Hop til indhold

Hvalpe og hansbånd - Update!


Gæst Rasmus
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Jeg ville simpelthen gå ud med ham og så gå i seng igen (mine har altid ligget ved min pude), slukke lyset og så gabe, sukke dybt, trække mig, og rigtigt ligge mig til, og så tror at hvalpen hurtigt forstår at ok nu sover vi :)

 

Men det med at sove længe, den duer ikke :lol:

 

Og, ja opdragelse er noget gensidigt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Update!

Ja, i torsdags skete det så! :D

Vi hentede ham ved en 18-tiden, da vi kunne smutte lidt før fra arbejde..

 

Pelle stod klar i døren da vi kom.

Vi fik betalt hunden, fik vaccinationskort og en pose hundemad med, også var vi kørt igen. :)

Vi skulle endelig ringe hvis der var noget eller vi havde nogle spørgsmål.

 

Køreturen gik rigtig fint hjem!

Pelle blev hverken køresyg eller andet. Han var rigtig god til at køre bil nemlig! 8)

Han fulgte med i det hele, når far skiftede gear eller viskede med viskerne.. :P

Da vi havde kørt halvdelen af turen ca. faldt han i søvn.

Da vi kom hjem legede vi lidt og fik en tår og drikke.. Lejligheden skulle også lige indvies, så Pelle lavede lige et par gange på gulvet. Det var ret tyndt. :( Familien der solgte os Pelle, havde dog forberedt os på det. Så han fik lidt A38 med lidt torskerogn. Det virkede allerede dagen efter, fredag, der var hans mave rigtig fin igen. Mon ikke det var flytningen der gav ham maven..?

 

Vi "frygtede" lidt natten. Men Pelle var træt, og sov igennem hele natten! :shock:

Man kunne kun lige høre ham når vendte sig i kurven og når han snorkede som en voksen mand! :D

 

Fredag tog han med mor på arbejde, og var rigtig dygtig der! Kun 2 "ulykker" på gulvet. Ellers ingen numre. Pelle har åbenbart også flair for det med computere, så han kunne også lige hjælpe lidt på tastaturet. :D

 

I nat har Pelle dog skulle lave og tisse kl. 3 og kl. 7.. Efter sidste omgang var han sulten. Så nu er vi stået op.. :D Nu tager han sig lige en lille lur i mors arme.

 

Billeder skal I nok få.. Hvis det har interesse altså.

http://www.peecee.dk/index.php?id=77785

Her har I pelle!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser han skøn ud! Og tillykke med at det går så fint med ham! Det med renlighed skal nok komme, nogle er længere tid om det end andre. For visse små racer er det ikke ualmindeligt at de er 6-7 mdr. før de er renlige. Jeg ved ikke med mopser. Toffi var 6 mdr. da hun blev 100% renlig, men hun var da lige dejlig alligevel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Update!

Ja, i torsdags skete det så! :D

Vi hentede ham ved en 18-tiden, da vi kunne smutte lidt før fra arbejde..

 

Pelle stod klar i døren da vi kom.

Vi fik betalt hunden, fik vaccinationskort og en pose hundemad med, også var vi kørt igen. :)

Vi skulle endelig ringe hvis der var noget eller vi havde nogle spørgsmål.

 

Køreturen gik rigtig fint hjem!

Pelle blev hverken køresyg eller andet. Han var rigtig god til at køre bil nemlig! 8)

Han fulgte med i det hele, når far skiftede gear eller viskede med viskerne.. :P

Da vi havde kørt halvdelen af turen ca. faldt han i søvn.

Da vi kom hjem legede vi lidt og fik en tår og drikke.. Lejligheden skulle også lige indvies, så Pelle lavede lige et par gange på gulvet. Det var ret tyndt. :( Familien der solgte os Pelle, havde dog forberedt os på det. Så han fik lidt A38 med lidt torskerogn. Det virkede allerede dagen efter, fredag, der var hans mave rigtig fin igen. Mon ikke det var flytningen der gav ham maven..?

