Hop til indhold

På løbetur - udstyr!?


 Share

Recommended Posts

Jeg har kastet mig ud i kom i form projekt, og følger løbeprogram, jeg har "self." Darko med, lige nu i snor og halsbånd, men jeg løber skævt og det er ikke holdbart, heller ikke for hans hals/nakke fordi han holder en jævnt træk.

 

Så hvad kan I anbefale at løbe med, både til menneske og hund! Hunden vejer 40 kg., det skal være behageligt at løbe med, uden det sidder og skarver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kastet mig ud i kom i form projekt, og følger løbeprogram, jeg har "self." Darko med, lige nu i snor og halsbånd, men jeg løber skævt og det er ikke holdbart, heller ikke for hans hals/nakke fordi han holder en jævnt træk.

 

Så hvad kan I anbefale at løbe med, både til menneske og hund! Hunden vejer 40 kg., det skal være behageligt at løbe med, uden det sidder og skarver.

hvis du er på facebook, så tjek nogle af canicross grupperne ud, der er nogle rigtigt erfarne mennesker, der kan vejlede dig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da komme med mine egne erfaringer, som er at det er smaddersjovt at løbe med sin hund, hvis man har udstyr der passer, både en selv, og hunden. Jeg bruger et hoftebælte, så trækket ikke ligger på min ryg. To af mine hunde bruger en sele der hedder Non stop freemotion, og Charles bruger en der hedder Euro DC short.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor langt du løber, men en indopereret fri ved fod plejer at holde en 5-10 km..:mrgreen:

 

Darkos fri ved fod er en lydigheds fvf, med kig op, også i løb, måske han kan lære at kende forskel, men så får jeg jo ikke løbet det jeg skal i forhold til programmet hvis jeg hele tiden skal rette hunden ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så er han da vel ikke fri ved fod, altså en margen på 1 m er fin når man løber, så skvatter man heller ikke over hinanden.. Det lærer han hurtigt..

 

du kommer bare og lære ham det, så løber jeg med ham bagefter �

 

slet ikke andre der har løbeudstyr??

Jeg kan ikke rigtig finde der der hoftebælter, kun sådan nogen mavebælter fra trixie eller noget i den dyr, men er ikke helt sikker på kvaliteten af dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

du kommer bare og lære ham det, så løber jeg med ham bagefter �

 

slet ikke andre der har løbeudstyr??

Jeg kan ikke rigtig finde der der hoftebælter, kun sådan nogen mavebælter fra trixie eller noget i den dyr, men er ikke helt sikker på kvaliteten af dem?

Det burde ikke være nødvendigt i har jo været til alt muligt stævne, så det burde i kunne klare i et snuptag.. Jeg kan ikk en skid med min...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine løber "gå pænt" (altså ikke "på plads") når jeg løber - og det er så indenfor ca 2 m fra mig - i line eller uden. Jeg har en skrårem til at tage over skulderen, men oftest har jeg bare 2 helt lette og tynde liner, som let kan holdes i hånden uanset om de bruges eller ej, så jeg har ikke rigtig andre ideer.

Link til indlæg
Del på andre sites

du kommer bare og lære ham det, så løber jeg med ham bagefter ��

 

slet ikke andre der har løbeudstyr??

Jeg kan ikke rigtig finde der der hoftebælter, kun sådan nogen mavebælter fra trixie eller noget i den dyr, men er ikke helt sikker på kvaliteten af dem?

jeg tror ikke du kan købe det i DK, der findes ikke rigtig organiseret canicross (endnu!) her er et par engelske links, alle er søde og hjælpsomme. Køb ikke trixies mavebælte, det fortryder du hurtigt, især med en 40 kg schæfer oppe foran dig :shock::lol:

 

http://www.k9trailtime.com/shop/canicross.html

 

http://non-stopdogwear.co.uk/

 

http://www.runnersretreat.biz/index.asp

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...