Hop til indhold

Nutra Nuggets


Aslan
 Share

Recommended Posts

Simba fik Nutra fra opdrætteren af og han virkede udemærket på det og vi kunne egentlig godt have fortsat, men skiftede jo så til Kingsmoor.

 

Pillestørrelsen er vel omtrent det samme...5 mm eller deromkring og Simba har aldrig haft problemer med at finde hverken Kingsmoor eller Nutra ude på græsset. Jeg tror ikke størrelsen på foderet betyder noget, hvis ellers vovse gider gumle det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe han ville spise.........

 

 

De dage hvor Aslan ikke spiser, bliver han mere og mere indadvendt og virker til ikke at gide - hvilekt jo nok er logisk eftersom han har mindre energi :roll:

 

Jo ældre han bliver jo mere tydeligt bliver det, og det gør altså lidt ondt :cry:

 

De dage hvor han så spiser har vi en alle tiders normalt fungerende hvalp som er super sjov og super lækker og sød :lun:

 

Men vi har nu fået tilladelse til at give ham fodder som er beregnet til store hunde og ikke kun gigant fodder, hvilket åbner en helt ny verden for os :klap2:

Så nu må vi igang med at prøve os frem og så håbe vi finder et fodder han gider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe han ville spise.........

 

 

De dage hvor Aslan ikke spiser, bliver han mere og mere indadvendt og virker til ikke at gide - hvilekt jo nok er logisk eftersom han har mindre energi :roll:

 

Jo ældre han bliver jo mere tydeligt bliver det, og det gør altså lidt ondt :cry:

 

De dage hvor han så spiser har vi en alle tiders normalt fungerende hvalp som er super sjov og super lækker og sød :lun:

 

Men vi har nu fået tilladelse til at give ham fodder som er beregnet til store hunde og ikke kun gigant fodder, hvilket åbner en helt ny verden for os :klap2:

Så nu må vi igang med at prøve os frem og så håbe vi finder et fodder han gider.

 

Jamen altså, hvis Aslan bare ikke gider det der tørfoder, kan du så ikke afse tid til at sætte dig ind i det der hjemmelavede noget, folk herinde smæk-forkæler deres hunde med ? Måske var det guf. Eller BARF ? Nu er han jo en stor dreng. Jeg ved godt, at det er mere kompliceret end at smide et par hundrede gram tørfoder ud af havedøren, men hvis det er det, der skal til, så er det jo bare sådan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså, hvis Aslan bare ikke gider det der tørfoder, kan du så ikke afse tid til at sætte dig ind i det der hjemmelavede noget, folk herinde smæk-forkæler deres hunde med ? Måske var det guf. Eller BARF ? Nu er han jo en stor dreng. Jeg ved godt, at det er mere kompliceret end at smide et par hundrede gram tørfoder ud af havedøren, men hvis det er det, der skal til, så er det jo bare sådan...

 

 

Jeg GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDER ikke, jeg er helt vildt ego selvcentreret bla bla bla, dårlig doven hundeejer, men jeg gider ikke skulle til at lave kæmpe mad køkken, jo havde jeg en micro hund, som skulle spise 33 gram om dagen......

 

Det har jeg ikke :mrgreen:

 

 

Og barf har ikke en indholdsfortegnelse, hvilket er grunden til at vi er blevet overbevist ja af andres hbistorier frem for selv at undersøge) om at det ikke er noget vi gør endnu, måske en gang (gider heller ikke gå ud og købe ny fryser som vi ikke ved hvor vi skal sætte bare for at have plads til barf mad)

 

Har du et forslag, har jeg en dårlig undskyldning :blink::blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDER ikke, jeg er helt vildt ego selvcentreret bla bla bla, dårlig doven hundeejer, men jeg gider ikke skulle til at lave kæmpe mad køkken, jo havde jeg en micro hund, som skulle spise 33 gram om dagen......

 

Det har jeg ikke :mrgreen:

 

 

Og barf har ikke en indholdsfortegnelse, hvilket er grunden til at vi er blevet overbevist ja af andres hbistorier frem for selv at undersøge) om at det ikke er noget vi gør endnu, måske en gang (gider heller ikke gå ud og købe ny fryser som vi ikke ved hvor vi skal sætte bare for at have plads til barf mad)

 

Har du et forslag, har jeg en dårlig undskyldning :blink::blink::blink::blink:

 

Ok, troede bare, at du var oprigtig bekymret over, at Aslan ikke spiser mere end han gør. Jamen, så gennemfør den gode gamle: Find et tørfoder du har tillid til. Tag Aslans daglig madportion. Divider den med antallet af gange han skal have med. Stop en portion i en skål. Tilbyd ham den i 15 min og tag den derpå fra ham. Vælger han ikke at spise det, er det hans eget problem og husk: Ingen hunde dør af sult, så længe de tilbydes mad ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, troede bare, at du var oprigtig bekymret over, at Aslan ikke spiser mere end han gør.

