Hop til indhold

Rede samojed mod hårene


Nikolaj
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

 

Vi har en samojedhvalp på 5 måneder. Han bliver redt hver dag - først med hårene, for at rede pelsen ud, så den ikke filtrer. Til sidst plejer vi at rede let mod hårene, så pelsen bliver mere fluffy og fylder mere. Men ødelægger det pelsen at rede mod hårene, eller er der bedre måder at gøre det på?

 

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nææh altså nogle er jo bedre end andre men jeg bruger ikke min så ofte, så jeg har bare en tilfældig, den er ok kraftig men lige hvor meget kan jeg ikke huske. De larmer vildt meget.

Hvis der er mulighed for at få ekstra lang slange med, køb det!

 

Husk at lær din hund det stille og roligt. Bad og blow tager cirka 3 timer her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså den ligner i hvert fald en blower :mrgreen: Jeg er ikke til så meget hjælp. Tjek lige hvad det vil koste at sende den...

 

Min er denne: http://www.loppetjansen.dk/produkter/4013-foentoerre-og-blower/12967-vivog-blower-2600w/

Købte den et eller andet sted her på Sjælland, bare virkelig ærgeligt jeg ikke fik den lange ledning med. Men har set den til salg eeeet eller andet sted.

 

Som skrevet larmer den pænt meget men den er ok kraftig og kan sættes på lun luft, meget lidt lunt godt nok men tænker iskold luft må være træls i flere timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kommet blower, og det er godt nok noget nemmere og effektivt end at re/børste ham! Nu skal han bare lige vænne sig til den, så vi ikke behøves bruge laveste hastighed.

 

Tak for hjælpen! :)

 

PS. Mht. blowing, badning mm. fandt jeg denne playlist. Det kan være der er andre, der ligesom jeg, lærer noget derfra :)

S3o16Ife7
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...