Hop til indhold

Bange for hoveddøren?


Buddha
 Share

Recommended Posts

Voodoo er bange for at vores hoveddør smækker i, måske er han blevet ramt af den engang, det ved jeg ikke. Vi sætter den som regel på krog men det sker jo at vi glemmer det. Det mærkelige er, at det er inde i huset han bliver nervøs, altså ikke foran den/tæt på den. Det er især i køkkenet hvor han kan se døren gennem vinduet :vedikke:

Og i køkkenet får han tit godbidder, også når han reagerer på døren, jeg prøver at tale opmuntrende og har både prøvet at blive i køkkenet eller gå ud til døren. Synes bare ikke rigtigt at der er nogen effekt.

 

 

Hvis jeg er ved døren, er han ligeglad. Også hvis jeg lukker den op og i. Plus han selv åbner den når han er utålmodig, både indefra og udefra.

 

 

Så ja... Hvad kan jeg gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke reagerer tæt på døren, så tror jeg ikke rigtigt det er fordi han er blevet ramt, men mere som om noget ved døren forskrækkede ham, mens han var i køkkenet.

 

Det lyder som om du allerede har prøvet at have ham i køkkenet og give godbidder mens andre åbner og lukker døren, og hvis det ikke hjælper, så ved jeg heller ikke lige, hvordan jeg ville gribe det an.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Vi har en børnelåge / gitter fra bryggers ind til køkken. Walther kunne ikke lide lågen til at starte med. Jeg tror at Zeus var kommet til at ramle ind i den så lågen ramte Walther ikke hårdt men den larmede lidt. Han ville ikke fra køkken til bryggers men gerne omvendt. Jeg gjorde det doberfan skriver. Lukkede og åbnede lågen med Walther ved min side og imens fik han godbidder, han så at lågen ikke var farlig og hørte imens på lyden. Det tog ikke lang tid så var han ligeglad med den låge og går / løber snildt begge veje nu ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

I Walthers tilfælde var det lyden han ikke kunne lide når lågen skulle åbne og lukke, han krympede sammen og dukkede hovedet. Men det er ovre nu så er sikker på at han nok skal lære at døren ikke er farlig det lille pus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...