Hop til indhold

Terkel


korvis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De er nemlig bare så søde sammen! Terkel er jo noget heeeeelt andet end hvad jeg nogensinde havde forestillet mig at eje, men hold kæft han er en god hvalp... :lun: Han er bare så cool i sit lille hoved. Selv nu, hvor han er lidt i en spøgelsesalder, så er han det på en virkelig cool måde! :lol: Han er ekstremt glad for mennesker, det kan jeg virkelig godt li'. Han er også meget fornuftig, på mange forskellige plan. Fornuftig mht. sin utryghed ved biler/busser, fornuftig i sin tilgang til andre (voksne) hunde, etc. etc. Jeg glæder mig virkelig til at han bli'r lidt ældre, og den "rigtige" træning går i gang, det bli'r SÅ spændende!

Link til indlæg
Del på andre sites

De er nemlig bare så søde sammen! Terkel er jo noget heeeeelt andet end hvad jeg nogensinde havde forestillet mig at eje, men hold kæft han er en god hvalp... :lun: Han er bare så cool i sit lille hoved. Selv nu, hvor han er lidt i en spøgelsesalder, så er han det på en virkelig cool måde! :lol: Han er ekstremt glad for mennesker, det kan jeg virkelig godt li'. Han er også meget fornuftig, på mange forskellige plan. Fornuftig mht. sin utryghed ved biler/busser, fornuftig i sin tilgang til andre (voksne) hunde, etc. etc. Jeg glæder mig virkelig til at han bli'r lidt ældre, og den "rigtige" træning går i gang, det bli'r SÅ spændende!

 

Hvorfor er han noget helt andet end du havde forestillet dig du skulle eje? Og vidste du dette på forhånd? Og hvorfor endte det så med ham alligevel? Undskylder hvis du aælerede har skrevet det andetsteds, har ikke læst hele tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er han noget helt andet end du havde forestillet dig du skulle eje? Og vidste du dette på forhånd? Og hvorfor endte det så med ham alligevel? Undskylder hvis du aælerede har skrevet det andetsteds, har ikke læst hele tråden

 

Jamen jeg skulle jo ha' en Iso-klon! En gang i fremtiden. Og pludselig sidder jeg her med en hanhund (:skraek:) af rene arbejdslinjer..?! Men det var ren kemi, da jeg mødte ham kunne jeg bare mærke at han var min. Men lidt tanke er der da også bag det - en hanhund med et virkelig coolt hoved ville jo også være det bedste match til Iso, når hun nu ikke har det godt med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg skulle jo ha' en Iso-klon! En gang i fremtiden. Og pludselig sidder jeg her med en hanhund (:skraek:) af rene arbejdslinjer..?! Men det var ren kemi, da jeg mødte ham kunne jeg bare mærke at han var min. Men lidt tanke er der da også bag det - en hanhund med et virkelig coolt hoved ville jo også være det bedste match til Iso, når hun nu ikke har det godt med andre hunde.

 

Jeg tænker så at du har fået lige præcis det du burde. En cool hund af linier der har pæren i orden og ro i hovedet. Jeg tænker, at det vil skåne dig for mange af de frustrationer du har haft i dit samarbejde med Iso. Jeg selv sværger jo til tæver, men det kender jeg nu mange der ikke gør. Sanne foretrækker jo fx langt hanhunde, pga deres mere stabile temperament....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker så at du har fået lige præcis det du burde. En cool hund af linier der har pæren i orden og ro i hovedet. Jeg tænker, at det vil skåne dig for mange af de frustrationer du har haft i dit samarbejde med Iso. Jeg selv sværger jo til tæver, men det kender jeg nu mange der ikke gør. Sanne foretrækker jo fx langt hanhunde, pga deres mere stabile temperament....

 

Nemlig, han er supercool, og det var tanken. Ikke så meget for egen del, for selv om Iso godt nok har været frustrerende på agilitybanen så har hun hele tiden været virkelig sjov at løbe med. Men mest for Iso's skyld.