 

Vi "frygtede" lidt natten. Men Pelle var træt, og sov igennem hele natten! :shock:

Man kunne kun lige høre ham når vendte sig i kurven og når han snorkede som en voksen mand! :D

 

Fredag tog han med mor på arbejde, og var rigtig dygtig der! Kun 2 "ulykker" på gulvet. Ellers ingen numre. Pelle har åbenbart også flair for det med computere, så han kunne også lige hjælpe lidt på tastaturet. :D

 

I nat har Pelle dog skulle lave og tisse kl. 3 og kl. 7.. Efter sidste omgang var han sulten. Så nu er vi stået op.. :D Nu tager han sig lige en lille lur i mors arme.

 

Billeder skal I nok få.. Hvis det har interesse altså.

http://www.peecee.dk/index.php?id=77785

Har har I pelle!

 

Selvfølgelig har det interesse!!!. Dejligt at det går så godt og hvor er han dog sød. Tillykke, tillykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lagt nogle aviser og et håndklæde i et hjørne af lejligheden. Der går han hen og tisser og laver hver gang han skal det. Så der ligger ingen overraskelser nogle steder. :D

 

Vi gav ham det lille halsbånd på. Men det vil han overhovedet ikke rykke sig en meter med, når man går tur.. Så her idag fik vi købt en lille sele. Og den vil han meget gerne gå tur med. :D

 

Samtidig idag har vi fået vores "egen" dyrlæge til at tjekke ham igennem. Han var sund og rask! Han var som han skulle være.

Samtidig fik han sin anden vaccination.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, jeg var lige ved at tro, at du havde glemt os.. :D

 

Han ser rigtig fræk ud, den lille fyr. Ham skal I nok få ballade med..

Men det ser ud til, at han allerede har styr på det med opdragelsen, --han skal nok få gjort jer til nogle superdrømmehvalpeforældre.. :lol: I er åbenbart nemme at opdrage.

 

Hvor ER det godt, at sådan en lille fyr ikke behøver at gå med halsbånd. Man kan da sige sig selv, at det må være ubehageligt med en rem rundt om halsen.

 

(Det har Silke altså nogle gange, men hendes mor er nok mere tungnem... :lol: Til gengæld har Silke kun halsbånd på i max ½ time daglig..)

 

Det ER vel nok pænt af ham at bruge aviserne! Det kan jo også komme til gavn, når han for alvor skal være alene hjemme...

--Det kan være, at I skal prøve at lade ham være lidt alene, mens I går ind i et andet værelse.

 

 

Gad vide, hvorfor du ikke satte billedet direkte ind i dit indlæg? :)

2196_pelle_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Han skal være alene her i eftermiddag et par timer. Så må vi se hvordan det går.. :D

 

Satte ikke billedet direkte ind i indlægget fordi jeg ikke ved hvordan man gør. :wink:

 

Tillykke med den lille ny. Hvor er han sød :)

 

Er I begyndt at træne alene hjemme med ham?

Hvis I hentede ham i torsdag, har I kun haft ham i et par dage, og at efterlade en lille ny i et par timer efter så kort tid, kan godt være meget voldsomt.

 

Du må tænke på, at han først skal vænne sig til de nye omgivelser med nye mennesker, efter at være blevet fjernet fra vante trygge omgivelser, for derefter at lære at være alene hjemme.

 

Jeg har en hvalp på 5mdr. og jeg gjorde det, at han fik et par dage, hvor han kunne vænne sig til alle de nye omgivelser og mig. Derefter begyndte vi alene hjemme træningen, hvor vi startede med et sekund, to sekunder og langsomt trappede op. Det er vigtigt, at hvalpen ikke når at blive utryg, inden man vender tilbage til den.

Hvis ikke man bruger den nødvendige tid på alene hjemmetræningen, som man skal bruge meget tid på, men som i sidste ende vil komme én og hvalpen til gode, så kan man meget hurtigt ende med en hund/hvalp med alene hjemme problemer, fordi den går og er dybt ulykkelig og utryg ved situationen.

 

Har I slet ikke mulighed for at tage ham med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal være alene her i eftermiddag et par timer. Så må vi se hvordan det går.. :D

 

Satte ikke billedet direkte ind i indlægget fordi jeg ikke ved hvordan man gør. :wink:

 

Tillykke med den lille ny. Hvor er han sød :)

 

Er I begyndt at træne alene hjemme med ham?

Hvis I hentede ham i torsdag, har I kun haft ham i et par dage, og at efterlade en lille ny i et par timer efter så kort tid, kan godt være meget voldsomt.

