Hop til indhold

Vil ikke sove (efter tandudtrækning)


Hogan
 Share

Recommended Posts

Jeg biver snart sindssyg...

 

Hogan fik trukket en tand ud igår, da der var slået et stykke af og der var hul ind til nerven.

Nu vil han bare ikke sove... Han har ikke sovet siden natten til onsdag. Altså så selvfølgeligt under narkosen, men ikke efter jeg hentede ham. Han går rundt konstant og hvis man sidder og nusser med ham, splatter han helt ud men bliver ved med at småpive og være vågen.

Han har været virkeligt stresset ved dyrlægen, og har hylet og pevet da han sad i buret indtil jeg kunne hente ham.

Han er smertedækket og kører pt på max af hvad han må få. Han spiser fint men vil ikke drikke (han får vand i hans foder, som han tager fint)

 

Vi snakkede med dyrlægen i nat og fik lov at give ham mere smertestillende, og han har været ved dyrlægen idag for at få en indsprøjtning med smertestillende. Dyrlægen var meget sikker på at det ville hjælpe ham til at sove, men han har stadig ikke sovet. Hvis han har sovet så har det været meget meget lidt.

Nu har jeg så prøvet at give ham zylkene fordi han jo er så stresset.

 

Imorgen ringer jeg til dyrlægen og får et flip hvis ikke de kan gøre noget. De bliver ved med at sige at det ikke er nødvendigt med noget beroligende, men jeg er bare ret sikker på at han ikke får det bedre før han får sovet.

 

Er der nogen der har et godt råd?

Og kan det virkeligt passe at dyrlægen ikke kan gøre noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund gik også bare rundt i meget meget lang tid og småpeb og ville hverken ligge sig ned eller sidde, når hun havde været i narkose og vores dyrlæge sagde, at det godt kunne skyldes narkosen. Så det blev bedre, da den var ude af kroppen.

 

Det vil være godt hvis du kunne få ham til, at drikke noget vand evt. med noget boullion i, da narkose udskilles gennem nyrerene og leveren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er synd og man bliver så frustreret på deres vegne, for de er virkelig stresset og virker meget forpinte. Det var også næsten et døgns tid vores hund var om, at blive "normal" igen. Men jeg håber, at du kan få noget vædske i ham så han kan få skyllet det ud af systemet. Du kan også prøve, at opløse lidt leverpostej i vandet, hvis boullion ikke er det store hit.

Rigtig god bedring med ham :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var han sederet eller i narkose? Jeg synes Bella reagerede lige sådan efter sedering, og var helt ved siden af sig selv i et døgns tid. Men narkosen har altid været hurtigt ude.

 

Jeg ville se tiden an til i morgen. Har er givetvis øm (trods smertestillende) og utilpas, måske med kvalme. Men hvor er det da frustrerende at han ikke kan finde ro. Håber i alle får sovet i nat:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tullemus ja man bliver virkeligt frustreret. Han spiser alt hvad vi serverer. Heldigvis :P Lavede vand med vådfoder i. Mums. Håber virkeligt det hjælper med mere væske. Det får han noget mere af inden vi går i seng. Det var et godt råd :)

 

Anne han var i fuld narkose. De to andre gange han har være i narkose har det også været hurtigt ovre. Bare en god lur og så var han frisk igen. Men nu er han også noget ældre end de andre gange. Tror også det har stresset ham at sidde ved dyrlægen. Han er dårlig til at være fremmede steder, og stresser virkeligt nemt.

Tusind tak Håber også vi får sovet :) Bare en lille smule.

 

Min kæreste har taget fri idag og i morgen så han skal heldigvis ikke være alene. Magter bare ikke en weekend med det her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min den gamle var i narkose gik der nok over et døgn, hvor han gik rundt og småpev.

 

Jeg tror på I får en stille weekend, narkosen skal lige ud af kroppen :-)

 

Rigtig god bedring med ham, jeg husker det tydeligt man bliver noget frustreret når man ikke rigtig kan hjælpe sin bedste ven ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...