Hop til indhold

Byld på øjenlåg - chalazion?


Flora
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Treasure har fået en lilly byld på øjenlåget. Vi har læst lidt om hvad det kunne være og der står blandt andet noget om en tilstoppet kirtel. Vi skal til dyrlæge imorgen hvor han skal have sin tredje vaccination, men når man er en hønemor som jeg, er der lang tid til imorgen. Så jeg tænkte nogle af jer måske havde haft en hund med tilstoppede kirtler på øjnene og ved hvordan det ser ud?

 

DSC08327.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke at det rigtig ligner sådan en chalazion... Sådan en sidder mere nede på kanten af øjenranden og rører selve øjet...

Den Tresure har, ser ud til at sidde udenpå øjenlåget, lige over øjenvipperne. Det kan være et myggestik eller et stik fra noget ukrudt, brændenælde eller sådan noet..

Det ser ret fredsommeligt ud..

 

Men det er selvfølgelig svært at se ud fra et billede. Der kan jo være noget på indersiden af låget, som ikke kan ses på billedet.

 

Fortæl hvad dyrlægen siger i morgen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Min Zeus har lige haft sådan en (men det er lidt svært at se på et billede) den var præcis samme sted - han var blevet stukket af et insekt, 1½ døgn senere var den væk.

Zeus er lidt uheldig lige pt. to hvepsestik på en uge - lige på læberne som hævede voldsom op - men jeg tror nu også det er noget fredeligt noget det lille Treasure har ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...