Hop til indhold

DCH Lydighed 2014


Dorte
 Share

Recommended Posts

Den tidligere tråd hed "2013", så jeg starter lige en ny.

 

Efter en lidt træls start på konkurrencesæsonen (dumme fejl, som vist mest skyldtes føreren) fik vi endelig hul på bylden i dag.

 

Det blev til 6 i lineføringen og så 10-taller i resten af øvelserne. 142 point i alt og en 2. plads på dagen.

 

Jeg er så stolt af mit lille sort "bæst" for at vise, hvad jeg godt vidste, at hun kunne :banan:

Redigeret af Dorte
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 133
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stort tillykke Dorte!! :klap:

 

Skide godt gået - Det tegner til at blive en rigtig lovende sæson for dig i år.

Hvilken hund skal du have med til DM? :blink:

 

Hvis det fortsætter på den her måde, bliver det rigtig sjovt resten af sæsonen.

Men først og fremmest vil jeg meget gerne have den sidste oprykning i hus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det fortsætter på den her måde, bliver det rigtig sjovt resten af sæsonen.

Men først og fremmest vil jeg meget gerne have den sidste oprykning i hus.

 

Selvfølgelig gør det, det! Du ved jo i kan og nu har i også bevist det.

 

Så mon ikke den næste oprykning kommer liiige om straks!

Så kan vi hygge os i B sammen næste år :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tidligere tråd hed "2013", så jeg starter lige en ny.

 

Efter en lidt træls start på konkurrencesæsonen (dumme fejl, som vist mest skyldtes føreren) fik vi endelig hul på bylden i dag.

 

Det blev til 6 i lineføringen og så 10-taller i resten af øvelserne. 142 point i alt og en 2. plads på dagen.

 

Jeg er så stolt af mit lille sort "bæst" for at vise, hvad jeg godt vidste, at hun kunne :banan:

 

 

Så flot!!! Tillykke :banan:.

I skal da vist nok nå nr. 2 oprykning :mrgreen:

 

Selvfølgelig gør det, det! Du ved jo i kan og nu har i også bevist det.

 

Så mon ikke den næste oprykning kommer liiige om straks!

Så kan vi hygge os i B sammen næste år :mrgreen:

 

Og sammen med os :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Men nu tråden er der og jeg ikke er den eneste der træner DcH programmet.

Så vil jeg prøve at tage et kig på hvor vi er i vores træning pt.

 

- FVF, den er der vist stort set. Der er naturligvis altid detaljer der kan arbejdes på og der kan være lidt mere sikkerhed i vendinger og stop.

Men det er ikke der det store fokus ligger.

 

- Stå og sit, det er åbenbart det samme ord for Yoda. I hvertfald gætter han stadig og det er en nød jeg ikke rigtig kan knække.

Så skal lige have lagt hovedet i blød.

 

- Dæk, den er vist som den skal være. Synes dog han sidder for langt fra i afslutningen og det er generelt for alle afslutninger inde foran.

 

- Apport, det samme problem med afslutning, men ellers er momenterne nydelige og der skal bare arbejdes på det der med at sidde tæt på, inden øvelsen kædes færdig.

 

- Spring, har ikke arbejdet ret meget med det, men det virker ikke til at der er udfordringer der, andet end det selvfølgelig skal trænes :mrgreen:

 

- Fremadsendelse, den køre vi stadig frivilligt og er ved at fade target væk. Han løber fint og ligeud og er ikke et sekund i tvivl om, at der ikke bliver nogen problemer med dæk på kommando.

Når han kan i hyrdningen, lur mig om ikke han så også kan i en fremadsendelse. Det lader til at blive en af hans yndlingsøvelser.

 

- Felt, er langt om længe ved at være på plads. Han havde rigtig svært ved at løsrive sig fra mig og ville hele tiden søge hjælp. Nu er vi der, hvor han ved hvad han skal, søger langt og selvstændigt.

Men der mangler meget generalisering og stabilitet i øvelsen endnu. Han skal dog nok samle alt op og aflevere prompte - Den del er der vældig styr på.

