Hop til indhold

Helicobacter (og barf fodring)


Lunte
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Er der nogen herinde der har, eller har haft en hund med Helicobacter? Og som barfede sin hund igennem det (selvfølgelig med medicin os)?

 

Min baby har det, og dr.dyr vil sætte ham på Hill z/d, men han gider ikk rigtig noget tørfoder, han har fået Vom og Hundemat hvalpefoder i omkring 2mdr nu, vil dog gerne have ham over på den form for barf som RigtigHundemad føre, men det kommer an på om jeg kan finde nogen med erfaring med barf med en hund der har Helicobacter :-/

 

Han er snart 8mdr og racen dansk/svensk gårdhund <3

 

Håber nogen har erfaring omkring Helicobacter generelt og måske vil skrive om deres forløb :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Hej. Så vidt jeg ved er Helicobacter en bakterie som kan gøre hunden syg i form af kronisk opkast eller og diarre, er det rigtig forstået ?? og man mener at i flere tilfælde skyldes det en eller anden form for foderintolerance eller mavesår eller kræft ? I sådan et tilfælde er det meget vigtig at maden er utrolig letfordøjeligt. Når dyrlægen foreslår z/d foder, kan det være han mistænker at det skyldes foderintolerance ??

 

Jeg har ikke erfaring med lige netop Helicobater, men har stor erfaring med hund med alvorlig sygdomstilstand i tarmene og mange allergier og her var råt kød så absolut bandlyst.

 

Når din hund har Helicobater, har den sikkert pt en meget skrøbelig mave og jeg ville personligt ALDRIG barfe en hund med sådan en mave. Jeg ved ikke om det hos jer er kronisk eller noget akut ?? I den akutte face, ville jeg bestemt give z/d indtil der kommer en stabil og rolig mave ud af det. Ville du så skifte til BARF, så start forsigtig og vælg letfordøjligt kød uden risiko for eventuelt salmonella.

 

 

Jeg ved at mange er uenig med mig og mange mener at BARF er helbredelse af mange problemer. Jeg siger IKKE at Barf ikke har hjulpet mange hunde og at mange hunde trives fantastisk på barf, men en syg mave er bare SÅ skrøbelig at ekspeirmentere med.

 

 

I øvrigt skriver du at han ikke er så glad for tørfoder. Du skal huske at han måske netop er småt spisende pga mavesmerter og eller kvalme, og at det ikke nødvendigvis har noget med foderet at gøre, men når så hans mave bliver god igen, ville han få mere appetit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har haft mavesår forårsaget af helocobacter, med deraf følgende kronisk skadet mave. Han har haft det i 3-4 år (han er nu 5 år) og blir sikkert aldrig 100% ok - men han har nu været på BARF i ca. 2 år og det fungerer bare perfekt! Hans smerteanfald blev færre efter skiftet, og dem der var/er er nemmere at slå ned med medicin.

Hunde er forskellige, men min erfaring er kun for det bedre med BARF :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...