Hop til indhold

Puppy foder vs Puppy large breed foder?


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hejsa i dejlige hunde folk! Det er ved at være længe siden jeg sidst har skrevet :) Men nu fik jeg lige et spørgsmål som jeg tænker der nok er delte meninger om.

Hvor vigtigt tror i det er med Large breed hvalpe foder fremfor at bruge det normale hvalpe foder? Jeg tænker i dette omfang til en hund på en normal labrador størrelse.

Jack fik large breed fra Arion og lignede da han var hvalp (flere forskellig pga. Hans allergi) dels fordi vi ikke vidste hvor stor han rent faktisk blev og fordi der var en risiko for at han blev okay stor, og det blev han.

Jeg har, uden at have noget at have det i, en mistanke om at hans "vokseværk" havde noget med et bestemt type large breed foder, men igen jeg har ingen beviser på min påstand.

Jeg er dog i tvivl om hvad der er bedst large breed eller normalt hvalpe foder, for kigger du på eksempelvis Arion normal hvalpe foder så kan du sagtens fodre med dette til en hund som i slut vægt ligger på 30 kg.

 

Så hvad siger i kære H-F'er, er large breed nødvendigt eller er det helt fint med normalt hvalpe foder til en 25-30 kg tung hund? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok vælge et large breed foder.

Jeg har kun medium hunde str. som vejer cirka 15-18 kg - og jeg ved at nogle beagle ejere har brugt large breed foder i den værste vokseperiode og da ladbrabor jo er en noget større hund ville jeg ikke turde bruge et almindeligt hvalpefoder. lternativ kan man bruge et all stage foder - det fik mine

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Nødvendigt er jo nok så meget sagt. men netop i forhold til vokseværk vil large breed foder være bedst egnet, da det som regel er mere energi fattigt end hvalpe foder til mindre hunde

 

Men her er der jo meget forskel på det forskellige mærker.

 

Så generelt ville jeg da anbefale large bred foder til en hvalp der bliver fra 25 kilo og op og i nogle tilfælde for lidt mindre hunde også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay :) Tusind tak for jeres svar, som om sagt brugte jeg large breed til Jack, men kom bare pludseligt til at tænke hvad er bedst. Da Jack var hvalp startede jeg på Arion large breed (Skiftede dog en del foder pga. Hans allergi) men nu har jeg en lille 3 kg's normal Arion hvalpe foder og der går vejledningen nemlig op til de 30 kg, så tænkte hvad der måske var bedst nu når deres foder vejledning går op til 30 kg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...