Hop til indhold

tiladelse til af holle broholmer. noget fis eller vad.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hejsa ja nu thører jeg jo enlig en hel annen race men pyt.

jeg var på besøg hos en ven som haveten en annen ven på

besøg. og ham min vens ven mente af man skal have en serlig tiladelse for af må holle broholmer han fortalte om en del ting som man skal over holle for af må holle racen.. jeg mente af det var en være omgang sludder så nu

spør jeg jer broholmer folk er det det rene sluder eller er der hol i det.????

ps her snakker vi ikke om avel.

 

vh GD DANE.

Link til indlæg
Del på andre sites

Broholmerselskabet skal gå ind og godkende dig som ejer af en broholmer fra dette selskab!

 

De fåes (i vores tilfælde) uden stambog.

 

Der bliver avlet uden om broholmerselskabet af mange grunde:

 

Der har været en del interne problemer i bestyrelsen som så efter er blevet skiftet ud - bestyrelsen mener selv at alt er godt igen ( :rolleyes: ).

 

De krav de stiller, er ifølge medlemmer der har meldt sig ud, urimelige i nogle tilfælde (dette er før udskiftningen af bestyrelsen)

 

Du kan- hvis du får en hvalp uden om broholmer selskabet, og både mor og far har tavle - søge ved dansk kenneklub om at få stamtavle på din hvalp.

 

Ud over det, ser det ud til at broholmerselskabet avle broholmeren mindre istedet for oprindelig størrelse (den oprindelige størrelse hedder X eller XX mener jeg).

 

Da broholmeren stadig er under forøgelse (der er mellem 650-750 tavle broholmere i DK) går jeg ud fra at det er grunden til at der er mange krav- som evt kunne være at du kun kan få en broholmer mod at denne avler 3 kuld (jeg kkender ikke de krav).

 

 

Kan du evt huske hvilke krav i snakkede om der var UDEN for avl, for at holde broholmer?

 

 

 

Jeg mener at der er en herinde som har en ven der har ventet 2-5 år på at blive godkendt???

Link til indlæg
Del på andre sites

Man forpligter sig til at lade hunden gennemgå diverse undersøgelser/tests og så forpligter man sig til at stille sin hund til rådighed for avlen - den anden vej også lade den blive ude af avlen hvis den ikke er egnet.

 

Jeg tror bare de er ualmindeligt obs på hvem de sælger til - nok derfor det føles som en godkendelse - men det gør alle der sælger hvalpe jo :-D

 

Der er nok bare meget mere opfølgende kontrol inden for denne race end alle de andre.

 

Og så er der åbenbart kommet en generel godkendelse fra specialklubben kan jeg læse i Aslans indlæg :5up: Det var der så vidt jeg husker ikke dengang det var en af de racer jeg undersøgte :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja så skyller jeg vist en undskylning:oops:. det var f.a.n.d.

ØV hader af tape i en diskusion men sådan er det jo når Dane dummer sig:-D.

 

Hæ hæ - du må gå den tunge gang :5up:

 

Grunden til de er så strikse er at racen blev rekonstrueret (jeg mener den stor set var uddød, måske der var et enkelt par stykker tilbage!!) og derfor vil man ikke sælge til hvem som helst :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Og så er der åbenbart kommet en generel godkendelse fra specialklubben kan jeg læse i Aslans indlæg :5up: Det var der så vidt jeg husker ikke dengang det var en af de racer jeg undersøgte :engel:

 

 

Det er min fornemmelse ud fra de mennesker jeg har snakket med. Det er jo lidt underligt at nogen venter 2-5 år, når en fra bestyrrelsen udtaler det tager ca ½ år, ikk?

(nu er der jo ingen der siger den behøves at være offentliggjort for at blive brugt)

 

 

 

Undersøgte?

 

 

Har du haft kig på en lille broholmer hund?

Redigeret af Aslan
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Ny er jeg jo VIDENBEGÆRLIG

 

 

Hvad fik dig til at vælge den fra?

 

I bund og grund har jeg altid været til Rottweileren, men syntes en overgang Broholmeren var en spændende hund netop pga historien (eller mangel på samme ;-))

 

Mon ikke det var alle de regler osv. der fik mig til at fælde fra igen!! Det tror jeg.

 

Men en Broholmer, GD eller Irsk Ulvehund til at tuller rundt ude i gårdspladsen er da stadig tanker der spøger i min hjerne ind imellem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men en Broholmer, GD eller Irsk Ulvehund til at tuller rundt ude i gårdspladsen er da stadig tanker der spøger i min hjerne ind imellem :mrgreen:

 

Hveeeeeeeee du hvad..........du skal da bare passe aslan ude i den gårdsplads :blink:

 

Uh jeg kunne lige se dig med en masse små broholmerhvalpe og så havde jeg første ret til en til :blink:

 

Kæresten vil gerne have en GD næstegang......du må gerne avle en gul han til os :blink:

 

 

 

 

Dorte har lagt planer for resten af tantens liv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hveeeeeeeee du hvad..........du skal da bare passe aslan ude i den gårdsplads :blink:

 

Uh jeg kunne lige se dig med en masse små broholmerhvalpe og så havde jeg første ret til en til :blink:

 

Kæresten vil gerne have en GD næstegang......du må gerne avle en gul han til os :blink:

 

 

 

 

Dorte har lagt planer for resten af tantens liv :mrgreen:

 

Det ville da også værer ganske forfærdeligt hvis Tanten ikke havde noget at lave :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er min fornemmelse ud fra de mennesker jeg har snakket med. Det er jo lidt underligt at nogen venter 2-5 år, når en fra bestyrrelsen udtaler det tager ca ½ år, ikk?

(nu er der jo ingen der siger den behøves at være offentliggjort for at blive brugt)

 

 

 

Undersøgte?

 

 

Har du haft kig på en lille broholmer hund?

 

nej jeg er godt tilfres med Grand danois dens sin passer mig godt.

en stor rolig selskabshund det er lie mig.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...