Hop til indhold

og lidt mere om hundehandlere....


Gæst daytime
 Share

Recommended Posts

Dette er så dagens nyhed på det felt. Så trist. 33 døde hvalpe var resultatet af en hollandsk hundehandlers forretning og forsøg på indsmugling i Danmark.

 

Der er jo nogen der køber de stakkels dyr, for at det kan være en lukrativ forretning... de skulle skamme sig.

 

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-18033289.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja selvfølgelig er det begge veje.

 

og nu vover jeg så nok lige pelsen:

Jeg mener også danske opdrættere af "modehunde" er en del af problemet. De har skruet prisen godt i vejret da de ved hundene er særdeles eftertragtede. Det er med til at folk vælger de useriøse opdrættere samt hundehandlere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Skal man prøve at se lidt positivt i det (og det skal man jo), så må det være at disse hvalpe rent faktisk blev opdaget ved grænsen, så de, for det første kunne blive forskånet for et elendigt liv (for tidligt fra mor, inficeret med virus osv.) og for det andet, at deres triste skæbner kunne komme til at tjene som (endnu) en øjenåbner for den danske befolkning. Som sagt i en anden tråd, så tror jeg den eneste vej fremad går gennem den ene gentagelse efter den anden - hver gang der er en historie er der, forhåbentlig, nogle stykker der lærer og tilsidst (bare det dog ikke ville tage så lang tid) er der ikke længere noget marked for disse hunde.

 

:megaked: for de små hunde og for de der har skullet stå med dem ved grænsen... det må have været hårdt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare lige minde om, at jeg har foldere til uddeling/udsendelse om hvordan man undgår hundehandlere.

 

Hvis der er nogle der vil være med til at udbrede kenskabet - så skriv jeres adresse i en pm til mig - så sender jeg fluks foldere afsted.

 

Tænk hvis alle ville hjælpe det - hvor hurtigt det ville gå ud over det ganske land, med at få bredt budskabet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal man prøve at se lidt positivt i det (og det skal man jo), så må det være at disse hvalpe rent faktisk blev opdaget ved grænsen, så de, for det første kunne blive forskånet for et elendigt liv (for tidligt fra mor, inficeret med virus osv.) og for det andet, at deres triste skæbner kunne komme til at tjene som (endnu) en øjenåbner for den danske befolkning. Som sagt i en anden tråd, så tror jeg den eneste vej fremad går gennem den ene gentagelse efter den anden - hver gang der er en historie er der, forhåbentlig, nogle stykker der lærer og tilsidst (bare det dog ikke ville tage så lang tid) er der ikke længere noget marked for disse hunde.

 

:megaked: for de små hunde og for de der har skullet stå med dem ved grænsen... det må have været hårdt!

 

:megaked::megaked: Og for de tæver som får frataget deres hvalpe

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...