Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rødme ved snuden

Featured Replies

Besvaret

Jeg opretter lige min egen tråd også..

Jeg har været på lejrskole siden mandag og da jeg hentede Cookie i dag har jeg opdaget at hun ligesom har ændret farve ved snuden? Hun har i forvejen en "pixelfejl" på selve snuden men har haft den i flere år. Det her er kommet i løbet af ugen. Mine forældre har ikke opdaget det.

Huden er rødlig, men ikke hævet og ikke anderledes at føle på. Der er ingen rifter eller sår. Hun har kløet sig en del på kroppen siden igår, men det er den eneste anden ændring.. nogen andre der har oplevet det?

20140829_212900.jpg

Besvaret
  • Forfatter

Det kunne det godt. Hun har jo været hos mine forældre så jeg ved ikke 100 procent hvad hun har haft snuden i.. Det ser ikke ud til at irritere og det er ikke blevet værre over natten.. Jeg tænkte først pigmentforandring, men det kommer vel ikke så hurtigt?

(Dyrlægen kommer ind over hvis det bliver værre på nogen måde)

Besvaret

Hmm, prøv at tage billeder af det hver dag, så du har noget at sammenligne med, så er det nemmere at se om det udvikler sig eller bliver bedre...

Er det vådt eller tørt?

Besvaret
  • Forfatter

God ide, det vil jeg gøre.. Det er nøjagtigt som huden alle andre steder. Tørt, men ikke sådan skalle-af tørt..

Besvaret
  • Forfatter

Nej. . Alt ser helt normalt ud, bortset fra at farven mangler.. jeg undrer mig helt vildt hehe.

Besvaret
  • Forfatter

Hun er svær at tage billeder af men sådan ser det ud i dag..

20140831_095750.jpg

Besvaret

Mon ikke hun "bare" har fået en farveløs plet - altså at pigmenteringen er gået væk.

Måske kommer den igen - da det nogle gange kan skyldes en lille rift - noget man måske ikke kan se med det blotte øje. Hun kan også have gnedet snudeskaftet lidt rigeligt og slidt farven af. Endelig kan det være et fald i immunforsvaret altså et vitamin/mineral man mangler.

Besvaret
  • Forfatter

Beaglepack det er muligt.. jeg tror heller ikke det er noget alvorligt.

Kan man virkelig gnide farven af??

Jeg holder ihvertfald øje og så må jeg se hvordan det udvikler sig :)