Hop til indhold

Store adfærdsproblemer - hjælp!


Sofie(Eddie&Milo)
 Share

Recommended Posts

Jeg ville lige give en heads up til status omkring Milo pt til dem som kunne være interesseret

 

Han har nu været på Zylkene i 10 dage og det er en HELT anden hund. Vi har stadig lidt kontroverser men det sker virkelig noget.

 

Andre hunde:

 

De sidste par weekenden har jeg haft Milo med til agility stævner og sidste weekenden snusede han for første gang i 8 måneder til en anden hund( faktisk hele 3 hunde), uden at vise de mindre ting på aggressivitet eller angst. Faktisk lagde han sig ned på ryggen lige foran dem samt indbød til leg. Til at starte med var der et hegn imellem dem, men da han ikke vidste noget tegn på noget, tog ejeren af 2 af hundene den ene ud og sætte sig med den foran Milo og heller ikke der udviste han andet end glæde. Det var 2 puddeltæver, i lille str, samt en sheltie-han på hans egen str. Så jeg kunne næsten ikke få armene ned efter den oplevelse.

 

Denne weekend var vi så afsted igen. Først gik jeg en tur med en anden JRT - en udpræget alfahan, men efter 3 min knurren af hinanden, kunne de gå med 50 cm afstand igen uden at virke det mindste angst eller sur, han gik bare og snuste i jorden og logrede afsted. Senere på dagen gik vi en tur med 2 andre små hunde, og selvom ejerne havde glemt at det var Milo de gik sammen med, og derfor slap deres hunde, sagde han ingenting, ej heller da de snusede til ham, han logrede kun og bød op til leg eller ignorerede dem. Så det var igen 2 fantastiske oplevelser!

 

Herhjemme:

 

Hjemme er der også sket en ændre. Han kan stadig være sur og knurre/ bide af os, men slet ikke i samme grad. Min anden hund er også begyndt at byde mere op til lege, det er blevet meget mere ligeværdig leg og Milo har ikke en eneste gang kammet over. De er også begyndt at ligge mere sammen, ikke helt opad hinanden men nu med 10cm afstand.

 

Så alt i alt går det rigtig godt og jeg har klart fået meget mere blod på tanden efter de gode oplevelser de sidste uger!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 75
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...