 

- Rundering, så er vi kommet til det svære. Der er så småt begyndt at komme halsgivning på ham, men det er stadig ikke ret stabilt og vi har en del udfordringer der.

Jeg tror ikke vi får udfordringer med at opsøge og lokalisere figuranten, men skal jo også gerne kunne høre ham. Så der ligger rigtig meget arbejde der.

 

- Spor, han går rigtig, rigtig fint i med og sidevind og er forholdsvis stabil på knækkene, alt efter underlaget.

Der mangler stadig en del stabilitet, rutine og en del træning på forskelligt underlag. Men er ikke så nervøs for sporet, for kræet er så glad for det at han selv opsøger og går fremmedspor hvis han får lov.

Så det skal bare trænes og trænes og trænes.

 

 

Det var egentlig meget rart lige at få skrevet ned hvor vi er med alle øvelserne.

Vi har en masse træningstid i skoven + vi træner 2 gange om ugen på hold, 1 gang med træner og en gang hvor de flittige af os mødes.

+ Det vi ellers træner sammen.

Så håber og tror vi er klar til næste år - Ellers bliver vi det sgu' aldrig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en udfordring i, at vi stort set ikke har haft fat i sporet endnu. Så B-klassen i 2015 er nok lidt utopi

 

Så er det da bare at komme i gang :mrgreen:

 

Sporet er verdens feeeedeste øvelse og er jeg ikke bare lidt fornuftig og holder mig selv i nakken, så ender min træning altid med spor :oops:

Sådan havde jeg det ikke tidligere... Men så snart kræet viser fremskridt, så er det simpelthen så fedt og afhængighedsskabende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det da bare at komme i gang :mrgreen:

 

Sporet er verdens feeeedeste øvelse og er jeg ikke bare lidt fornuftig og holder mig selv i nakken, så ender min træning altid med spor :oops:

Sådan havde jeg det ikke tidligere... Men så snart kræet viser fremskridt, så er det simpelthen så fedt og afhængighedsskabende.

 

Jeg mangler "bare" nogle arealer :mrgreen:

 

Men vi har ikke travlt. Jeg har allerede nu besluttet, at hun ikke kommer ud og starte konkurrencer i A (bagbenet kan ikke holde til eftersøgningen), så vi skal nyde vores tid i B.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler "bare" nogle arealer :mrgreen:

 

Men vi har ikke travlt. Jeg har allerede nu besluttet, at hun ikke kommer ud og starte konkurrencer i A (bagbenet kan ikke holde til eftersøgningen), så vi skal nyde vores tid i B.

 

Er du ikke på god fod med et par landmænd rundt omkring jer?

Evt. nogle tomme fabriksgrunde i nærheden?

 

Der er nok desværre lige rigelig langt for jer at køre, men ellers var i velkomne her - Har de lækreste marker med vintersæd pt.

+ en med stub og to der stadig ikke er sået, så der går lige lidt tid inden jeg ikke har noget at gå på længere.

 

 

Men ja... Når hun nu ikke kan klare A, så er det forståeligt nok i tager jer god tid.

Hvor er det bare træls med det bagben.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor vil du genindlære med hals? Troede hun var supersej med bringslet?

 

 

Det er ikke helt besluttet endnu. Men problemet er at hun en enten melder for tidligt eller også står hun helt ude ved figuranten og glor. Hun laver ganske nydeligt udslag, og til hendes debut i B-klassen lavede hun løbedelen til UG og havner ude ved figuranten. Går så væk fra skjulet og ser efter mig, tilbage for at tjekke om fig stadig er der. Så giver jeg en kommando til at tage bringslet i munden. Men måske problemet løser sig hvis jeg gad træne det. Jeg er bare så uheldig at der ingen er til at hjælpe.

Samtidigt har Cassi en rigtig fin halsgivning og hun dækker af med det samme ved figuranten. Det er dig stadig kun på legestadiet og med min fars kæreste som figurant. Nødden der skal knækkes her er at finde ud af hvordan jeg får hende væk fra mig, for hun er jo ikke synderligt socialt anlagt:roll:

Alt det andet kan hun, og hun har noget at leve op til med to brødre i A og en i E. Men det tager tid at træne lydigheden når man er kommet ud af C og det er ikke noget jeg kan træne herhjemme længere. Nok også derfor jeg ikke rigtig har gidet det sidste år. Og så har Cassi vist rigeligt at tænke på.