 

Der var jeg også, men så tænkte jeg erj, møghund, jeg lader den sulte og dø af diverse sygdomme for jeg gider ikke gøre noget for ham alligevel :evil:

Så gav jeg ham fingeren og lukkede ham ud i haven :mrgreen:

Og han har ikek været inde siden :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe han ville spise.........

 

 

De dage hvor Aslan ikke spiser, bliver han mere og mere indadvendt og virker til ikke at gide - hvilekt jo nok er logisk eftersom han har mindre energi :roll:

 

Jo ældre han bliver jo mere tydeligt bliver det, og det gør altså lidt ondt :cry:

 

De dage hvor han så spiser har vi en alle tiders normalt fungerende hvalp som er super sjov og super lækker og sød :lun:

 

Men vi har nu fået tilladelse til at give ham fodder som er beregnet til store hunde og ikke kun gigant fodder, hvilket åbner en helt ny verden for os :klap2:

Så nu må vi igang med at prøve os frem og så håbe vi finder et fodder han gider.

 

ja jeg kan følge dig,:megaked: indadvendt og ikke gide noget når ikke hunden spiser. man får det selv helt dårligt ,

selv om det kun er en mindre hund jeg har, vil jeg også gerne finde et tørfoder, i går satte jeg mig og skrev til flere om vareprøver så nu håber jeg at kunne finde noget hun kan lide :confused:

måske var det også noget for dig:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg kan følge dig,:megaked: indadvendt og ikke gide noget når ikke hunden spiser. man får det selv helt dårligt selv,

selv om det kun er en mindre hund jeg har, vil jeg også gerne finde et tørfoder, i går satte jeg mig og skrev til flere om vareprøver så nu håber jeg at kunne finde noget hun kan lide :confused:

måske var det også noget for dig:vinken:

 

 

Jeg er så bange for at skrive det...........

 

Har du prøvet eukunuba (staves??)?

 

Aslan har nu spist siden fredag (jeg slå mig selv meget hårdt hvis han ikke spiser fra nu af)

 

Mellem 300 og 350 g både morgen og aften :shock:

 

Han spiser sågar de piller jeg taber :shock:

 

Nu håber jeg det holder, så slipper jeg nemlig for at slå mig selv :blink:

 

 

 

Vi valgte at tage en kold tyrker :mrgreen:

 

Så der var købt godt ind med a38 og ris.

Istedet for at blande nyt fodder med gammelt (som han måske ikke kunne li) var vi total onde ved Aslans mave.....Han skulle ikke forbinde det nye fodder med det gamle på nogen måde.

 

Nu spiser han regelmæssigt, og gud hvor jeg håber det bliver ved *krydser-fingre-icon*

 

Det ville jo være skønt at jeg ikke skulle stå og lave fisk og lever og andre :badr: ting

 

 

Men den med prøveposer lyder som en god ide.

Du ønskes held og lykke med det fodder marked :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så bange for at skrive det...........

 

Har du prøvet eukunuba (staves??)?

 

Aslan har nu spist siden fredag (jeg slå mig selv meget hårdt hvis han ikke spiser fra nu af)

 

Mellem 300 og 350 g både morgen og aften :shock:

 

Han spiser sågar de piller jeg taber :shock:

 

Nu håber jeg det holder, så slipper jeg nemlig for at slå mig selv :blink:

 

 

 

 

Vi valgte at tage en kold tyrker :mrgreen:

 

Så der var købt godt ind med a38 og ris.

Istedet for at blande nyt fodder med gammelt (som han måske ikke kunne li) var vi total onde ved Aslans mave.....Han skulle ikke forbinde det nye fodder med det gamle på nogen måde.

 

Nu spiser han regelmæssigt, og gud hvor jeg håber det bliver ved *krydser-fingre-icon*

 

Det ville jo være skønt at jeg ikke skulle stå og lave fisk og lever og andre :badr: ting

 

 

Men den med prøveposer lyder som en god ide.

