Hop til indhold

Sarte trædepuder efter poteskade


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Bella kom jo til skade for knap 3 uger siden, og har siden da gået med sko med fast gummisål på den skadede pote. Hun fik fjernet sting for nogle dage siden, og efter dyrlægens ordre, skal hun fortsætte med sko med fast sål indtil såret er helt lukket.

 

Når hun er i haven, må hun gerne gå uden sko, og det fungerer egentlig fint.

 

Men problemet er, at trædepuderne på den skadede pote, nu er meget bløde og sarte. Jeg blev rådet til at smøre såret med zinksalve indtil det lukker, da det også hjælper til at "hærde".

 

Jeg overvejer lidt at skifte over til Pawz om nogle dage, så trædepuderne bliver udsat for lidt. Men ved sgu ikke. Nogen råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

den skal nok hærde stille og roligt. Men ja Zinksalve og græs den næste uge. Efter dette udsætter du poten langsomt for mere stress, f.eks. tager skoen af i kort tid på skovstier etc.

 

Tænker at hun er nødt til at have sko med sål på når vi går på grus et godt stykke tid endnu. Men på aftenturen er det egentlig ikke et problem at lufte langt det meste af turen på græs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med CBK og så tænker jeg at du måske skal kigge forbi prob.dk - de laver egne salver til dyr og mennesker. Jeg har deres potesalve og er glad for den - bruger den til forebyggende og pleje om vinteren. Måske I kunne have gavn af deres Supercreme eller krokodillesalve?

 

Hun skal jo netop ikke have noget der blødgør, men noget som hærder?! I dag faldt skoen af da vi trænede, og hun gik hjem med bare Pawz på. Og blødte:( Så nu er det altså tilbage på sok indendøre, og sko med sål på ture på ubestemt tid. Øv!!

Link til indlæg
Del på andre sites

den skal nok hærde stille og roligt. Men ja Zinksalve og græs den næste uge. Efter dette udsætter du poten langsomt for mere stress, f.eks. tager skoen af i kort tid på skovstier etc.

 

Enzo har jo også lige været igennem sådan et forløb. Vældigt frustrerende, når de springer op. Enzo havde sådan en sko på i starten: http://www.petworld.dk/images/imagehandler.ashx?path=/product-images/4011905194653.jpg&width=303&height=215 (den sad ret godt fast på turene) med strømpe og forbinding indenunder - og efterhånden som det helede mere og mere gik vi så over til deres strømpe med dutter under (ligesom dem du viste mig billede af, da du var her (vaskede såret i sæbespåner, skyllede og puttede noget på som jeg lige har glemt navnet på (noget jeg fik af en sygeplejerske). Og så bare ro, ro og mere ro. Og stille og roligt i gang som Christina beskriver ovenfor.

 

Mange helende tanker herfra xxx

Link til indlæg
Del på andre sites

Enzo har jo også lige været igennem sådan et forløb. Vældigt frustrerende, når de springer op. Enzo havde sådan en sko på i starten: http://www.petworld.dk/images/imagehandler.ashx?path=/product-images/4011905194653.jpg&width=303&height=215 (den sad ret godt fast på turene) med strømpe og forbinding indenunder - og efterhånden som det helede mere og mere gik vi så over til deres strømpe med dutter under (ligesom dem du viste mig billede af, da du var her (vaskede såret i sæbespåner, skyllede og puttede noget på som jeg lige har glemt navnet på (noget jeg fik af en sygeplejerske). Og så bare ro, ro og mere ro. Og stille og roligt i gang som Christina beskriver ovenfor.

 

Mange helende tanker herfra xxx

 

De der billige sko dør bare lynhurtigt! Har lige bestilt et nyt sæt af dem med sål, en str. mindre, for dem jeg har er egentlig lavet til at have forbinding under.

 

Og så var der en der foreslog flydende plaster. Lige nu har hun egentlig bare hvad der ligner en stor hudafskrabning. Så prøver med det flydende plaster og ser om det kan give det lidt ro. Hun giver den jo gas med den lille, og vil være ked af hvis hun skal have sko/sok på konstant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal lige tjekke mærket på den sko jeg har igen (tror den er for stor til Bella, da den lige var stor nok til Enzo - men den holdte godt nok og blev som sagt siddende på). Men ja forskellen er nok at det er sværere at holde Bella i ro med lille Dorrit :lun: i nærheden (om end jeg syn's det var svært nok at holde kænguru-Enzo i ro...). Jeg droppede sko og strømper til sidst og vaskede og skyllede bare godt, når han kom ind (og holdte ham fra grus ja) - og til sidst voksede det hurtigt sammen (det første stykke tid var klart det værste her - hvor det blødte og sprang op konstant). Men såret blev langsomt mere hærdet, da strømpen kom af (og helingen var nået et godt stykke selvfølgelig). Kan se at jeg skrev på et andet forum, at han fik lov at løbe lidt fri efter 3-4 uger og det begyndte at se godt ud. Ellers var det ro og snor her i starten (ugerne føltes som ÅR!).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg huske at såret var rimelig åbent (bare med sok over?) under helingen, hvor jeg jo altid stik modsat vil have det lukket i bandage og lidt fugtigt pga. helingen. og det kan have noget at sige. Hvis området omkring såret og arvævet er hårdt og fortykket, så kan det give et ubehageligt pres på trædepuden. Det kan være en idé at blødgøre området med creme, hvis det er tilfældet. Ellers tape.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...