Hop til indhold

Suppe


Aslan
 Share

Recommended Posts

Vi fik suppe igår, nu er vi jo ved at gå den kølige tid imøde :blink:

 

 

Og da vi var færdige blev kødbollerne skyldet godt og grundigt!

 

Men må en hund egentlig få suppe vand?

Og hvad med melbollerne? Kan de tåle dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik suppe igår, nu er vi jo ved at gå den kølige tid imøde :blink:

 

 

Og da vi var færdige blev kødbollerne skyldet godt og grundigt!

 

Men må en hund egentlig få suppe vand?

Og hvad med melbollerne? Kan de tåle dem?

 

Tror ikke der sket noget ved suppevand, men der er jo ret meget salt i. ved ikke med melbollerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik suppe igår, nu er vi jo ved at gå den kølige tid imøde :blink:

 

 

Og da vi var færdige blev kødbollerne skyldet godt og grundigt!

 

Men må en hund egentlig få suppe vand?

Og hvad med melbollerne? Kan de tåle dem?

 

Melbollerne tror jeg sagtens de kan tåle men selve suppen tror jeg egentlig ikke de har så godt af, for der er jo meget salt i.

 

Thailo får dog altid en lille portion når jeg har fået suppe, og hvis jeg glemmer at vaske hans ører bagefter, har jeg glæden af det hele natten. Det lugter som om man sover sammen med en suppehøne. :shock::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er ret meget salt i suppen, det er der også i kødbollerne hvis man køber dem færdiglavet..

Jeg laver derfor mine egne kødboller, de smager bedre og kan bruges til både suppe og boller i karry..

 

Når jeg laver dem, sørger jeg for at lave nogle hundevenlige kødboller først.. Der bruger jeg fx speltmel eller lignende for at binde det sammen, og måske et æg - og så koger jeg dem i passende størrelser.. :-)

 

Og så laver jeg selvfølgelig et ordenlig los til mig selv, og propper dem i fryseren :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der er ret meget salt i suppen, det er der også i kødbollerne hvis man køber dem færdiglavet..

Jeg laver derfor mine egne kødboller, de smager bedre og kan bruges til både suppe og boller i karry..

 

Når jeg laver dem, sørger jeg for at lave nogle hundevenlige kødboller først.. Der bruger jeg fx speltmel eller lignende for at binde det sammen, og måske et æg - og så koger jeg dem i passende størrelser.. :-)

 

Og så laver jeg selvfølgelig et ordenlig los til mig selv, og propper dem i fryseren :-)

 

OPSKRIFT!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok ok ok ;-)

 

500g hakket kalve og svinekød

2½ dl mælk

1 dl mel

1 æg

1½ tsk salt

peber

finrevet løg

 

Først hælder jeg mælk og æg i kødet og blander det, så tager det fra som hundene skal have - heri kommer jeg speltmel eller sådan noget, bare ikke alm. hvedemel.. Laver små kødkugler og koger dem i vand..

De er rigtig gode til at sætte fast på en busk fx så hunden skal op i højden og søge :-)

 

Med det andet kød hælder jeg resten af ingredienserne i - farsen skal være riiimelig klistret..

Når de er kogt færdige popper de som regel op til overfladen, og så får de lov at dryppe af inden jeg fryser dem..

Laver man boller i karry skal man gemme kogevandet da det skal bruges til karrysovsen :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...