Hop til indhold

DCH Lydighed 2014


Dorte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 133
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Betyder "hold kæft og lad hunden arbejde" at man ikke må rose?:shock:

 

Jeg forstår det heller ikke, men det handler vel i bund og grund om at læse sin hund. Nogle har brug for bekræftelse for at fungere, mens andre i stedet har brug for ro.

 

Jeg tror min ville være på samme måde på sporet, men jeg kan godt lide at arbejde sammen med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jo netop at sporet er der, hvor man virkelig kan få det ultimative ud af hunden, netop fordi den gør alt arbejdet, og bare bliver bekræftet når det er godt. Jeg elsker simpelthen at se glade hunde gå spor:-)

 

Det jeg ser på Maggie er, at hun går en anelse ukoncentreret. Jeg ville nok vælge at holde en smule mere igen i linen, og så lavede større afstand mellem godbidderne og lave depoter. I knæk ville jeg lægge godbidder og rose! Ros behøver jo ikke være hoppen rundt og hvine, men bare en stille og rolig hvisken, for at bekræfte hende. Med Liva ser jeg en hund der bliver belønnet (med de godbidder der ligger), og som derfor tror at hun går skide godt spor.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Forleden flyttede jeg fremadsendelsen til et fremmede sted og Dina vidste med 100% sikkerhed hvad hun skulle :banan::klap:

Jeg begynder efterhånden at elske den øvelse :hjerte:

 

Føler efterhånden at B øvelserne er ved at være der. Vi mangler dog stadig lidt i rundering og fremadsendelse.

 

Vi arbejder for tiden en del med klargøring til øvelse og at få betinget andre hunde og mennesker der løber, som stresser hende op. Disse 2 ting er nok vores største udfordringer. Men det skal nok lykkes. Magter ikke et konkurrenceår mere hvor jeg skal slide og slæbe for at min hund skal være på mig inden øvelsesstart :roll:

 

-Winnie

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

En video fra idag(en mere kommer senere)... Der er altså nogle øvelser hun elsker mere end andre... Cassi har ikke rigtig arbejdet med DcH's lydighedsprogram de sidste par år(skørt at kunne sige det med en hund der endnu ikke er fyldt fire år :genert:)

 

Cassis fremadsendelse som den er pt. og kun trænet to gange tidligere i dette år med det opsæt. Hun kan ikke dækkes af om det så gælder hendes liv, men nej, hvor hun elsker den øvelse :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forleden flyttede jeg fremadsendelsen til et fremmede sted og Dina vidste med 100% sikkerhed hvad hun skulle :banan::klap:

Jeg begynder efterhånden at elske den øvelse :hjerte:

 

Føler efterhånden at B øvelserne er ved at være der. Vi mangler dog stadig lidt i rundering og fremadsendelse.

 

Vi arbejder for tiden en del med klargøring til øvelse og at få betinget andre hunde og mennesker der løber, som stresser hende op. Disse 2 ting er nok vores største udfordringer. Men det skal nok lykkes. Magter ikke et konkurrenceår mere hvor jeg skal slide og slæbe for at min hund skal være på mig inden øvelsesstart :roll:

 

-Winnie

 

Fedt det går fremad med fremadsendelsen. Læste et andet sted at du har investeret i en boldkanon :5up: :5up: (misundelig.dk her haha :mrgreen:).

 

Nej vigtigt at have opmærksomheden inden man er på. Har du prøvet at træne det med en forkommando? Begynder hun at snuse eller er der bare mere opmærksomhed på virakken omkring hende?

 

 

Cassis fremadsendelse som den er pt. og kun trænet to gange tidligere i dette år med det opsæt. Hun kan ikke dækkes af om det så gælder hendes liv, men nej, hvor hun elsker den øvelse :hjerte:

 

Fin fart hun har på og fedt at hun elsker øvelsen :5up:

 

Enzo og jeg var ude at lave feltsøg i går. 6 genstande i et kæmpe felt og masser af lyst til at søge efter alle genstande gemt højt og lavt. Det er noget p.. at han er så harer + hjorte fixeret i feltsøget de steder, der er vildtfært. Det er en fed øvelse - elsker at se ham arbejde koncentreret i feltet.

 

Ellers har vi arbejdet rigtig meget med apporten denne uge. Enzo har fra tidlig tid hadet at bære ting - det har han så lært for nogle år siden - men der blev tygget lidt hist og her og brokket lidt, hvis jeg var for langsom om at tage apporten... Sidste weekend var jeg på Siv Svendsen kursus (kan kun anbefales! - fedt med inspiration serveret på frisk norsk :cool:) og fik lidt inspiration med hjem til bla denne øvelse. Og Enzo sidder nu helt stille uden tyggen i apporten også selvom han skal sidde med den i længere tid. Samme Benzo går på plads med apporten i munden og retter ind uden brok og tyg :5up:

plasticapport2_zpsd099e28f.jpg

 

Og vi har også arbejdet med alternative apporter. Bl.a. denne :lol:

nissehueapport4_zpsd76b61d8.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...