 

Vi har en udfordring i, at vi stort set ikke har haft fat i sporet endnu. Så B-klassen i 2015 er nok lidt utopi

 

Kan du så se at komme igang. Det er noget af det første vores hunde lærer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mangler "bare" nogle arealer :mrgreen:

 

Men vi har ikke travlt. Jeg har allerede nu besluttet, at hun ikke kommer ud og starte konkurrencer i A (bagbenet kan ikke holde til eftersøgningen), så vi skal nyde vores tid i B.

 

Du er også velkommen her i Løsning. Vi har dejlige arealer til fri afbenyttlse på en nedlagt planteskole. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du ikke på god fod med et par landmænd rundt omkring jer?

Evt. nogle tomme fabriksgrunde i nærheden?

 

Der er nok desværre lige rigelig langt for jer at køre, men ellers var i velkomne her - Har de lækreste marker med vintersæd pt.

+ en med stub og to der stadig ikke er sået, så der går lige lidt tid inden jeg ikke har noget at gå på længere.

 

 

Men ja... Når hun nu ikke kan klare A, så er det forståeligt nok i tager jer god tid.

Hvor er det bare træls med det bagben.

 

Kender ikke rigtig nogen af dem, men skal ud og have lidt research på gårdene heromkring. Måske et opslag i Brugsen kan hjælpe.

 

Hos os er spor ikke en del af undervisningen på c-holdet, så det er kun de fødte B-hunde, som får det ind "med modermælken".

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke rigtig nogen af dem, men skal ud og have lidt research på gårdene heromkring. Måske et opslag i Brugsen kan hjælpe.

 

Hos os er spor ikke en del af undervisningen på c-holdet, så det er kun de fødte B-hunde, som får det ind "med modermælken".

 

Æv, det må du da slå et slag for, at de ændre.

Jo tidligere, jo bedre.

 

Har klubben ikke nogle faste sporarealer og sporhold, du kan snige dig ind på?

Ellers så tror jeg et opslag i Brugsen kunne være en god ide!

 

Men der er ingen tvivl om, at spor er mega tidskrævende og træner helst sammen med nogen, der kan kigge på hvad der sker og komme med løsningsforslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, det må du da slå et slag for, at de ændre.

Jo tidligere, jo bedre.

 

Har klubben ikke nogle faste sporarealer og sporhold, du kan snige dig ind på?

Ellers så tror jeg et opslag i Brugsen kunne være en god ide!

 

Men der er ingen tvivl om, at spor er mega tidskrævende og træner helst sammen med nogen, der kan kigge på hvad der sker og komme med løsningsforslag.

 

Jeg skal have luret, hvor B-holdene træner henne. Et par af mine holdkammerater på C har vist også adgang til arealer. Jeg skal nok bare klage min nød, så skal det nok lykkes.

 

Vi har været på et par opstartskurser (et i klubben og i forbindelse med træneruddannelsen), så jeg kan sagtens selv gå i gang med simple spor uden knæk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal have luret, hvor B-holdene træner henne. Et par af mine holdkammerater på C har vist også adgang til arealer. Jeg skal nok bare klage min nød, så skal det nok lykkes.

 

Vi har været på et par opstartskurser (et i klubben og i forbindelse med træneruddannelsen), så jeg kan sagtens selv gå i gang med simple spor uden knæk.

 

At klage sin nød plejer at hjælpe :mrgreen:

Håber i hvertfald i snart kommer i gang, for er sikker på Maggie elsker det og er et naturtalent.

 

 

 

Har været til træning med Dinglen - Og hvilken træning.

 

Han var bare suveræn i aftes og satte bare ikke en pote forkert.

Fik kædet springet og det tog ingen tid, så sad det bare i skabet til UG. Rigtig, rigtig fint.

