Hop til indhold

Hvor finder man oplysninger om avl?


Gryn
 Share

Recommended Posts

Det kan du på hundeweb: www.hundeweb.dk

under DKK Hundedatabasen.

 

Dog skal du kende hundens navn + kennelnavn eller stambogsnummeret.

 

Jeg syntes ikke den er nem at søge på, men mange andre siger det er nemt :oops:

 

Men hvis bare man har kennelnavnet burde man kunne finde den aktuelle hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man nu har kig på en opdrætter, hvordan finde man så ud af noget om avl og sygdomme?

Jeg tænker bl.a. på hvilke aner har faderen og hvike har moderen? Hvordan med linie-avl, evt. indavl, sygdomme osv.

 

bl.a. www.hundeweb.dk

 

søger på google

 

Og hos min race, schæfer, så er pedigreedatabase også rigtig god at bruge - men det kræver self at hundene bliver oprettet, men det er meget brugt hos schæferne... www.pedigreedatabase.com

Og man kan også se en fiktiv stamtavle for en evt. kombiantion/parring :5up: ;-)

 

(og for sjov, for at illustrere, linket til Caisar og Kimba derinde...)

 

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/501905.html

 

http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/538018.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg altså bare... Hvordan f***** får jeg søgningen til at gå igang på hundeweb? Jeg taster dkk reg. nr. ind øverst til højre, og trykker på enter... Men intet kommer. Hvor går det galt? :confused:

 

Hvis det er en "ny" hund, skal du taste DK før nummeret. Hvis det er en "gammel", skal du kun taste nummeret. Det er godt nok mystisk, men sådan er det. Prøv begge dele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu spørger jeg altså bare... Hvordan f***** får jeg søgningen til at gå igang på hundeweb? Jeg taster dkk reg. nr. ind øverst til højre, og trykker på enter... Men intet kommer. Hvor går det galt? :confused:

 

 

Øh, øverst til venstre ikk' :confused: :blink:

 

Husker du at skrive DK foran tallet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

Jeg er bare blevet så nysgerrig, så fik lige en idé om at vælge to hunde ud og så se på deres aner.

 

Når du har fundet den ene kan du simulere en parring ved at tilføje den anden og så kan du se hvad indavlsgraden vil blive på afkommet, hvis altså der er noget slægtsskab mellem de to dyr du har udset dig, at prøve med :mrgreen:

 

Jeg har prøvet med forskellige hanner på min egen tæve :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du har fundet den ene kan du simulere en parring ved at tilføje den anden og så kan du se hvad indavlsgraden vil blive på afkommet, hvis altså der er noget slægtsskab mellem de to dyr du har udset dig, at prøve med :mrgreen:

 

Jeg har prøvet med forskellige hanner på min egen tæve :5up:

 

Mange tak. PK har lige haft en aften hvor der blev fortalt om emnet, men jeg havde desværre ikke mulighed for at deltage :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du har fundet den ene kan du simulere en parring ved at tilføje den anden og så kan du se hvad indavlsgraden vil blive på afkommet, hvis altså der er noget slægtsskab mellem de to dyr du har udset dig, at prøve med :mrgreen:

 

Jeg har prøvet med forskellige hanner på min egen tæve :5up:

 

Jeg var lige inde og lurer - det er den der hedder fiktiv stamtavle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, øverst til venstre ikk' :confused: :blink:

 

Husker du at skrive DK foran tallet :hmm:

 

Jo, venstre selvfølgelig. Det gik lige for hurtigt (tror det er fordi Milo's reg. nr. står til højre på tavlen, så stenede jeg lige). Skriver også DK, og har prøvet med store og små bogstaver, og med/ uden skråstreg osv. Kan godt finde dem på avanceret søgning, men kan ikke få deres oplysninger til at dukke op på den rigtige side. altså- finder så at sige kun navnet. Har stenet over det længe, og prøvet mange gange... Men ikke turdet spørge, fordi jeg syntes, at det var pinligt at jeg ikke kunne få det til at køre :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke alle der hedder DK- foran endnu (min hund lever da endnu feks :blink:)

 

Hvad gør hun :shock: :shock: Er du sikker, har du taget hendes puls, den gamle tøs er da snart parat til Guiness

 

Hvordan går det med hende, du har lige været en tur i mit pastorat til kontrol med hende ikke ............................

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør hun :shock: :shock: Er du sikker, har du taget hendes puls, den gamle tøs er da snart parat til Guiness

 

Hvordan går det med hende, du har lige været en tur i mit pastorat til kontrol med hende ikke ............................

 

Jo jo - vi var tæt på :blink: Det går fint - hun er haltfri (med mindre hun vælger at det er sjovt at springe fra bil til bil sådan ca 20 gange :roll:).

 

Nu går vi over til ca. 10 dag mellem behandlingerne og smertestillende (½ dosis) hver tredje dag :-D.

 

Så kommer turen til kiropraktoren her om et par uger - det er den store eksamen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, venstre selvfølgelig. Det gik lige for hurtigt (tror det er fordi Milo's reg. nr. står til højre på tavlen, så stenede jeg lige). Skriver også DK, og har prøvet med store og små bogstaver, og med/ uden skråstreg osv. Kan godt finde dem på avanceret søgning, men kan ikke få deres oplysninger til at dukke op på den rigtige side. altså- finder så at sige kun navnet. Har stenet over det længe, og prøvet mange gange... Men ikke turdet spørge, fordi jeg syntes, at det var pinligt at jeg ikke kunne få det til at køre :oops:

 

Ellers kan du prøve at sende mig reg.nr og stamtavle navnet, så kan jeg se om jeg kan få det til at virke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...