 

Bli'r også virkelig spændende at se hvordan jeg fungerer med hanhund..! :shock: Søster har jo hele tiden haft hanhunde, så det er jo ikke fordi jeg ikke har haft hanhunde tæt på. Men har på fornemmelsen at jeg selv fungerer bedre med tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Har lige vist manden Terkel han synes godt nok det var en fin hund, som han kan sige det, ja siger jeg er det ikke en smuk race. Jo siger han :mrgreen: ja og ikke så stor og tung som en lab jeg kunne blive ved, er vist blevet lidt forelsket i den race ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel har haft lidt problemer de dage hvor jeg har haft fri, og har været hjemme hele dagen. Når jeg er på arbejde sover han jo - men det kan han jo ikke når jeg er hjemme!! :lol: Så holder han sig vågen, bli'r overtræt, og bli'r til Terkel Den Grusomme... Nu har jeg haft fri siden i torsdags, og i dag - 4. dag jeg er "gået hjemme" - har han endelig kunnet falde til ro og sove, selv om jeg var hjemme. Fantastisk! :lol: Så han har været rigtig sød i dag, og er også faldet i søvn ekstra tidligt her til aften, allerede lidt efter kl. 20. Håber han kan sove hele natten alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Uj, det er længe siden jeg har skrevet noget i tråden..!! :oops: Men der er jo gået rigtig meget tid og overskud på de to problemområder vi har - Terkels maveproblemer (som har fået sin helt egen tråd) og sammenføringen med Iso. Så der har ikke været så meget at skrive om.

 

Terkel går på hvalpehold, men vi får ikke rigtig trænet, så der sker ikke det store. Han synes dog det er rigtig sjovt! Træneren, en af mine gamle agilityveninder, er også adfærdsbehandler, så hun har også hjulpet mig videre med sammenføringen. Jeg har haft begge hunde med derud to gange, hvor vi så har sat dem sammen før træningen startede. Sammenføringen går fremad, langsomt men fremad. Nu går Iso og Terkel lidt sammen i haven stort set hver dag, hvor de også løbeleger.

 

I dag har Terkel været med da Iso og jeg var "prøveklude" til noget agilityinstruktøruddannelse, og der var også to af hans søskende med, og de fik godt nok leget igennem! De mødes indimellem, da os ejere træner i samme klub, og vi har også lavet et par træningsdates med hvalpene. Jeg fik filmet en lille smule af dem, de er så søde sammen! :lun:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hmm, næsten to måneder siden sidste update... :oops: Og i mellemtiden er han jo blevet 6 måneder!

 

Terkel er klart unghund nu, men stadig meeeget hvalpet i hovedet alligevel. Han er virkelig fornuftig, og meget klog. Og VILD!!! Han elsker mennesker, og er pænt kontakt-/opmærksomhedskrævende. Når nogen hilser på ham så kravler han gerne op-op-op, indtil han sidder rundt nakken på dem... :oops: Men det lykkes ham sgu at charme alle han møder alligevel! :lol:

 

Hans mave er nu helt i orden, den kom faktisk på den helt store test i går, hvor han fik sit første rigtige tyggeben - med snask på! Det var godt nok tørret, så der var ikke ret meget på det, men alligevel. Og Terkel var løøøøøkkelig... :lun:

 

Vi har stadig problemer med at han bider/tygger/spiser ALT. Derfor er der udsigt til at han kommer til at gå i hvalpegård medens jeg er på arbejde, i lang tid endnu... :roll:

 

Indkald er også noget vi virkelig skal arbejde på. Han ved godt hvad det betyder, men vælger at ignorere det hvis der er noget der bare er lidt mere spændende. Så han går ikke løs medmindre der er indhegnet, og det er jo lidt kedeligt for ham.

 

I det hele taget har vi fået trænet meget, meget lidt, i forhold til hvad jeg plejer med mine hvalpe. Det er flere faktorer der har spillet ind, men jeg håber at det kan bli' bedre fra nu af.

 

Iso og Terkel går stadig ikke sammen, men her i julen gik Iso i løb - og så var hun pludselig meeeeget glad for ham! :lol: Så der gik de faktisk sammen inde i min mors hus i nogle dage, indtil Iso blev alt for højløbsk. På et tidspunkt viste Iso faktisk at hun valgte søsters voksne hanhund fra, og valgte Terkel til, så jeg håber at det bli'r lidt siddende. Nu er vi lige kommet hjem fra juleferie og har kun været hjemme i et par dage, hvor jeg også har været fuldstændigt kvæstet efter bilkørsel fra Stockholm, så de har indtil videre kun været sammen i haven herhjemme. Men nu skal vi i gang, de skal til at gå sammen inde nu. Jeg skal bare være lidt mere i overskud, så mon ikke det bli'r det vi starter det nye år med?

 

thumb_IMG_1934_1024.jpg

 

thumb_IMG_1755_1024.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han bare blevet stor og fin :lun:

Han udvikler sig rigtig pænt og harmonisk :5up:

 

Tak! Ja, jeg synes faktisk han har vokset ok harmonisk. I perioder har hoved og ører haft sit eget voksetempo, men kroppen har altid set ok ud, han har aldrig været skæv eller så. Lidt lange ben har han da, men jeg tror det også lidt er den korte pels der fremhæver det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...