Hop til indhold

Et godt match til min hund!


Shizzle_Sof
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg går og overvejer at anskaffe mig en hund mere! Men jeg er i noget af et dilemma omkring hvilken race jeg skal vælge som et godt match til den hund jeg allerede har!

Jeg har en 2 år gammel hanhund (kastreret) papillon/chihuahua blanding, og han er en smule nervøs i visse situationer, og vil rigtig gerne finde en race der er ikke bliver så nemt bange og kan støtte min nuværende hund, når han for eksempel bliver usikker! Men samtidig en aktiv hund, da ham jeg har er noget af en mundfuld ;-)

Jeg vil helst blive i de små hunde, højst omkring de 10-15 kg!

Nogen gode forslag? Nogen der har haft samme "problem", og fundet en god løsning? :-)

 

mvh Sofie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå ideen bag, at du tænker en anden hund vil kunne støtte din, men vær opmærksom på at afsmitning går begge veje - både positivt og negativt. Min yngste - som er over 3 år nu - tjekker stadig ind hos storesøster, hvis de møder noget fremmed, for at se hvordan hun skal reagere... Og selvom hun danner sig nogle egne meninger om ting, så er hun i høj grad præget af hvad hun lærte som hvalp her i huset af den ældre hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Amocca, dog kunne du gå ud og anskaffe dig en voksen hund hvor du er sikker på den ikke er nervøst anlagt. Du kan jo aldrig vide med en hvalp om den er bange af sig blot fordi racen normalvis ikke er det - der er jo raceafvigelser, og rigtigt meget af det kommer fra indprægning i den første tid, og hvalpen kunne jo gå hen og lære af din voksne hund at det er normalt at være nervøst anlagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...