Hop til indhold

Royal Canin vs. Hill's


JulieHougaard
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

 

Her kommer endnu et foderspørgsmål!

 

Jeg skal snart skifte foder til min Jack Russell hvalp. Han får noget diæt foder fra Hill's pt., da han har betændelse i bugspytkirtlen. Jeg er kommet frem til, at jeg gerne vil skifte til enten Royal Canin Junior eller Hill's science plan, fordi det er nemt at få fat i, og han har fået begge mærker før i forbindelse med dårlig mave, og det har fungeret rigtig godt. Mit spørgsmål er derfor om det ene er bedre end det andet?!

 

Så så jeg også samtidig lige, at man kan få Royal Canin specifikt til Jack Russell terrier. Gør det så stor en forskel, at jeg skal vælge det istedet for det alm. Royal Canin?

 

Det er min første hvalp, så er lidt på herrens mark! og vil meget gerne undgå at han igen bliver dårlig, for det var virkelig den værste oplevelse nogensinde :(

 

På forhånd tak:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han får diætfoder på grund af betændelse i bugspytkirtlen, så skal han da have diætfoder til bugspytkirtel-problemer.

 

Ikke racerelateret. Og heller ikke hvalpefoder.

 

Hvis han ikke trives på hans diætfoder, så tal med dyrlægen. Måske har han brug for et tilskud af et eller andet, fordi han er så ung.

 

Snak med dyrlægen. Betændelse i bugspytkirtlen er ikke bare enormt smertefuldt. Det er også livsfarligt.

 

Jeg køber allergifoder til Silke fra dette sted. http://butik-dyrlaege.dk/shop/royal-canin-gastro-2249p.html

 

Måske kan du finde det foder, du bruger på den side. Så får du det bragt til døren.

 

Hvis de ikke har det foder, du bruger nu, så er det RC-foder, som jeg har linket til, også til hunde med betændelse i bugspytkirtlen (pancreatitis).

Men snak endelig med dyrlægen før du skifter til noget som helst!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

i/d fra Hills er til hunde med bla betændelse i bugspytkirtlen.

 

Min hund har tygget sig igennem mange poster i/d og j/d ( j/d mod hans led ). Nu kan jeg ikke få hills i ham længere. Så vi er tilbage på royal canin. Her er det hypoallergening vi køre. Til hunde med mave problemer og betændelse i bugspytkirtlen skal du have Gastro fra Royal canin.

 

Mange hunde fortrækker royal canin, frem for hills er min erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Og ja betændelse i bugspytkirtlen er en grim oplevelse og også livsfarligt for hunden. Så hvis din hun stadig har det, eller har det kronisk, så kan jeg virkelig ikke anbefale et foderskift, HVIS han fungere godt på i/d fra hills, som er det jeg formoder du fodre ham med ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han får i/d foder fra Hill's og det fungere som det skal, men dyrlægen siger, han kun må få de i 2-3 uger, fordi han er hvalp og stadig vokser. Derefter er det at vi skal skifte og i den forbindelse vil jeg gerne give ham noget andet mad, end det han fik før, da det stort set kan være den eneste grund til, at han har fået betændelse i bugspytkirtlen i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han fik hvalpefoder fra Coop. Dyrlægen anbefalede ikke noget bestemt, sagde bare at det selvfølgelig skulle være hvalpefoder. Han nævnte Royal canin, Hills, eukanuba og nogen andre, men at der sikkert også var nogle mere ukendte mærker, der var lige så gode.

 

Stakkels lille hund:( Hvordan har bugspytkirtlen det nu? Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte enten en dyrlæge med speciale i fodring og sygdomme eller en veterinær ernæringsterapeut. Da jeg stod med en hund med akut bugspytkirtelbetændelse, fik jeg at vide at den aldrig må få noget med et fedtindhold på over (mener jeg) 12-13%. Og hvalpefoder er jo fuld af fedt. Og hvis det er kronisk betændelse, vil han ikke kunne optage fedt uden hjælp fra medicin.

 

Mange hunde vokser fint op på voksenfoder, så det ville jeg undersøge mulighederne for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...