Hop til indhold

regnslag


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

Gæst skovtrold

hej.

 

Jeg har en puddelhvalp.

 

Synes jeg har læst mig til at de oprindeligt var hunde der blev brugt til apportering i vand. og har i starten bare tørret med håndklæde hvis vi har gåetur i regnvejr. Dog føntørring efter bad.

 

Men nu har jeg fra et par stykker blevet opfordret til at bruge regnslag, hvis jeg ikke kan fontørre med det samme, efter regnvejr. fordi de mangler underuld, og ikke selv bliver så nemt tørre.

 

Skal siges at han er klippet ca 5 cm kort på næsten hele kroppen

 

Hvad gør i andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

hej.

 

Jeg har en puddelhvalp.

 

Synes jeg har læst mig til at de oprindeligt var hunde der blev brugt til apportering i vand. og har i starten bare tørret med håndklæde hvis vi har gåetur i regnvejr. Dog føntørring efter bad.

 

Men nu har jeg fra et par stykker blevet opfordret til at bruge regnslag, hvis jeg ikke kan fontørre med det samme, efter regnvejr. fordi de mangler underuld, og ikke selv bliver så nemt tørre.

 

Skal siges at han er klippet ca 5 cm kort på næsten hele kroppen

 

Hvad gør i andre?

 

Jeg har lige købt en regnfrakke til min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
hej.

 

Jeg har en puddelhvalp.

 

Synes jeg har læst mig til at de oprindeligt var hunde der blev brugt til apportering i vand. og har i starten bare tørret med håndklæde hvis vi har gåetur i regnvejr. Dog føntørring efter bad.

 

Men nu har jeg fra et par stykker blevet opfordret til at bruge regnslag, hvis jeg ikke kan fontørre med det samme, efter regnvejr. fordi de mangler underuld, og ikke selv bliver så nemt tørre.

 

Skal siges at han er klippet ca 5 cm kort på næsten hele kroppen

 

Hvad gør i andre?

 

Hvis han har været i bad føner jeg ham, men er det bare regn så tører jeg bare det værste af med et håndklæde og lader resten tørre - jo mindre han skal udstilles synes jeg ikke det gør så meget hans pels krøller lidt (hvilket er den eneste fejl jeg kan se ved en naturlig tørret pels). Ja, det tager lidt tid at tørre - især på unghunde/hvalpe, men når hunden nu er indenfor så gør det ikke noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

tak for velkomsten.

 

Men han bliver ikke mere forkølet eller noget af at gå uden regnslag og tørre selv?

 

Synes jo ikke krøllerne gør noget. han bliver jo børstet med mellemrum.

 

hvad hvis vi træner ude ca 1½ time i kold vinterregn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
tak for velkomsten.

 

Men han bliver ikke mere forkølet eller noget af at gå uden regnslag og tørre selv?

 

Synes jo ikke krøllerne gør noget. han bliver jo børstet med mellemrum.

 

hvad hvis vi træner ude ca 1½ time i kold vinterregn?

Næh, det vil jeg ikke mene at han gør.

 

Hvis du træner så længe (med en hvalp? hvor gammel er han? sys måske 1½ time er lige rigelig hvis han er under 6 mdr, men selvf. hvis der indgår leg som belønning så er det nok ok) så ville jeg nok tage et regnslag til ham, jo.

 

Det jeg har købt (regnslag fra hurtta med for i) skal ikke bruges til under træning, men mellem træningen for at han ikke skal blive kold (vi træner hos redningshundene og der indgår megen venten). Jason har dog også ret meget mere pels end 5 cm :engel: og min erfaring er at selv under kraftig regn så bliver han kun våd 2-3 cm ind (selvom han alligevel ligner en druknet rotte så er han altså stadig tør inde under).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

ok. tak

 

Vi træner i dch. men der er også meget venten og snak her i starten. Er lige startet på et nyt hold der ligger tættere på. Den sidste ½ time går med leg i kravlegård to hunde af gangen.

 

har overvejet selv at sy et. Har kigget lidt i nogle butikker og der virker ikke svært. Skal have plads til at linen kan sidde i selen, og det kan jeg ikke i nogle af dem jeg har set indtil nu. og svært at syr knaphul lige der...

Link til indlæg
Del på andre sites

ok. tak

 

Vi træner i dch. men der er også meget venten og snak her i starten. Er lige startet på et nyt hold der ligger tættere på. Den sidste ½ time går med leg i kravlegård to hunde af gangen.

 

har overvejet selv at sy et. Har kigget lidt i nogle butikker og der virker ikke svært. Skal have plads til at linen kan sidde i selen, og det kan jeg ikke i nogle af dem jeg har set indtil nu. og svært at syr knaphul lige der...

 

Jeg ville helt klart vælge et dækken eller regnslag til hunden, den bliver nemt kold. Kan forstå den har kort pels.

Den jakke jeg har købt til Groa kan der sagtens være en sele uden på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...