Hop til indhold

Cesar eller Zak?


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Konsekvensen af den måde jeg opfatter ledelse af ifht. hunde er at jeg altid anstrenger mig for at skabe de ideelle rammer for hundene, både i lærings, altså træningssituationer og i alle andre situationer (hvile, hygge, spise, lege osv) - at rammerne er befordrende for det man vil opnå.

 

Det betyder at jeg forsøger at skabe ro og intencitet hvis jeg vil træne dirrigering første gang eller stop og bliv sidende, mens jeg forsøger at skabe en mere munter og aktiv stemning,når jeg træner søg efter fasaner. Vil jeg gerne lære en hvalp at gå i vandet, kan jeg hidse den lidt op så den bliver modig måske endda overmodig osv. Det handler om at skabe den stemning der befordrer den læring man er eller skal igeng med.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

Det betyder at jeg forsøger at skabe ro og intencitet hvis jeg vil træne dirrigering første gang eller stop og bliv sidende, mens jeg forsøger at skabe en mere munter og aktiv stemning,når jeg træner søg efter fasaner. Vil jeg gerne lære en hvalp at gå i vandet, kan jeg hidse den lidt op så den bliver modig måske endda overmodig osv. Det handler om at skabe den stemning der befordrer den læring man er eller skal igeng med.

 

Elt enig! Og samtidig kan man udnytte den stemning/"stress" hunden automatisk er i!

F.eks er hunden altid frisk, fyldt med energi og power og mere oppe og køre stemning når den ligge tages ud af bilen klar til en træningstime, det udnyttes ved at træne de elementer hvor man har brug for denne stemning (fremad, rundering osv.) hvor imod efter en træningstime er der mere ro på, evt efter en lille pause i bil, jamen så trænes der bliv i position, lineføring mv hvor der ønskes en afdæmpet stemning!

 

Men enig at man selv kan være med til at piske en stemning op, hvis man vil finde et ekstra gear og det samme omvendt :) leder betegneslen er vidst vores forskel, så godt vi fik forståelsen beskrevet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...