Du ønskes held og lykke med det fodder marked :ae:

 

 

mange tak, og tillykke med det, håber for dig af du har fundet det rigtige:5up: det skal da prøves, hvor købte du det.:?:

vil det sige at du kun gav a38 og kogt ris en hel dag:?:

Jeg tror snart, jeg starter salg af afprøvet hundemad:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

mange tak, og tillykke med det, håber for dig af du har fundet det rigtige:5up: det skal da prøves, hvor købte du det.:?:

vil det sige at du kun gav a38 og kogt ris en hel dag:?:

Jeg tror snart, jeg starter salg af afprøvet hundemad:vinken:

 

 

Nej han fik a38 og ris efter han havde spist.

 

Nu husker du at spørge om der er smagsgaranti, når du køber fodder, ikk?

 

Vi købte det her i Ringe på midtfyn, men min fornemmelse er at det kan købes mange steder (??????)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej han fik a38 og ris efter han havde spist.

 

Nu husker du at spørge om der er smagsgaranti, når du køber fodder, ikk?

 

Vi købte det her i Ringe på midtfyn, men min fornemmelse er at det kan købes mange steder (??????)

 

 

du kan også få prøvepakker fra eukanuba :vinken:kan se jeg har bestilt :-P

http://www.eukanuba-eu.com/DNA/da/da/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg GIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDER ikke, jeg er helt vildt ego selvcentreret bla bla bla, dårlig doven hundeejer, men jeg gider ikke skulle til at lave kæmpe mad køkken, jo havde jeg en micro hund, som skulle spise 33 gram om dagen......

 

Det har jeg ikke :mrgreen:

 

 

Og barf har ikke en indholdsfortegnelse, hvilket er grunden til at vi er blevet overbevist ja af andres hbistorier frem for selv at undersøge) om at det ikke er noget vi gør endnu, måske en gang (gider heller ikke gå ud og købe ny fryser som vi ikke ved hvor vi skal sætte bare for at have plads til barf mad)

 

Har du et forslag, har jeg en dårlig undskyldning :blink::blink::blink::blink:

 

Nu er jeg ikke kommet længere end hertil i tråden, så måske andre har givet dig samme råd.

 

Det tager altså ikke en krig at lave hjemmelavet mad.

 

Jeg laver mad til Oskar en gang om ugen.

 

Om du har den store gryde på komfuret eller den lille, gør ikke den store forskel, så glem alt om hunden på de 33 gr.

 

Det er blot en vane at lave mad til sin hund.

 

Prøv at se fordelene ved det istedet for kun at se ulemperne ved det.:-D

 

Det fylder ikke en herregård i fryseren. Tryk pakkerne flade og de tør også hurtigere op. ;-)

 

Du kan vælge at give ham halvt hjemmelavet og halv tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal krydse fingre for jer :blink:

 

HURRA, vil da lige fortælle. vi fik i dag vareprøve på Kingsmoor PUPPY, www.kingsmoor.dk

denne faldt i god jord,:5up:, for første gang i laaaaang tid har bella spist uden at skulle lokkes med div. i maden,

nu må vi så til at fide ud a om det er ok, med alt det det indeholder, syntes der er mange tin som bl. burresnerre, lucerneurt, lakridsrod ja og m.m.:confused: hvad gavn har dette ???:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

HURRA, vil da lige fortælle. vi fik i dag vareprøve på Kingsmoor PUPPY, www.kingsmoor.dk

denne faldt i god jord,:5up:, for første gang i laaaaang tid har bella spist uden at skulle lokkes med div. i maden,

nu må vi så til at fide ud a om det er ok, med alt det det indeholder, syntes der er mange tin som bl. burresnerre, lucerneurt, lakridsrod ja og m.m.:confused: hvad gavn har dette ???:vinken:

 

:klap2: tillykke med det :blink:

 

:hmm: måske vi er LIDT heldige alligevel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

HURRA, vil da lige fortælle. vi fik i dag vareprøve på Kingsmoor PUPPY, www.kingsmoor.dk

denne faldt i god jord,:5up:, for første gang i laaaaang tid har bella spist uden at skulle lokkes med div. i maden,

nu må vi så til at fide ud a om det er ok, med alt det det indeholder, syntes der er mange tin som bl. burresnerre, lucerneurt, lakridsrod ja og m.m.:confused: hvad gavn har dette ???:vinken:

 

kingsmoor er jo kendt for det med urterne, de tilsætter dem, fordi deter urter hunde ofte selv ville spise hvis de fandt dem.

Sheila spiser feks burresnerre så tit hun kan finde dem, den skulle virke beroligende for maven, lucerne er en god fiberkilde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...