunde.

Man behøver ikke give 15.000 for en raceren hund, Pudler koster omkring 8000,-.

TS, synes i skal lade svigermor have kontakt med div. racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

NÅ, kender da flere Pudler der godt kan være alene, men de er jo så jagthunde.

Man behøver ikke give 15.000 for en raceren hund, Pudler koster omkring 8000,-.

TS, synes i skal lade svigermor have kontakt med div. racer.

 

JA! En pudel er en skøn hund. Hvis DEN er allergivenlig nok, så er det et godt valg. --En pudel gider osse lave en masse ting hvis man er til den slags, --agility, lydighed, HTM, ralley osvosv... :lol::lol:

Det ER jo en jagthund..

 

Prøv jer frem med forskellige racer.

 

Gryn, jeg siger ikke, at en selskabshund ikke kan være alene. Jeg mener bare det er synd at en SELSKABS hund skal være alene mange timer HVER dag. Det er lige så synd som hvis man ikke lader en arbejdshund bestille noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

JA! En pudel er en skøn hund. Hvis DEN er allergivenlig nok, så er det et godt valg. --En pudel gider osse lave en masse ting hvis man er til den slags, --agility, lydighed, HTM, ralley osvosv... :lol::lol:

Det ER jo en jagthund..

 

Prøv jer frem med forskellige racer.

 

Gryn, jeg siger ikke, at en selskabshund ikke kan være alene. Jeg mener bare det er synd at en SELSKABS hund skal være alene mange timer HVER dag. Det er lige så synd som hvis man ikke lader en arbejdshund bestille noget..

 

OK, så misforstod jeg dig:oops: Og jeg vil give dig ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg har også allergi overfor mine hunde så jeg tager piller hver dag for at holde det nede men der er vidst allergi venlige hunde:vinken:

 

selv ville jeg aldrig vælge hund efter hvad familien kunne tåle

 

held og lykke:rolleyes::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en søster og en stedfar, som er multi allergikere, men underligt nok kan de tåle vores dyr, og det er både Collie og huskatte.

Dog skal det nævnes at tidligere kunne de ikke tåle kattene, men efter vi begyndte at barfe dem, så forsvandt problemet, og efter vi fik hunde som også bliver barfet, er det heller ikke et problem.

Personligt har jeg en teori om at råfodret dyr har væsentligt mindre skæl, og at det er grunden til at de nu kan tåle alle dyrene hos os...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...