Hop til indhold

Nedfaldsæbler - okay at spise?


Trei
 Share

Recommended Posts

Det er nemlig det de har... Sammen med andet nedfaldsfrugt. Hun har et hyr med at få ham til at lade være, det er faktisk ved at være et ret stort problem for hende! Eller ja, for hunden egentlig...

Så må hun jo ud og samle op hver dag, det gør vi, ellers får de for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må hun jo ud og samle op hver dag, det gør vi, ellers får de for meget.

 

Hun har vildt meget, så hun kan ikke få det hele med... Hun har en stor grund på landet, og der vokser div. frugttræer i hegnet og inde hos naboen... Og jeg kender det godt, havde jo ca. 20 frugttræer i min frugthave, så kan man bruge 24/7 på det! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Min Zeus er vilde med æbler vi har ingen i haven men et æbleskrog han finder på gå turen er mere tiltrækkende end hun hunde tis :shock:

 

Han vil gøre alt for et stykke æble han fejler ikke noget dog skal han ikke spise for mange om dagen det gir lidt tynd mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

I haven kan jeg samle op - og det gør jeg. Der kan være hvepse i æbler og jeg tror heller ikke hundene har gavn af ret mange æbler.

 

men når vi går tur er det en udfordring for der er rigtig mange æbletræer på vores rute. Hundene ved godt de ikke må tage noget når der ikke er sagt værsgo men det er lidt anstrengende for dem med alle de fristelser, så jeg krydsser fra fortov til fortov for at undgå nedfaldsæbler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke spiser altså både mirabeller og æbler med sten og det hele.

 

Stenene er kun giftige hvis de går i stykker og de meget små kerner kommer ud. De indeholder ikke lige så meget blåsyre som bittermandlerne. Det der blåsyre findes stort set i alle slags kerner, i ganske små mængder.

 

Hvis det var giftigt, så ville der være adskillige hunde her omkring, der var blevet syge og/eller var døde. For der ligger rigtig mange lorte der næsten udelukkende består af mirabel-sten, der liige er gnedet ind i lidt lort..

 

Hunde her omkring BLIVER syge og dør. Men det er så af hjerteorm, flåtsygdomme eller giardia.

 

Hvad med hjorte og harer? De æder sig runde og tykke i nedfaldsfrugt i øjeblikket.. Blåsyre er da ose giftigt for dem:shock:

 

Giftlinien om giftige planter: http://www.bispebjerghospital.dk/giftlinjen/forside/alt-om-gift/planter-og-svampe/P-listen.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle svarene. Så tør jeg godt lade tøserne fortsætte med at æde lidt æbler (jeg har kun et træ, så kan nemt fjerne dem der ulækre).

 

Korvis: vildt alligevel at han er blevet tyk - han må dælme have ædt mange frugter!

 

Ville også bare lade dem spise, hvis ikke de bli'r dårlige - eller fede! :lol: Venindens hund er ret lille, og der er meget frugt. Og det er vist heller ikke kun æbler, tror også der er andet. Men et seriøst problem for hende, han bli'r viiiirkelig tyk af det! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...