Hop til indhold

Transportkasse til labrador


Flora
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :-D

Imorgen skal vi jo hente vores lille labber, og vi kunne godt tænke os fra starten at træne ham til at føle sig godt tilpas og sikker i en transportkasse, så han føler sig sikker ved dette når vi om et par år skal flytte tilbage til DK.

Men vi er lidt i tvivl om vi bare kan købe en transportkasse der passer til racestandarden. Umiddelbart tænkte jeg at man kunne gå ud fra racestandarden og så ligge et par cm til. Altså ifølge Dansk retriever klub er den ideelle højde for en hanhund ca. 67,5 cm, så hvis vi finder et bur der er enten 70 cm eller 75 cm i højden burde det velsagtens kunne passe... Men hvad synes I, ville I vente til hunden var udvokset før i købte en transportkasse, eller tror I godt man kan "udregne" det på denne måde? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for et mål? Er det ideal mål på et bur for en lab er da vist nærmere 57 cm

Jeg kan godt se hvad du mener, jeg er en klovn... Søgte bare på labrador racestandard og gik ud fra det var racestandarden for labrador jeg kiggede på, men kan se det var en Curly Coated Retriever hvad det så er for én. :stupid: Fandt labrador retrieveren, og der står også 57 cm. :mrgreen:

 

Jeg ville snuppe en på 75 cm eller større hvis bilen tillader det?

Jeg tænker også det er bedst at vælge en der er et nummer større, så man er på den sikre side... Tænker også det må være klemt for en hund i sådan et bur, så lidt ekstra plads kan nok aldrig skade.

 

Nå, men når nu jeg havde taget mål for en forkert race til at begynde med, mon så ikke et bur på 65-70cm i højden ville passe en labber, hvis racestandarden er 57 cm for hanner? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...