Hop til indhold

Nogen der har oplevet det


SNielsen
 Share

Recommended Posts

Min hvalp på 14 uger havde forhudsbetændelse så vi var ved dyrlægen og få noget forhudsrens, han fik det i 3 dage, onsdag, torsdag og sidste gang i dag, jeg ville så se om der var noget betændelse her til aften og opdagede så at hans tissetrold er helt hævet, er der andre der hr oplevet det, eller har erfaringer med hvad det ellers kan være? Han virker en lille smule øm, men jeg må gerne se og mærke på det. De andre dage har der intet været.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste hanhunde får forhudsbetændelse på et eller andet tidspunkt og ofte flere gange i løbet af deres liv.

Forhuds betændelse er ikke en sygdom set med mine øjne - med mindre hunden slikker sig overdrevnet meget sådan at det bliver værre.

 

Det at "tissetrolden" hæver op kan skyldes at han slikker sig for meget dernede - det kan give hævelser og du bør derfor forhindre at han slikker sig for meget dernede.

 

Jeg har selv 3 hanhunde og mine har også ind i mellem lidt - men aldrig ret meget. Min ældste beagle har et forsnævringsproblem og han har nogle gange dryppet blod hvis det har været slemt. Jeg har aldrig renset forhuden hos mine hunde - det er noget de skal passe selv - og som kommer og går ind i mellem. Jeg har dog bemærket at det er blevet mindre forekommen efter jeg begyndte at give dem æble cider eddike som tilskud.

Nogen giver tomat enten rå eller flået, tun i tomat, eller pure. Min erfaring er dog at jeg ikke syntes det har haft en virkning - så her må man prøve sig frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge min dyrlæge får alle han hunde på et tidspunkt forhudsbetændelse, som hun sagde sidst en rigtig han hund får forhudsbetændelse, Zeus har vist haft det en gang men Walther har det tit synes jeg.

Ellers enig med beaglepack.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...