Hop til indhold

Syg hund alene hjemme - what to do?


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Nanna er blevet rigtig syg :megaked:

 

Det startede med at hendes bagben holdt op med at du, imens hun løb på stranden. Det er et eller andet der trykker på den allernederste del af rygmarven, endnu vides ikke hvad (måske en diskusprolaps, måske blodprop, måske en tumor af en slags).

 

Heldigvis går det meget godt med hende og hun bliver hurtigt meget bedre. Efter et par dage kunne hun gå igen og for hver dag går hun mere og mere lige.

 

Problemet er bare at hun ikke må gå. Hun skal holdes i ro i to uger. Derfor er hun i bur stort set hele døgnet, og bliver løftet ud og ind for at tisse.. Det gik fint de første par dage, men nu er hun ved at blive idiot af det. Hun stresser og vil gerne lave noget.

Jeg har trænet lidt små øvelser med hende, forskellige næsetarget øvelser, hold en let apport i længere og længere tid, nikke, ryste på hovedet.

 

Det store problem jeg har nu hvor hun ikke må lave ret meget er, at hendes gamle alene-hjemme-problem er blusset op igen. Hun piber, hyler, rejser sig op og ligger sig ned så snart hun er alene. Eller faktisk også i mange tilfælde hvis jeg ikke er der og der er andre omkring hende.

Jeg kan desværre ikke tage hende med på arbejde.

 

Det er skide synd for hende og så er det desuden en rigtig dårlig ide, hun skal jo være rolig.

 

Desværre her jeg ikke mulighed for at være hjemme hele dagen, jeg tager nogle meget korte dage på arbejde, men jeg kan ikke holde fri.

 

Jeg har planer om at stopfodre hende med zylkene (har fået lov af dyrlægen) og købe adaptil til stikkontakten.

 

Har i andre gode ideer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor synd! håber hun kommer sig helt.

 

Jeg synes baldrian giver dem lyst til at sove. Og ellers tænker jeg at du sikkert allerede stopfodre hende med konger og lignende.

 

Måske en ide kunne være at tage hende med ud at køre tur? Hvis du har bil. Mange hunde kan blive mentalt trætte af at få lov at sidde med i bilen. Hvis hun kan pakkes ind i dækner, måske hun så synes det er federe at være med i bilen mens du er på arbejde?

 

Hvis du ikke har bil, så kunne en køretur i klapvogn eller lignende måske give hende noget adspredelse?

Lyder sikkert åndsvagt, men når mysla har været skadet og skullet holde sig i ro, så har hun ikke kunnet forlades af sheila og jeg, så hun er kommet med i vogn, hvilket betyder at hun også oplever mere end på de bitte små ture hun har fået lov at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor synd! håber hun kommer sig helt.

 

Jeg synes baldrian giver dem lyst til at sove. Og ellers tænker jeg at du sikkert allerede stopfodre hende med konger og lignende.

 

Måske en ide kunne være at tage hende med ud at køre tur? Hvis du har bil. Mange hunde kan blive mentalt trætte af at få lov at sidde med i bilen. Hvis hun kan pakkes ind i dækner, måske hun så synes det er federe at være med i bilen mens du er på arbejde?

 

Hvis du ikke har bil, så kunne en køretur i klapvogn eller lignende måske give hende noget adspredelse?

Lyder sikkert åndsvagt, men når mysla har været skadet og skullet holde sig i ro, så har hun ikke kunnet forlades af sheila og jeg, så hun er kommet med i vogn, hvilket betyder at hun også oplever mere end på de bitte små ture hun har fået lov at gå.

 

Bil dur ikke, det bliver simpelthen for koldt for hende. Har dog taget hende med når jeg ikke skal ud af bilen mere end få minutter, så er hun trods alt ikke adskilt fra mig så længe.

Jeg har faktisk spurgt på et par gamle barnevogne på den blå avis, så jeg kan have hende med på Sokos ture :mrgreen:

 

Og baldrian er nu på indkøbslisten!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er selvfølgelig ultra korthåret, men jeg blev faktisk overrasket over hvor let sheila kunne holde varmen i en bil selvom det var - 15 grader udenfor. Hun lå i sin kurv på bagsædet på lammeskind og havde et varmt dækken på. Og bilen startede varm. Da jeg tjekkede hende efter en time, var bilen helt dugget til og hun lå helt varm og kogte krøllet sammen i sin kurv:)

Link til indlæg
Del på andre sites

kunne et varme tæppe hjælpe på at kunne komme med i bilen? og evt også i en barne vogn.

 

stakkels lille hund

 

Hmm, måske, hvis man kan få et med batteri. Desværre kan jeg ikke parkere tæt på mit arbejde, så kan ikke kigge til hende mere end måske en enkelt gang om dagen.

I barnevognen kan jeg pakke hende ind i en dyne og jeg er hele tiden hos hende og det er ikke så længe, så det kan jeg godt uden varmetæppe.

 

Heldigvis har jeg fået min søde lillebror til at komme og holde hende ved selskab de næste to dage :banan:

 

Har aftalt at jeg går lige inden han kommer, så er der en rimelig sandsynlighed for at hun ikke også piber mens han er her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Luna foreslår at køre en tur i bilen, ikke at Nanna skal opholde sig der i timer. Det må hun kunne holdes varm til...

 

Det kan hun sagtens og hun kommer også med ud at køre :blink:

 

Nu har jeg også fået fingrene i sådan en cykeltrailer, så hun kan komme med ud når jeg lufter Soko (hvis hun kan overtales til at ligge rimelig stille i den).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...