Hop til indhold

Lydfølsom hund - tydeligt ubehag ved lyde


Sitto
 Share

Recommended Posts

Der finde jo forskellige typer ørepropper? De gule skumgummidimser og de hvide af vat og voks..

 

En skumgummidims kan nemt klippes over på midten hvis den er for stor.. Det kommer jo an på øregangens størrelse.

Jeg plejer at klippe en skumgummidims over og forme dem, så de nemt kan glide ind i øregangene (på mig selv) . Og så udvider de sig og former sig efter øret. Den lukker totalt lydene ude..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en lydfølsom hund. Kender du øvelsen Aktiv Larm?

 

Du lærer hunden, at vælte ting, der larmer og modtage klik og belønninger for det. På den måde kobles larm og noget rart sammen på en sjov måde, og da det er hunden, der laver larmen selv frivilligt er der intet pres.

 

Du tager en genstand, der slet ikke larmer, hver gang hunden skubber til den - klik og godbid. Gentages indtil hunden er sikker i dette

Herefter tager du en ny genstand, der larmer lidt mere... osv osv

 

Jeg har stor succes med denne øvelse hos lydfølsomme hunde inklusive my own :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en lydfølsom hund. Kender du øvelsen Aktiv Larm?

 

Du lærer hunden, at vælte ting, der larmer og modtage klik og belønninger for det. På den måde kobles larm og noget rart sammen på en sjov måde, og da det er hunden, der laver larmen selv frivilligt er der intet pres.

 

Du tager en genstand, der slet ikke larmer, hver gang hunden skubber til den - klik og godbid. Gentages indtil hunden er sikker i dette

Herefter tager du en ny genstand, der larmer lidt mere... osv osv

 

Jeg har stor succes med denne øvelse hos lydfølsomme hunde inklusive my own :)

Nej jeg har ikke prøvet med at hun selv skal vælte tingene og skabe larmen selv. Det må afprøves :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...