Hop til indhold

Hjælp til indkaldstræning.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Altså jeg hepper jo også på Zeus når han er på vej hen til mig... dyyyygtiiiiig Zeus og så klapper jeg måske lige lidt i hænderne i starten, han bliver helt elektrisk og skal bare hen til mor :lun:

Ja, det er bare med at finde ud af hvad der virker. Jeg står sommetider lidt i knæ, foroverbøjet med udbredte arme (helt forkert kropssprog hvis man vil have hunden hen) og skriger: Hvem kommer først hen til sin moar. Så kommer hun drønende, helt nede i bagparten så hun ligner en giraf,.. og så skal vi lege vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver kommandeerne ved at fløjte. Med munden, når de er tæt på og det er let at "trænge igennem" og med en acme hundefløjte, hvis de er længere væk.

 

Hundene har ingen problemer ved skiftet mellen fløjte med mund og i fløjten, men du har ret i at man skal huske fløjten altid, når man går med hundene.

 

Apropos lege vildt. Jeg havde lært min første hund, en Riesen Schnauzer ved navn Anka at når jeg sagde "bondehund" gik hun til angreb på mig. Og det var virkeligt voldsomt. Det gjorde jeg så engang imellem også i parker osv. det vagte en del opmærksomhed og bekymring, hos tilfældigt forbipasserende. Især når der var unge damer i nærheden var det jo sjovt at tiltrække sig lidt opmærksomhed og Anka elskede at være voldsom.

 

Meget smuk hund du har Ascha. Flatter er bare den smukkeste af Retrieverne

 

http://webdogs-photo.blogspot.dk/2014/08/mirror-mirror-on-wall.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver kommandeerne ved at fløjte. Med munden, når de er tæt på og det er let at "trænge igennem" og med en acme hundefløjte, hvis de er længere væk.

 

Hundene har ingen problemer ved skiftet mellen fløjte med mund og i fløjten, men du har ret i at man skal huske fløjten altid, når man går med hundene.

 

Jeg synes nu ikke min hund har helt fattet hvad dyt-dyt med fløjten betyder, men måske behøver man ikke ret meget andet end at betinge fløjten før hunden blander de to signaler sammen. Kunne være man skulle gøre lidt mere ud af det.

Apropos lege vildt. Jeg havde lært min første hund, en Riesen Schnauzer ved navn Anka at når jeg sagde "bondehund" gik hun til angreb på mig. Og det var virkeligt voldsomt. Det gjorde jeg så engang imellem også i parker osv. det vagte en del opmærksomhed og bekymring, hos tilfældigt forbipasserende. Især når der var unge damer i nærheden var det jo sjovt at tiltrække sig lidt opmærksomhed og Anka elskede at være voldsom.

He, ja det vil jeg tro. :klap:

 

Shandie er ikke voksen nok til at lære det endnu, men de andre hunde legede jeg "smæk i måsen med avisen" med. Jeg rullede en avis eller en reklame sammen og daskede dem i numsen. Hold kæft hvor blev de vilde og det gav en del blå mærker, men det var altså sjovt alligevel. Lige indtil oprydningen, for legen skulle jo slutte med at de fik lov til at flå avisen i stykker.

 

Meget smuk hund du har Ascha. Flatter er bare den smukkeste af Retrieverne

 

http://webdogs-photo.blogspot.dk/2014/08/mirror-mirror-on-wall.html

 

Sikke nogle gode billeder. :5up:

 

Tak skal du have, jeg synes personligt det er den sjoveste retriever. Ahr pjat. Det er sgu også den kønneste,.. og den klogeste,.. og... se nu PBC, hvad du fik startet. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men jeg har jo sagt undskyld for OT, så må man godt:mrgreen:

 

Ham der har taget billederne er en glad amatør, som har 2 FT Spaniels. Han kan godt lokkes ud og fotografere lidt, men han bor vist i Sønderjylland. Det er bare at han formår at fange de rette udtryk og få lyset rigtig i hunde med sort ansigt. Ikke så let endda. Han lægger af og til super billeder op på FB i fx "Alle os der træner jagthunde" eller "Vis os din jagthund". Det var på FB jeg spottede dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver kommandeerne ved at fløjte. Med munden, når de er tæt på og det er let at "trænge igennem" og med en acme hundefløjte, hvis de er længere væk.

 

Hundene har ingen problemer ved skiftet mellen fløjte med mund og i fløjten, men du har ret i at man skal huske fløjten altid, når man går med hundene.

 

Apropos lege vildt. Jeg havde lært min første hund, en Riesen Schnauzer ved navn Anka at når jeg sagde "bondehund" gik hun til angreb på mig. Og det var virkeligt voldsomt. Det gjorde jeg så engang imellem også i parker osv. det vagte en del opmærksomhed og bekymring, hos tilfældigt forbipasserende. Især når der var unge damer i nærheden var det jo sjovt at tiltrække sig lidt opmærksomhed og Anka elskede at være voldsom.

 

Meget smuk hund du har Ascha. Flatter er bare den smukkeste af Retrieverne

 

http://webdogs-photo.blogspot.dk/2014/08/mirror-mirror-on-wall.html

 

Jamen, det er jo Mariannes hunde.

Hendes datter (Nina) har jeg på rallyhold sammen med Fellah (Dust in the Wind) og hun har kvalificeret sig til DCH DM i agility med Keelah.

En anden af hendes afkom træner i klubben og blev A-hund i weekenden.

 

Dejlige hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...