Hop til indhold

Blæresten hos hvalp


Sigga
 Share

Recommended Posts

Min hvalp på ti uger har fået blæresten. De kan opløses med diæt, men dyrlægen siger at hvalpen ikke kan vokse nok på diæten og derfor skal den også have sit almindelige foder (halv, halv). Nogen som har oplevet det samme? Der er ingen blærebetændelse og jeg undrer mig virkelig over hvorfor hvalpen har fået dette, så tidligt i livet. Og hvad med godbidder og alle de snegle mv. hun når at spise i haven :( Hvordan gik det med renlighed for lige nu er det gået helt i vasken. Hun har jo tisset konstant og haft smerter så renlighed er laaaang væk tilsyneladende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo - jeg kender til det - men min hund (dengang) var voksen da han fik konstateret urat sten. Dette medførte at han fik hjemmelavet mad - dels fordi han var ramt af forskellige former for allergi og dels for at kunne styre urat stenene.

 

Jeg kender ikke til noget ang. hvalpe - men vil anbefale at du følger din dyrlæges anbefalinger. Ved du hvad det er for en form for sten din hvalp har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må og skal forhindre at hun spiser snegle og andet "godt" hun finder.

Det at hun er blevet urenlig kan skyldes blære stenene.

 

Jeg håber ikke din dyrlæge har anbefalet hun får tør foder?? - Det er ret vigtig at der kommer væske til urin vejene - så våd foder vil abosolut være at foretrække - kom også gerne noget i vandet så det lugter godt så hun får lyst at drikke - det er vigtig at urinen ikke bliver koncentreret -

renlighed er selvfølgelig vigtig - men det er vigtigere hun slipper af med de sten hun har - og du må nok forvente at hun skal være på diæt altid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...