Hop til indhold

Hvilken trimmer er pengene værd?


 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Min Engelske Springer trænger til at blive klippet, for gud ved hvilken gang.

 

Jeg kan selv gøre det, men har ikke værktøjet. Jeg købte en lidt mindre Oster trimmer, men den har bare ikke skyggen af trækkraft. Så jeg bruger den på mig selv, og selv i mit efterhånden tynde hår, kommer den af og til til kort.

 

Så jeg søger en trimmer med noget mere power, men som ikke bliver så varm, som den store Oster, som min opdrætter anvender.

- Det er lidt kedeligt for Gilbert, at sidde og vente på at maskinen skal køle ned, i tide og utide.

 

Hvad kan anbefales, og hvad bør man holde sig fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Andis 2 Speed med ledning: http://www.ostrand.dk/shop/andis-agc-2-4774p.html

 

Mine skær er Andis' showskær, fordi de skulle lave mindre aftryk i pelsen... Jeg har dog lidt svært ved at se forskellen mellem almindeligt skær og showskær, men jeg er vanedyr, så nu holder jeg mig til showskærene.

 

Min Andis er vel en 7-8 år gammel og det er kun skærene, der bliver skiftet ud. Den er lydsvag sammenlignet med Oster-maskinerne (synes jeg), men skæret kan stadig godt blive varmt. Jeg ved ikke om det er fordi den bare bliver det eller om årsagen skal findes i, at jeg ikke har behandlet den, som den skal behandles. Jeg vælger så bare at klippe en pote og lader den køle ned i mellemtiden.

 

Jeg har overvejet at prøve kølespray til skærene, når de bliver varme, men jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at købe og prøve det.

 

Min Andis er i brug to gange om måneden til to springere og derudover har jeg et par andre hunde, der kommer ca. fire gange om året og bliver klippet/trimmet.

 

Jeg har tidligere haft en Oster uden ledning, men da jeg ikke gad batteridrevne maskiner, blev den skiftet ud med en Andis på grund af Andis' lavere pris end Oster, så jeg kender ikke vildt meget til Oster's maskiner med ledninger..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, og tak for din anbefaling.

 

Jeg zappede rundt, for at se hvad markedet havde at byde på.

 

På Thordal.dk fandt jeg en Oster Golden A5, demo model, med to skær (7 og 15), til en tudse.

- Så prisen vandt over alt andet til sidst alligevel, selvom jeg gerne ville have haft en der ikke blev helt så varm.

 

Jeg modtog maskinen idag, og besluttede mig for at udnytte det gode vejr. Så jeg har klippet Gilbert i haven.

Til min store overraskelse, så gik der faktisk længe inden skæret (15) blev varmt. Og det blev slet slet ikke lige så varmt, som på den maskine han plejer at blive klippet med. Skærene er CryogenX, så det kan være det ikke bare er salgs-gas, at de faktisk er køligere at arbejde med.

 

Ihvertfald så har jeg da nu en fin maskine, og min hund er klippet. Så kan jeg vist ikke klage :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...