 

Det samme med apporten.

Elsker hele hans måde at bevæge sig på og den måde han arbejder på.

 

Hans fri ved fod var så fiiiin :lun: Den der fornemmelse af at alt går op i en højere enhed i FVF er bare helt uvurderlig og SÅ fed.

Han har en tendens til at presse lidt, men det er i småtingsafdelingen og til at arbejde med.

Fik i hvertfald at vide det så nydeligt ud, så det stoler jeg på :mrgreen:

 

Det fedeste var, at hans impulskontrol også er ved at være på plads. På vej ned til slutpælen gik en af de andre jubel-amok og lavede vild kasteleg med hendes hund - Og Yoda registrerede det, men valgte det fra og blev i positionen og arbejdede videre.

Det har ellers været svært for ham, med de her pludselige vilde udbrud, der godt har kunne løsrive ham, fra hans koncentration tidligere.

 

Så nu kan jeg rent faktisk sætte hak ved 3 øvelser, vi kan udføre i en helhed og til et 10 tal.

Og fornemmelsen af, at være et team og at samarbejdet er ved at være på plads, er bare så fed. :lun:

Der er slet ingen tvivl om, at den hund er skabt til det her.

 

 

Så mangler vi bare resten af øvelserne :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

At klage sin nød plejer at hjælpe :mrgreen:

Håber i hvertfald i snart kommer i gang, for er sikker på Maggie elsker det og er et naturtalent.

 

 

 

Har været til træning med Dinglen - Og hvilken træning.

 

Han var bare suveræn i aftes og satte bare ikke en pote forkert.

Fik kædet springet og det tog ingen tid, så sad det bare i skabet til UG. Rigtig, rigtig fint.

 

Det samme med apporten.

Elsker hele hans måde at bevæge sig på og den måde han arbejder på.

 

Hans fri ved fod var så fiiiin :lun: Den der fornemmelse af at alt går op i en højere enhed i FVF er bare helt uvurderlig og SÅ fed.

Han har en tendens til at presse lidt, men det er i småtingsafdelingen og til at arbejde med.

Fik i hvertfald at vide det så nydeligt ud, så det stoler jeg på :mrgreen:

 

Det fedeste var, at hans impulskontrol også er ved at være på plads. På vej ned til slutpælen gik en af de andre jubel-amok og lavede vild kasteleg med hendes hund - Og Yoda registrerede det, men valgte det fra og blev i positionen og arbejdede videre.

Det har ellers været svært for ham, med de her pludselige vilde udbrud, der godt har kunne løsrive ham, fra hans koncentration tidligere.

 

Så nu kan jeg rent faktisk sætte hak ved 3 øvelser, vi kan udføre i en helhed og til et 10 tal.

Og fornemmelsen af, at være et team og at samarbejdet er ved at være på plads, er bare så fed. :lun:

Der er slet ingen tvivl om, at den hund er skabt til det her.

 

 

Så mangler vi bare resten af øvelserne :engel:

 

 

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

:banan: :banan: :banan:

 

Så blev hun sørme B-hund i dag.

 

Vores points fordelte sig

 

1.dommerhold:

Dæk - 10 point

Rundering - 9,7 point (lillebitte omvej ud til figuranten)

Søg - 9 (tis-tis inden start på øvelsen9

Genstand - 10

 

2. dommerhold

Lineføring - 8,5

Stå - 10

Sit - 8 (der måtte en ekstra kommando til)

Apport - 9 (mor skal lære at kaste så apporten ikke dumper ned næsten lige foran = knaldapport)

Spring - 3 (misser tilbagespringet)

 

I alt 129,90 - oprykning og 2. plads på dagen.

 

Og så endda på hendes fødselsdag

attachment.php?attachmentid=10756&d=1399217382

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du forøvrigt den DSG der var med i A? Fra næste år er de Eliteklassen, og hunden må næsten være en afdeling sikre.

 

Nej, den så jeg ikke.

Jeg nåede at se et par A-hunde, inden vi selv gik i gang og et par stykker da vi var færdige, men ingen D/S'er

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...