Hop til indhold

Hvor meget kyllingelever??


nr 49
 Share

Recommended Posts

Jeg havde noget kyllingelever i overskud og har nu lavet noget mad t kræet m stegt lever, tomater og ris.

 

der er ca 70 g lever pr portion - hvor tit må hun få det?

 

i min søgen efter svar på nettet nævnes faren for a vitamin forgiftning og risikoen ved at der er ophobet toksiner i kyllingeleveren.

 

det lyder ikke helt ulogisk for mig at man skal være obs på det men så ser jeg at i flere fodervarianter fra Sam's field er der 22 % kyllingelever i - det svarer til at loui ville få ca 50 g om dagen....

 

nogen kloge hoveder der kan forklare om kyllingelever er ekstremt sundt eller potentielt livsfarligt????

 

jeg har ikke læst nogen steder at det spiller nogen rolle om det er råt eller tilberedt

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - jeg regnede med at give hende det en gang om ugen sammen m et okseben for at undgå diarre, men Buster er nok også vænnet t lever?

 

Det lyder fint og ville slet ikke være bekymret, når der er tale om de mængder - hun vejer jo noget mere end Buster. Jo Buster er vænnet til det, men han har lidt sart mave, så lidt for meget indmad viser sig i form af lind afføring. Men der skal altså store mængder til før at de bliver forgiftet, og jo større hund desto mere lever.

 

Håber hun nyder maden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder fint og ville slet ikke være bekymret, når der er tale om de mængder - hun vejer jo noget mere end Buster. Jo Buster er vænnet til det, men han har lidt sart mave, så lidt for meget indmad viser sig i form af lind afføring. Men der skal altså store mængder til før at de bliver forgiftet, og jo større hund desto mere lever.

 

Håber hun nyder maden :-D

 

Hun er labrador :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...