Hop til indhold

Genesis


Murphy
 Share

Recommended Posts

Jeg har fodret Myrphy med Olivers kornfrit indtil videre... Men det føles lidt som om at han ikke får nok... Så tænkte at det kunne være at han ikke fik nok næring...

Så gik ned i vores lokale dyrehandel og fik en snak med dem (også lidt for at støtte vores døende butiksliv i centrum)

De fodrer deres egne hunde med det og anbefalede det...

 

Er det mere dyrt end Hills?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke give min hund det og synes desuden deres hjemmeside er direkte komisk. Kornfrit til schæferhund, belgisk hyrdehund og hunde med et højt stressniveau. :stupid:

 

Selv det kornfrie har alt for mange kylhydratkilder i starten af ingredienslisten og i min verden er ris også korn. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fodret Myrphy med Olivers kornfrit indtil videre... Men det føles lidt som om at han ikke får nok... Så tænkte at det kunne være at han ikke fik nok næring...

Så gik ned i vores lokale dyrehandel og fik en snak med dem (også lidt for at støtte vores døende butiksliv i centrum)

De fodrer deres egne hunde med det og anbefalede det...

 

Er det mere dyrt end Hills?

 

Jeg synes 529 kr. er dyrt for en sæk "kornfri" - skrevet i "", fordi jeg som Ascha er enig i at ris er korn i denne sammenhæng.

 

Mere dyrt end Hills? Øhh.....? Google og sammenlign. Husk at tage højde for daglig mængde, altså udregne prisen pr. dag, ikke pr. kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke give min hund det og synes desuden deres hjemmeside er direkte komisk. Kornfrit til schæferhund, belgisk hyrdehund og hunde med et højt stressniveau. :stupid:

 

Selv det kornfrie har alt for mange kylhydratkilder i starten af ingredienslisten og i min verden er ris også korn. :vedikke:

 

Det kræver en uddybning hvorfor det er direkte komisk?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Fordi kornfrit foder er ganske almindeligt foder til voksne hunde, også selvom hunden er en luddoven pekingeser, bare uden korn.

 

Øhh, de skriver jo ikke at det er fordi det er kornfrit det er specielt egenet til de hunde.?

 

Men de skriver at her er et kornfrit foder som er lavet specielt til den type hunde, lige som mange andre mærker har forskellige typer af foder til forskellige typer af aktive hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, de skriver jo ikke at det er fordi det er kornfrit det er specielt egenet til de hunde.?

 

Men de skriver at her er et kornfrit foder som er lavet specielt til den type hunde, lige som mange andre mærker har forskellige typer af foder til forskellige typer af aktive hunde.

 

Nej det er deres kornfrie produkt, de har ikke andre end den. Og hvis du kigger på de andre typer, skriver de intet om at det er henvendt til specielle racer, så de må jo mene at det er lavet specielt til schæferhunde, belgiske hyrdehunde eller hunde der stresser, for det er det de skriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er deres kornfrie produkt, de har ikke andre end den. Og hvis du kigger på de andre typer, skriver de intet om at det er henvendt til specielle racer, så de må jo mene at det er lavet specielt til schæferhunde, belgiske hyrdehunde eller hunde der stresser, for det er det de skriver.

 

Men hvor ved du fra at det ikke er lavet specielt til den type hund?

Hvorfor er det mere komisk end kingsmoore der har en sport - fordi de har valgt ikke at lave varianter til sofahunden som kingsmoore har?

 

 

Jeg vil da aldrig fodre en inaktiv hund med det samme foder som en top brugshund.

Lige som min får mere højenergifoder når jeg der skrues op for aktivitet og konditionstræning (som regel i konkurrencesæson).

 

Hvad komisk er der i det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor ved du fra at det ikke er lavet specielt til den type hund?

Hvorfor skulle de lige netop kun lave et enkelt racespecifikt produkt, og netop kun en uden korn?.

 

Hvorfor er det mere komisk end kingsmoore der har en sport - fordi de har valgt ikke at lave varianter til sofahunden som kingsmoore har?

Ikke forstået.

 

Jeg vil da aldrig fodre en inaktiv hund med det samme foder som en top brugshund.

Lige som min får mere højenergifoder når jeg der skrues op for aktivitet og konditionstræning (som regel i konkurrencesæson).

 

Hvad komisk er der i det?

Men det er jo lige det. Et kornfrit produkt jo bare et alternativ til almindeligt fuldfoder, som visse producenter laver til forskellig behov,.. altså til hvalpe, unghunde, seniorer, aktive hunde osv. Genisis har så kun lavet en enkelt kornfri, som ligner deres voksenhunde variant hvis du ser på varedeklarationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skulle de lige netop kun lave et enkelt racespecifikt produkt, og netop kun en uden korn?.

et personligt behov der har bragt dem dertil?

