Hop til indhold

Hjælp - hund opereret i tarmene.


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

Update; Nova er kommet ovenpå igen efter operationen :) hun er helt sig selv igen. Spiser også og vi er igang med at teste Hills og Royal canins allergifoder. Umiddelbart reagerer hun ikke på dem. Altså en af gangen selvfølgelig. Men er spændt (læs nervøs) for hvad hendes mave siger til det. Om der mon kommer tarmbetændelse igen. Men vi må gøre hvad vi kan for hende. Lige nu har hun det rigtig godt og det er dejligt :) god weekend.

 

Dejlig opdatering :-D...Krydser fingre for, at Nova ikke får nogen tilbagefald :x:.

 

Jeg kom til, at tænke på, at dyrlægerne jo anbefaler lige netop det foder de sælger, som regel Hills eller RC, men der er mange andre gode produkter (jeg vil næsten sige, meget bedre produkter) på markedet, når det gælder allergi...jeg kender en hund, der ikke kunne tåle de gængse fodermærker, pga hudproblemer, men som i dag stortrives på kornfri Kingsmoore. Men det kan jo være noget af en jungle, at finde rundt i....

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig opdatering :-D...Krydser fingre for, at Nova ikke får nogen tilbagefald :x:.

 

Jeg kom til, at tænke på, at dyrlægerne jo anbefaler lige netop det foder de sælger, som regel Hills eller RC, men der er mange andre gode produkter (jeg vil næsten sige, meget bedre produkter) på markedet, når det gælder allergi...jeg kender en hund, der ikke kunne tåle de gængse fodermærker, pga hudproblemer, men som i dag stortrives på kornfri Kingsmoore. Men det kan jo være noget af en jungle, at finde rundt i....

Og dog. Med så store allergi problemer denne hund har mener beg bestemt det sikreste er at fodre med noget dyrlæge allergifoder. Der er den vlssentligste forskel at alle allergifremkaldende proteiner i dette er hydroliseret så hundens immunsystem ikke kan genkende dem. Denne proces er ikke foregået i noget andet såkaldt allergi foder. Og vi slår lige fast en gang til at det ikke er korn derer skyld i de fleste allergi tilfælde hos hunde. Det er oksekød, æg, mælkeprodukter, kylling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og dog. Med så store allergi problemer denne hund har mener beg bestemt det sikreste er at fodre med noget dyrlæge allergifoder. Der er den vlssentligste forskel at alle allergifremkaldende proteiner i dette er hydroliseret så hundens immunsystem ikke kan genkende dem. Denne proces er ikke foregået i noget andet såkaldt allergi foder. Og vi slår lige fast en gang til at det ikke er korn derer skyld i de fleste allergi tilfælde hos hunde. Det er oksekød, æg, mælkeprodukter, kylling.

 

Jeg er enig, men det forandre ikke, at hunden jeg kender, ikke kan tåle noget med korn og da har de mere "naturlige" produkter vist sig, at have en god effekt, på dens hudproblemer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv lidt svært ved "bare " at købe det de anbefaler, men det virker til at være godt for hende. Så lidt nu vil jeg ikke forsøge med noget andet. Tør ikke. Men måske på sigt. Men ja, Nova er virkelig hårdt ramt af allergien, så hvis noget virker skal vi vidst bare være glade. Det er vi i hvert fald lige nu :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...