Hop til indhold

Andre råd - ''agressiv'' hund


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Min hund optræder desværre med truende adfærd over for nogle mænd. Dvs. med børster og gøen der er truende.

Hun går indimellem løs, men kun hvis jeg kan se langt og kan kalde hende ind hvis der kommer en ''farlig mand''.

Ellers er det i snor og kontakt udelukkende på mig mens personen passerer.

Andre råd? Andre personer (også nogle mænd) er de bedste i verden og får kys og kram.

 

Hun har også haft det lidt stramt med nogle andre hunde, men det er vi faktisk kommet godt efter med træning og få legevenner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ind i mellem er man bare nød til at acceptere at ens hund bare ikke kan med alt og alle. Du skal selvfølgelig forsætte med det du gør - men nogle gange tror jeg man kan forstærke det "aggressive" eller angst som jeg mere tror det er ved at overgøre tingene.

 

Mine 3 er meget forskellige - men den anden ældste kan bare ikke lide soldater og dem har vi en del af herude da kasernen ligger i nær området - han er simpel hen bange for dem og længere er den ikke - det accepterer jeg og går bare over på det andet fortov - og hanbliver 8 næste gang så det er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre mere ved.

Den yngste har et problem med larmende børn som han bliver bange for og dermed kan virke "aggressiv" - her bruges samme fremgangs måde og så snart vi er ovre på den anden side er det hele lagt bagved dem.

 

Det samme gælder visse hunde som de ikke kan "fordrage" uden der er en egentlig grund bagved - det er bare sådan og andre kaster de sig gladeligt om halsen på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har ingen gode råd, men er ret enig med beaglepack. Min den gamle kan med alt og alle og har altid kunnet. Det troede jeg også den lille lab kunne. Men har accepteret det kan han ikke, og vil egentlig ikke gøre mere ved det. Han kan ikke lide løbere, det er kun løbere i helt sort tøj, men det gælder kun om morgenen når vi går morgentur i mørke, når det er lyst er der ingenting. Han knurrer og gøer af dem.

 

Det samme med små terrier jeg ved ikke hvorfor men de gøer af ham så gøer han tilbage ;-) det har jeg accepteret vi går bare over på modsatte fortov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...