Hop til indhold

træning i og omkring næstved


Gæst missy
 Share

Recommended Posts

Gæst missy

Hej alle sammen (:

 

Jeg vil gerne begynde til noget træning med min yngste (putte) .

 

Putte er meget afhængig af min ældste hund (lulu) , hun er som en mor for hende og kommer altid og beskytter hende hvis der sker noget. ( Ved godt det er min egen skyld)

 

Og da jeg faktisk ikke ved hvor gammel Lulu er, da tidligere ejer løj om alt. Så hun kan være 9 eller 13 år gammel.

Jeg kan godt mærke at hun er ved at være en ældre dame og har lidt problemer med synet nu.

 

Så jeg synes det er på tide at Putte lærer at stå på egne ben. Så ikke hun er helt fortabt hvis Lulu lige pludselig ikke er her mere.

 

Er der nogen der kan anbefale et godt sted at træne helst i Næstved?

Eller nogen som måske har en trænings tips jeg kan begynde med?

 

Jeg tager tit Putte ud og gå alene, tager hende med ned i byen, lader hende hilse på hunde alene.

Har arbejdet med det længe nu, men må indrømme at jeg har brug for noget hjælp nu.

 

 

På forhånd tak for svar (:

Vil helst ikke ha nogen dumme kommentarer, for jeg ved godt det er min skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heldigvis det er meget sjældent man får dumme kommentarer med på vejen herinde :) du havde nok fået noget forargelse hvis du havde lavet et indlæg om at parre din 13 årige tæve ;-) , men den her type indlæg er vi vel mange med 2 (eller flere) hunde der kan sætte os ind i...

 

jeg kender desværre ikke til trænkngssteder i næstved området, men hvor er det du tænker du har brug for hjælp med Putte? Synes du ikke hun "bliver bedre" af at komme ud på egne ben? Eller er det noget andet?

 

om man er enehund eller ej, så er træning altid en fantastisk ting og sjovt for både hund og ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været meget på hundegalleri, og der var næsten altid nogen der sku komme med nogen dumme kommentarer:s

Så jeg prøver herinde i stedet, synes det virker som en hyggelig side (:

 

Putte har altid været meget "genert". Vi har været til hundeleg hver søndag i over et halvt år nu. Og jeg har ikke set nogen ændringer.

Når hun er alene gemmer hun sig mellem mine ben og prøver at komme op til mig. Hvis jeg har begge hunde med, gemmer hun sig mellem mig og Lulu og lulu beskytter hende.

 

Jeg kender ogs en der har en lille dværg pinscher, som kommer tit på besøg og der vil hun slet ikke ha han kommer i nærheden af hende.

 

Men ellers er hun en rigtig glad hund der elsker at lege og lave ballade sammen med Lulu. Der er ogs lidt problemer med indkald , hun er åbenbart blevet en lille teenager igen.

Hun gør at andre hunde når vi er ude og gå tur og er slet ikke til at komme i kontakt med. Også gør hun når nogen kommer ind af døren.

 

Vi har prøvet en masse forskellige ting for at få hendes opmærksomhed, men synes ikke rigtig der er noget der har hjulpet.

Link til indlæg
Del på andre sites

De ting du bøvler med her tror jeg faktisk en adfærdsbehandler ville være bedre. En der kunne komme ud ig se hende i de situationer du bøvler med...

 

men, har du overvejet om hun bare får sit sociale behov dækket af dig og Lulu og ikke har behov for andre hunde? Min den ældste har ingen interesse i fremmede hunde. Hun har sin "lillesøster" og mig som hun leger med. Så har vi lidt forskellige faste hunde vi træner eller går tur med, hun vil gerne være sammen med dem, men vil absolut ikke lege med andre hunde... Hun har simpelthen ikke behovet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt være jeg sku overveje at kontakte en adfærdsbehandler(:

 

Tja, det havde jeg slet ikke tænkt på. Det kan da egentlig godt være hun var "nok" i mig og lulu (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...