Hop til indhold

Laver jeres hunde uopfordret triks?


Gæst Must love dogs
 Share

Recommended Posts

Gæst Must love dogs

Vi har først lige lært oktober månedes udfordring, den med at bukke.... ja jeg ved vi er lidt langsomme :oops::mrgreen: men den var utrolig svær at lære, fordi så snart jeg tager en godbid i hånden, så smækker hunden numsen i gulvet "se hvor lydig jeg er moar":blink: Noget vi mistede mange point på til prøven, fordi hun ikke kan stå, når der er godbidder i nærheden.

 

Men, men nu sidder den der endelig og nu kan hun næsten ikke holde op med at bukke igen, hun gør det flere gange om dagen uden, at jeg har bedt hende om det. Så kommer hun løbende hen til mig og bukker og bliver rost til skyerne.

 

Noget andet som vi har trænet meget er, at jeg fremsender hende til en forhindring som hun hopper op på (lidt hjemme agility). Så nu hopper hun op på alt vi kommer forbi, så hun kan blive rost og nusset :lol:

 

Hvad laver jeres hunde af sjove triks, for at få opmærksomhed?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan finder sin krokodille og smider den op i skødet på mig.

 

 

Det er fordi vi er ved at øve en overraskelse...............og så øver vi jo så rigeligt og han får ros, så når han keder sig, ja så finder han den og viser at nu skal vi øve :-P

 

Tror det var det han gør uopfordret :mrgreen: om ikke andet, så er det hvad vi har lagt mærke til:!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs
Cujo giver pote når han sidder foran en for at blive nusset :-) og hvis vi ikke forstår det gør han engang for at vise han indbyder til nusse.

 

Vi har samme "problem" med at sitter pr. auto når der er godbider i luften.

 

Nus mig så, nå!:evil::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs
Aslan finder sin krokodille og smider den op i skødet på mig.

 

 

Det er fordi vi er ved at øve en overraskelse...............og så øver vi jo så rigeligt og han får ros, så når han keder sig, ja så finder han den og viser at nu skal vi øve :-P

 

Tror det var det han gør uopfordret :mrgreen: om ikke andet, så er det hvad vi har lagt mærke til:!:

 

Hvor sødt, hvilken overraskelse er det i øver?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Ikke sådan rigtigt - mere at udfre flere orskellige øvelser når der ikke kommer ros fra den første :roll:

Jeg øver i øjeblikket at han først får ros for fx sit/stå efter 5 min. efter kommandoen er givet, men står jeg ved siden af ham og går ikke væk, ja så begynder han efter 3-5 min. at prøve noget nyt: dreje rundt om sig selv, nå ingen reaktion, rul rundt? nej, heller ikke. Give pote? nej, hvad så med venstre pote? nej heller ikke... sit? næh, hvis jeg nu lægger mig? aej, heller ikke, jamen jeg kan kravle helt op til dig? nå, det var heller ikke det jeg skulle - jeg kan halse? nå, hvad så hvis jeg sætter mig på plads??? øv altså, hvad ER det dog eg skal for at få en godbid?????:shock:

 

Jeg stopper ham selvf. før han begynder på hele rækken (som han vitterligt kører igennem flere gange til han får en reaktion fra mig :rolleyes:), men han gør det også hvis jeg bare stiller mig op og kigger på ham - så kommer han hen og udfører ovenstående i nogengange meget hurtig rækkefølge:cool::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle står på bagben så snart jeg finder en godbid, og bliver han for frustreret fordi vi ikke kan finde ud af en ny øvelse står han også på bagben :roll:

 

og så har han jo lært at lukke køkkenskuffer, nogle gange er han bare lidt for hurtig til at ville lukke dem igen når jeg leder efter noget i dem :lol:

 

a065.gif

Undskyld, men kan lige se det for mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle står på bagben så snart jeg finder en godbid, og bliver han for frustreret fordi vi ikke kan finde ud af en ny øvelse står han også på bagben :roll:

 

og så har han jo lært at lukke køkkenskuffer, nogle gange er han bare lidt for hurtig til at ville lukke dem igen når jeg leder efter noget i dem :lol:

 

 

Man skal jo ikke grine af andres ulykke........men når jeg lgie sidder og ser de her billeder inde i mit hoved, er jeg altså færdig af grin, undskyld

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, Gud ske lov da ! Så er det ikke bare min kugle af en hund, der lige løber hele smøren af lærdom igennem, hvis godbiden ikke falder så hurtigt som forventet ! :mrgreen:

 

Gad så nok vide om han er den eneste, der hele tiden skal vise det sidste nye han har lært, hver gang enten mor eller far popper op i horisonten ?

 

Ellers finder han ikke på noget selv...jo, gi pote, men det er en Berner-ting at sidde og baske med poten i luften, hvis man vil have opmærksomhed...NU !!! Så vi har ikke lært ham at give pote. Vi forsøger stadig at lære ham at lade være med at slå os ned med den der størrelse 45 han svinger ud efter os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, Gud ske lov da ! Så er det ikke bare min kugle af en hund, der lige løber hele smøren af lærdom igennem, hvis godbiden ikke falder så hurtigt som forventet ! :mrgreen:

 

Gad så nok vide om han er den eneste, der hele tiden skal vise det sidste nye han har lært, hver gang enten mor eller far popper op i horisonten ?

 

Ellers finder han ikke på noget selv...jo, gi pote, men det er en Berner-ting at sidde og baske med poten i luften, hvis man vil have opmærksomhed...NU !!! Så vi har ikke lært ham at give pote. Vi forsøger stadig at lære ham at lade være med at slå os ned med den der størrelse 45 han svinger ud efter os :mrgreen:

 

Hva', det er da super nuser?! :lun:

 

Især når man sidder omgivet af tre overkælne bernerbasser - tro mig, jeg taler af erfaring, når jeg siger, at 2 hænder ikke kan nusse tre bernere, lige meget hvor ihærdigt man forsøger! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hva', det er da super nuser?! :lun:

 

Især når man sidder omgivet af tre overkælne bernerbasser - tro mig, jeg taler af erfaring, når jeg siger, at 2 hænder ikke kan nusse tre bernere, lige meget hvor ihærdigt man forsøger! :engel:

 

 

Ja-ja, det snakker vi om til næste efterår, når du sidder med et eller andet stort Berner-drøv, der basker dig omkuld :mrgreen:

 

PS: Så lige det med hvidt...jeg ser du er behørigt advaret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...