Hvorfor er det et problem de har gjort det, evt spørg dem :)

 

 

Ikke forstået.

du undre dig over de laver en variant til en type hunde og kalder det komisk, så spøger jeg om det er komisk fordi de ikke har andre varianter, eller hvorfor det så ikke er komisk når Kingsmoore gør det?

Jeg forstår dig bare ikke og forsøger

 

 

Men det er jo lige det. Et kornfrit produkt jo bare et alternativ til almindeligt fuldfoder, som visse producenter laver til forskellig behov,.. altså til hvalpe, unghunde, seniorer, aktive hunde osv.

Jaah? Og det komiske i det er?

 

 

Genisis har så kun lavet en enkelt kornfri, som ligner deres voksenhunde variant hvis du ser på varedeklarationen.

Det har jeg ikke kigget nærmere på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

et personligt behov der har bragt dem dertil?

Hvorfor er det et problem de har gjort det, evt spørg dem :)

 

 

Ikke forstået.

du undre dig over de laver en variant til en type hunde og kalder det komisk, så spøger jeg om det er komisk fordi de ikke har andre varianter, eller hvorfor det så ikke er komisk når Kingsmoore gør det?

Jeg forstår dig bare ikke og forsøger

 

 

Men det er jo lige det. Et kornfrit produkt jo bare et alternativ til almindeligt fuldfoder, som visse producenter laver til forskellig behov,.. altså til hvalpe, unghunde, seniorer, aktive hunde osv.

Jaah? Og det komiske i det er?

 

 

Genisis har så kun lavet en enkelt kornfri, som ligner deres voksenhunde variant hvis du ser på varedeklarationen.

Det har jeg ikke kigget nærmere på :)

 

Jeg tror at Ascha synes det er komisk at det fremstår som om producenten kun mener at det er "schæfere, belgiske hyrdehunde og hunde der stresser" (for det gør ALLE schæfere og maller jo) som skal spise kornfrit, alle andre skal spise korn:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at Ascha synes det er komisk at det fremstår som om producenten kun mener at det er "schæfere, belgiske hyrdehunde og hunde der stresser" (for det gør ALLE schæfere og maller jo) som skal spise kornfrit, alle andre skal spise korn:vedikke:

Tak, det er præcis det jeg mener virker lidt vanvittigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

men det skriver jo bare at fodret er optimalt til denne type hund, sådan et produkt har royal canin også, bare med korn.

Og kingsmoore har kun deres purevariant til katte af stor race og neutraliseret kat, det der ingen der synes er komisk?

 

Hvis Kingsmoor kun havde én kornfri variant, og den var rettet til Main Coone og Norsk Skovkat, ville det være lige så åndssvagt. Er helt enig med Ascha i at Genesis er komisk:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Kingsmoor kun havde én kornfri variant, og den var rettet til Main Coone og Norsk Skovkat, ville det være lige så åndssvagt. Er helt enig med Ascha i at Genesis er komisk:stupid:

 

Det har de kun (eller du kan få til neutraliseret også)

men hvorfor er det komsisk?

Man laver vel kun de produkter man mener der er salg i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror humor er forskellig:vedikke:

 

Jeg synes nu ikke der var meget humoritisk ved det, mere en nedladende kommentar til et foder man ikke har det store kendskab til, og det giver jo ikke trådstarter et retvisende billede af om foderet reelt er godt, bare fordi man synes det er "komisk" at de har valgt kun at have en variant af kornfrit.

 

Men sådan er "humor" nok forskellig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi taler om et hundefoder til op mod 50 kr pr kg. Det er dyrt. Og det er umuligt at se på ingredeens liste eller andre steder hvad der gør at produktet skal være så dyrt. Ja, man kan ikke engang se hvor meget kød, fisk, æg eller andre dyre produkter der er i foderet.

 

Det ligner er klart overpriced produkt i mine øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu ikke der var meget humoritisk ved det, mere en nedladende kommentar til et foder man ikke har det store kendskab til, og det giver jo ikke trådstarter et retvisende billede af om foderet reelt er godt, bare fordi man synes det er "komisk" at de har valgt kun at have en variant af kornfrit.

 

Men sådan er "humor" nok forskellig :)

Jeg kan høre at du slet ikke med på at det er flere faktorer der gør det komisk, men prøv at kig lidt på deres hjemmeside inden du anklager andre for at være nedladende og uvidende.

 

Genisis har så kun lavet en enkelt kornfri, som ligner deres voksenhunde variant hvis du ser på varedeklarationen.

 

Det har jeg ikke kigget nærmere på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...