Hop til indhold

Indmad


Lisa Kjeldsen
 Share

Recommended Posts

Vi har en hvalp på 4 mdr, som har virkelig svært ved at koncentrere sig om træning. Vi har nu fundet ud af, at stegt lever og hjerte som godbidder hjælper gevaldigt på koncentrationen ;-)

Jeg kan dog ingen steder læse mig frem til, hvor meget hun kan tåle?

Hun får dåsemad i skål og tørkost spredt på plænen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved der er rigtig meget A-vitamin i lever, og du skal derfor passe på med at overdosere dette til din hund. A-vitamin er fedtopløseligt og bliver oplagret i hunden lever og fedtvæv fremfor at blive udskilt hvis den får for meget. Jeg ved dog ikke præcis hvor mange mg A-vitamin en hund kan tåle, men jeg ville nok begrænse det til en gang om ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal osse lige tænke på funktionen... Leveren bruges jo til at rense blodet for giftstoffer, så hvis der overhovedet ER giftstoffer i det dyr, som leveren kommer fra, så er der højest koncentration i lever og nyrer..

 

almindelig muskel er bedre. Også hjerte. Men enhver slags muskel kød kan bruges, når bare det ikke er saltet eller indeholder tilsætningsstoffer.

Selv bruger jeg koteletter til Silke, fordi det er nemt. Jeg køber en kamsteg (billigt!) -skærer den op i tykke koteletter. Og let steger en pandefuld af dem, som jeg ville stege en godt rød bøf. God varme udenpå. Ret rå indeni. :mrgreen:

Og så skærer jeg koteletterne over og fryser dem ned.

Så kan jeg tage en halv kotelet op, når jeg har brug for det, skære den i tynde skiver. Og så har jeg skiverne i en lille plasticæske i lommen.

Når jeg ikke steger koteletterne så meget, så er der ikke så meget svind af kødet. Og det meste af godbidden er så væske..

De tørrede godter er også gode, men kan godt være lidt hård kost for en hvalp..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak.

Vi har forsøgt både bløde og sprøde godbidder og naturligvis vil hun gerne have dem, men endnu er hun meget mere interesseret i fx et blad, der flyver forbi 😵

Vores hundetræner foreslog pølser, hvilket hjalp en del, men endnu giver vi så mange godbidder, netop pga koncentrationen (eller mangel på samme 😀), at jeg synes, der skal noget sundere til. Og letstegt lever op hjerte er lige sagen, hun reagerer pludselig på indkald og går pænt 👍

Selvfølgelig skal der skæres ned på mængden med tiden, men når det er det, der virker lige nu, så er det sådan 😉

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...