Hop til indhold

Tandpasta til en yorkshire terrier?


Smooth Criminal
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger Bucadog tandpastaen til min ene beagle. Bucadog har nogle enzymer som hindrer plagdannelse. Det er ikke en tandpasta som sådan men den kan fint anvendes til det. Min ene beagle har tandkøds sygdommen Epulis (vildtvoksende tandkød) og han får børstet tænder 3-4 gange i ugen for at holde tandkødet væk så det ikke vokser ned over hans tænder og her er tandpasten glimrende. Vi anvender en curapox tandbørste som er den bedste på markedet da den kommer allevegne. Bruger også den den type tandbørste til mig selv - der er forskellige str. så her må du lige spørge dyrlægen hvilken der passer til din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger knust kridt blandet med hjemmesmeltet svinefedt. Silke er allergiker, så hun får ikke noget med ukendte ingredienser i. Kridt er jo et mineral. Det kan ikke give allergiske symptomer. Og svin er det eneste dyreprotein jeg er sikker på at hun ikke reagerer på.

Kridt brugte man til at lave mennesketandpasta af i gamle dage. Men det laver slibeskader på mennesketænder fordi vi jo børster tænder flere gange daglig i måske 50 år eller mere...

 

Det gør hunde jo ikke. Hundetænder har bare godt af at der er slibemiddel i tandpastaen.

 

Silke er næsten 13 år. Så hun får børstet tænder hver dag. Men det meste af livet har det været nok med 1-2 gange om ugen..

En lille hund har tit mere tendens til belægninger. Så I skal nok vænne jer til at børste tænder hver dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...