 

Du må tænke på, at han først skal vænne sig til de nye omgivelser med nye mennesker, efter at være blevet fjernet fra vante trygge omgivelser, for derefter at lære at være alene hjemme.

 

Jeg har en hvalp på 5mdr. og jeg gjorde det, at han fik et par dage, hvor han kunne vænne sig til alle de nye omgivelser og mig. Derefter begyndte vi alene hjemme træningen, hvor vi startede med et sekund, to sekunder og langsomt trappede op. Det er vigtigt, at hvalpen ikke når at blive utryg, inden man vender tilbage til den.

Hvis ikke man bruger den nødvendige tid på alene hjemmetræningen, som man skal bruge meget tid på, men som i sidste ende vil komme én og hvalpen til gode, så kan man meget hurtigt ende med en hund/hvalp med alene hjemme problemer, fordi den går og er dybt ulykkelig og utryg ved situationen.

 

Har I slet ikke mulighed for at tage ham med?

 

Og det er jeg så enig i.

 

Måske går det godt - måske ikke og sandsynligheden for det sidste er desværre størst!

 

Hvis nu den lille bliver ked af at være forladt efter 10 minutter har han næsten to timers "kedafdet/angsttid" for sig!

Denne oplevelse kan det være meget svært og arbejdsomt at få visket ud i hans hoved efterfølgende.

 

Den løftede pegefinger :) Separation bør altid trænes individuelt, hvilket vil sige, at I skal finde ud af hvor jeres hvalps belastningsgrænse går, det vil sige der hvor han BEGYNDER at vise uro og/eller piber, og derefter øve separation mange gange UNDER denne grænse.

Dette for at etablere selvtillid ifm at blive forladt.

 

Selv om det er en forhåndsvis selvsikker race I har valgt, kan der nemt opstå problemer.

Opstår der separationsproblemer med disse intelligente og selvsikre hunde er man for alvor på den!

 

Jeg vil anbefale dig at smutte forbi denne hjemmeside http://www.hundeliv.dk og læse om separation/alenehjemmeproblemer, der får du måske noget du kan bruge :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo kan godt tage ham med. Men syntes bare også det er synd at han skal køre så meget bil?

 

Hellere det end at skulle være alene så tidligt. Han vil meget hellere være sammen med jer:)

Og du vil fortryde inderligt hvis du får lagt grundlag for alene-hjemme-problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Det er sådan man laver problemer for sin hund Rasmus, at lade den være alene så hurtigt :)

 

Tag ham med!

 

Iøvrigt synes jeg at den bedste start er at være sammen med hvalpen stille og roligt i de 3-4 første dage i hjemmet, at lade den lære sin hverdag at kende, at blive tryg i det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal være alene her i eftermiddag et par timer. Så må vi se hvordan det går.. :D

 

Satte ikke billedet direkte ind i indlægget fordi jeg ikke ved hvordan man gør. :wink:

 

Det er ikke for tidligt at starte alenehjemme-træningen... Men et par timer første gang er nok i overkanten...

--Første gang jeg gik fra Silke var jeg væk i 10 minutter... Og inden da havde jeg vænnet hende til at være alene i et værelse i 1-2-5-10 minutter af gangen.

 

Det med billede er altså ikke så svært. Når du skriver et indlæg, så er der en "knap" ovenover skrivefeltet som hedder "Upload Billede"..

 

--Jeg havde lige gemt billedet på mit skrivebord først.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg tager ham med. :D

Han kan jo også godt lide og køre bil. 8)

 

Ja, alenehjemme træning skal trænes langsomt :)

 

Se her på denne hjemmeside http://www.hundeliv.dk/artikler.htm

 

Fx artiklerne om alene hjemme og om hvalpen , det er vigtigt for jeres hvalps videre udvikling hvordan i griber disse ting an :)

 

Artiklerne er skrevet af en adfærdsbehandler, en der ved hvad en forkert start kan betyde af problemer for hunden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst truntemor

Begge tøser her har altid kun haft halsbånd da seler ikke er velkomne af dem.. de gider simpelthen ikke at have dem på..

 

Jinnie har endnu stadig ikke været alene hjemme men er igang med at træne hende i det :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...