Hop til indhold

Voksen hund søges


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Vi har besluttet os for stille og roligt at begynde at se os om efter en ny hund, da vores elskede hund desværre er død i 2014 pga gigt. Vi er interesseret i at give en unghund eller voksen hund et varigt hjem i hus med have, ved Stoholm på landet, og dyrevenlighed for resten af hundens liv. Vi er min mand og jeg, og vi har fem katte, som er vant til hund. Jagthunde og terrier har ikke vores interesse sindsmæssigt, men ellers er vi meget åbne over for hvilken hund - vi mener at vi ved det, når vi møder hunden, for sådan har det været før.

 

Udover ture, aktivering, og det at vores hunde altid er med os, undtagen når vi er på arbejde så træner Helle også klikkertræning. Det er intet krav at hunden kan dette, da vi har stor erfaring med at arbejde med hunde. Helle træner især gerne rally og lydighed samt en del spor.

 

Hunden skal kunne føres sammen med kattene, og den skal kunne køre bil uden at blive køresyg eller utilpas på anden vis. Har hunden et problem vil vi bede dig være 110 % ærlig omkring det - kun da kan Helle vurdere om hun kan afhjælpe det eller ej, før vi tager imod hunden. Kender vi hundens problem kan vi ofte afhjælpe det eller tilpasse livet efter det er vores erfaring, men det kræver denne ærlighed fra sælger.

 

Se mere om Helle her www.nemokatoghund.dk

 

Hvis du kender til en omplacering eller en udstationeringshund (i dette tilfælde har Border Collie og Aussie samt de øvrige hyrdehunderacer plus Islandsk Fårehund, lapphund, Dansk Spids osv i den stil især vores interesse sindsmæssigt) så send os en mail på [email protected] eller en sms på 30660283

 

Alle får svar, men vi skal se en given hund og du os, før vi træffer et valg. Vi har ikke travlt med at finde den rette hund for livet

 

MVH Helle og Imran

Samt kattene Fie, Toulouse, Casper, Tara og Nanoq

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med den 7-årige Aussie, var det ikke noget alligevel? Eller søger I bare for at se om der er andre alternativer?

 

Vi har lige nu tre hunde, som vi skal se, men det er ikke sikkert det bliver en af dem. Mange ting skal gå op - opdrætter og mig - kan vi sammen, hvis hunden skal udstationeres osv - den del kender I. Så jeg skal først ud og møde dem. Kan hunden og vi? Kan hunden og vores katte? Kan hunden trives som enehund? Osv osv

 

Som jeg skrev herover - vi søger den rette hund, og vi vil løbende møde flere og har ikke spor travlt med at vælge.

 

Den 7-åriges ejer er desværre først i DK om halvanden måned. Indtil da forbliver denne hund en ukendt faktor. Selvom jeg gerne ville møde hende i dag :) Men nu må vi se hvad der sker. De andre to er også skønne hunde - men nu skal vi først mødes.

 

Vi søger derfor stadig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lukker lige søgningen indtil videre, da jeg faktisk har fundet en skøn hund som vi har valgt at forsøge os med. Der er en række faktorer som vi ikke kan vide på forhånd, katte osv, men opdrætteren har givet os mulighed for at gøre det gradvist da dette vil være bedst for denne hund. Vi er derfor meget spændte og beder til, at det lykkes, for hunden er helt perfekt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...