Hop til indhold

DCH DM i Ribe


Dorte
 Share

Recommended Posts

Tænkte nok, at I var med igen.

 

Min forberedelse har bl.a. bestået af to dyrlægebesøg på 14 dage. Først et hotspot og i dag en betændt tå .... jo jo det kører for Livsen og mig

 

Æv da! Håber hun helt klar!

 

Luna har haft besøg af kiropraktor og blevet masseret pga låst bækken. Hun løb så fint til DKK dm men fik så en underlig fejl og virkelig dårlig tid i finalen og weekenden efter ville hun slet ikke løbe!

Hun dr blevet godkendt til at måtte løbe så krydser for hun holder :x::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg savner at se jer til stævner! Håber du får lysten tilbage :-D

 

Om jeg har lysten eller ej, betyder desværre ikke så meget. Karla stepper ind på alle spring ligeså snart de når op på 35 cm eller højere. Ligesom om hun ikke kan bedømme højden... :vedikke: og så længe hun gør det, får hun ikke lov at løbe de højder hun skal. Hun gør det ikke når jeg springer hende på lille. Så jeg kunne overveje bare at køre hende i senior fra nu af, hun er jo gammel nok, men det betyder stadig intet DM....

 

så.... 3 hunde og ingen at løbe med LOL

Link til indlæg
Del på andre sites

Om jeg har lysten eller ej, betyder desværre ikke så meget. Karla stepper ind på alle spring ligeså snart de når op på 35 cm eller højere. Ligesom om hun ikke kan bedømme højden... :vedikke: og så længe hun gør det, får hun ikke lov at løbe de højder hun skal. Hun gør det ikke når jeg springer hende på lille. Så jeg kunne overveje bare at køre hende i senior fra nu af, hun er jo gammel nok, men det betyder stadig intet DM....

 

så.... 3 hunde og ingen at løbe med LOL

 

Æv. Havde ikke opfattet hun stadig gjorde det! Jeg stemmer for senior så :mrgreen: Så støver jeg Milo af :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige meget hvor man placerer IPO, vil de jo forstyrre.

 

Hundene burde kunne håndtere råben og skrigen ved siden af banen. Det er bare almindelige forstyrrelser.

Der var 2 eller 3 hunde, som var så uheldige, at der blev skudt, mens de var på banen. Jeg synes, at rally-dommerne håndterede situationen rigtig fint - når nu det ikke var muligt for dem at flytte IPO.

 

- og en lille sidebemærkning. Er IPO-hunde døve? Det var lige inden at Liva dækkede, når de råbte derovre

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis IPO skal være så forstyrrende må det da bare placeres afsidesliggende fremover. Ja råben og skrigen er måske hverdagsting men skud er da ikke.

De IPO hunde er helt sikkert svagthørende og kun for hundefører med et overudviklet stemmeorgan.

Min hund var gået i slamdæk på flere 100 meters afstand med de kommandoer.

Og efter 10 meget meget høje SLIP kommandoer måtte jeg da lige se om hunden var ved at æde figuranten.

Jeg syntes i det mindste det skulle stå på indbydelsen eller på hjemmesiden. Så man kan tage sine forholdsregler. Eller vurdere om man vil udsætte sin hund for dette.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså agility får jo normalt skylden for at larme mest og jeg hørte ikke IPO folket selvom mit telt stod op af deres prøve område :genert:

 

Nå men lige en kort opdatering. Luna løber lørdag et fejlfrit løb og et med 5 fejl. Det er nok til en direkte billet til a finalen :banan:

 

I finalen idag løber hun et genialt løb i 3 bedste tid og ender dermed på podiet for 2 år i træk :vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom vi om på den anden af DM.

For os endte det med en fin 10. plads, som jeg er ganske tilfreds med.

 

Lidt billeder fra vores finalebane

attachment.php?attachmentid=128801&d=1443800028

 

attachment.php?attachmentid=128802&d=1443800028

 

attachment.php?attachmentid=128803&d=1443800028

 

- og vores samlede resultat

attachment.php?attachmentid=128804&d=1443800184

 

- glæder mig allerede til at komme i gang med kvalifikationen til DM 2016

Inden DM fandt jeg ud af, at der kun er 5 hunde, som har været med til alle de 4 DM'er, som der har været siden vi kom med på det officielle program - og Liva er en af dem :banan: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom vi om på den anden af DM.

For os endte det med en fin 10. plads, som jeg er ganske tilfreds med.

 

Lidt billeder fra vores finalebane

attachment.php?attachmentid=128801&d=1443800028

 

attachment.php?attachmentid=128802&d=1443800028

 

attachment.php?attachmentid=128803&d=1443800028

 

- og vores samlede resultat

attachment.php?attachmentid=128804&d=1443800184

 

- glæder mig allerede til at komme i gang med kvalifikationen til DM 2016

Inden DM fandt jeg ud af, at der kun er 5 hunde, som har været med til alle de 4 DM'er, som der har været siden vi kom med på det officielle program - og Liva er en af dem :banan: :banan:

 

Tillykke med de fine resultater! Og hvor ser I dog glade ud begge 2 ::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom vi om på den anden af DM.

For os endte det med en fin 10. plads, som jeg er ganske tilfreds med.

 

Lidt billeder fra vores finalebane

attachment.php?attachmentid=128801&d=1443800028

 

attachment.php?attachmentid=128802&d=1443800028

 

attachment.php?attachmentid=128803&d=1443800028

 

- og vores samlede resultat

attachment.php?attachmentid=128804&d=1443800184

 

- glæder mig allerede til at komme i gang med kvalifikationen til DM 2016

Inden DM fandt jeg ud af, at der kun er 5 hunde, som har været med til alle de 4 DM'er, som der har været siden vi kom med på det officielle program - og Liva er en af dem :banan: :banan:

 

Tillykke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...