Hop til indhold

Ormekur ved rejse til Norge


Lnilsson
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til Norge i sommerferien og tager hunden med mig. Jeg er dog blevet i tvivl om de gældende regler for ormekur ved rejse til Norge.

 

På fødevarestyrelsens hjemmeside kan jeg se at hunden skal have ormekur ved dyrlægen 120-24 timer inden indrejse, hvilket skal dokumenteres i passet. Men jeg ved at der tidligere har været krav om at hunden skulle genbehandles i Norge ved en dyrlæge, hvis den opholdt sig i mere end 7 dage i Norge. Min dyrlæge mente at denne regel stadig er gældende.

 

Er der nogen af Jer der ved om denne regel er bortfaldet, da de lavede regler om i 2013?

 

Et andet spørgsmål: Skal vi registreres i tolden når vi rejser ind i Norge, hvor min hunds pas bliver kontrolleret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til Norge i sommerferien og tager hunden med mig. Jeg er dog blevet i tvivl om de gældende regler for ormekur ved rejse til Norge.

 

På fødevarestyrelsens hjemmeside kan jeg se at hunden skal have ormekur ved dyrlægen 120-24 timer inden indrejse, hvilket skal dokumenteres i passet. Men jeg ved at der tidligere har været krav om at hunden skulle genbehandles i Norge ved en dyrlæge, hvis den opholdt sig i mere end 7 dage i Norge. Min dyrlæge mente at denne regel stadig er gældende.

 

Er der nogen af Jer der ved om denne regel er bortfaldet, da de lavede regler om i 2013?

 

Et andet spørgsmål: Skal vi registreres i tolden når vi rejser ind i Norge, hvor min hunds pas bliver kontrolleret?

 

Jeg kan ikke huske reglerne for ormekur efter 7 dage, men sidst Pajko var i Norge mere end 7 dage skulle han have en ormekur mere, men tror det var i 2012. Men det ved Tonks nok og mon ikke hun melder sig på banen her.. :)

 

I forhold til tolden, hvis du tager færgen eller kører ind i Norge skal du kører omkring tolden og vise hundepas, men Pajko er aldrig blevet tjekket af tolderne. De er helt ligeglade med ham, og mere interesseret i sprit og cigaretter… Og tror faktisk aldrig nogen har tjekket det er den rigtige hund der er i bilen, ikke tjekket chip eller noget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund skal bare have pas, rabies vaccine der er gyldig og en ormekur mod rævens dværgbendelorm der ikke er mere end 2 dage gammel mener jeg det er :hmm:

Du skal ikke have noget når du er kommet herop. Men du SKAL huske at vise din hund i tolden, glemmer du det eller tjekker de ikke selv kan det blive betegnet som forsøg på at smugle hund. Jeg flyver med min hund, så der er de meget skrappe, man går jo lige igennem tolden og man MÅ bare ikke glemme at stoppe der! det skal man så ikke når man kommer tilbage til danmark. Det er kun norge der er ultra skrap med det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja, kuren mod rævens dværgbendelorm skal dyrlægen SE at hunden tager, for derefter at skrive under i passet på at de har set at pillen er taget. Så husk at planlægge godt, så du ikke står en lørdag eller søndag og skal til dyrlægen for at få pillen, der koster lidt mere end nødvendigt :mrsgreen:

 

Den pille den får der, tager også almindelige orm så det er bare den ene kur der er nødvendig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ormekuren må være 120 timer gammel - men bortset fra det, man SKAL ikke fremvise sin hund, men man skal vælge den indgang, med noget at fortolde (rød sluse i lufthavnen), så vælger tolderne som regel at stoppe en og se, hvad det er man har, men hvis de ikke står der, så går man bare igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ormekuren må være 120 timer gammel - men bortset fra det, man SKAL ikke fremvise sin hund, men man skal vælge den indgang, med noget at fortolde (rød sluse i lufthavnen), så vælger tolderne som regel at stoppe en og se, hvad det er man har, men hvis de ikke står der, så går man bare igennem.

 

Det er ikke hvad toldermanden fortalte mig :hmm: han sagde at hvis jeg ikke stoppede og fremviste Izzie hver gang, så ville jeg kunne få bøde for at smugle hund ind i landet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...