Hop til indhold

Kontorhunden gør af postbuddet


smj
 Share

Recommended Posts

Hej kyndige hundeforum medlemmer

 

Jeg har en Dansk/Svensk Gårdhund på 2,5 år. Hun er en glad, samarbejdsvillig, ekstrovert hund. Hver dag følges vi på arbejde (mit arbejde). Jeg har cirka 10 kollegaer, og de er alle vant til og nogle endda meget glade for, at vi begge møder ind.

 

Vi sidder i kontorlandskab. Hun(d) har egen kurv i kontorlandskabet. Det område vi sidder i støder direkte ud til trappeopgangen, alene adskilt af en dør. Hun(d) tilbringer langt størstedelen af dagen med at slappe af - helst ovenpå maven af en kollega. Men når der er trafik på trappeopgangen, navnlig når postkasserne åbnes og lukkes, hvis nogen står og taler på trappeopgaven samt andre lyde, gør hun(d) helt vildt. Det synes jeg er underligt, for hun(d) reagerer langt fra så engageret, når der er trafik på trappeopgangen, hjemme hvor vi bor.

 

Hvad kan jeg gøre for at begrænse dette, eller måske helt vende hende af med det.

 

Jeg har prøvet i en periode at åbne døren og vise hende hvor lyden kom fra men det har ikke rigtigt hjulpet.

Jeg har prøvet at kalde hende over og give hende en godbid når der der er nogle ved døren, det har heller ikke hjulpet.

 

Håber i har nogle flere ideer?

 

attachment.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Smuksak ;-)

 

Jeg har kun min med af og til - hun er nu lidt over 2 år

 

Jeg har min plads relativt langt væk fra trappen og hun gør aldrig - ikke at den oplysning egentlig kan bruges til så meget for hun er jo en lab :-)

 

De første 3 timer går hun frit men derefter er hun i snor v mit bord og hun har sit bur v siden af så hun kan gå derind.

 

Det fungerer godt fordi hun kan have svært v at falde til ro i det åbne kontor m 10 kolleger der vader forbi hende, hvis hun ligger midt i kontoret

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Ja prøv at læse linket ;-)

 

og så er jeg bare så misundelig ville rigtig gerne kunne have mine med på job hver dag, sidder også på kontor men det er desværre ikke tilladt at tage sin hund med :-) sødt billede iøvrigt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...