Hop til indhold

piber


Murphy
 Share

Recommended Posts

Murphy har i længere tid haft en kylling (pivedyr)... Det er yndlings-legetøjet... Men han er begyndt at pibe helt lavt, når han leger med det... Han har ikke gjort det før nu... Han virker urolig når han har dyret... vader rundt...

Kan han være for over-stimuleret?

 

Jeg har lagt pivedyret væk nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænderne er skiftet...så det kan ikke være det...

Han har før bare leget alm med legetøjet... Fået det til at pive, rystet med det, lagt det i skødet på os, spankuleret rundt, og vist det stolt frem...

 

Vi kom hjem igår (han havde været alene hjemme, mens vi var på besøg hos familie)

Og der tog han så kylling, som altid, men peb...nærmest klynkede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er Murphy nu?

 

Jeg tænker lidt på hormonerne ;-) Min den gamle hund har altid når der var/er damer i løbetid gået og pibet lidt.... lige pt piber han af alt - både legetøj, mig, den unge hund mv, men vi har også to højløbske tæver på gaden pt - stakkels Walther ;-)

 

Det er bare en tanke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har Kylling bidt fra sig? :hmm:

Der har jo været en skræk-historie om en rottweiler, der døde, fordi en kong sugede hundens tunge ind i hullet..

 

Det kan vel også ske i mindre skala med et pivedyr. Altså at tungen bliver suget fast til pivehullet.. Ikke dødsensfarligt i den størrelse og med et blødt pivedyr, men måske ubehageligt nok..

 

Min første hund, Trille, havde en lille hvid pivekat som hun var meget glad for. Den var hendes lille hvalp efter hendes første løbetid..... Men hun brød sig ikke om at den pev. Hun var meget forsigtig med den.. Da hun var færdig med at have falske hvalpe, bed hun simpelthen et øre af. Så var katten en helt almindelig legeting igen..

 

så det kan også være en slags omsorg for den lille "hvalp". Lav et ekstra hul i pivdyret. Så undgår I både dyrets piveri og at den suger sig fast til tungen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har Kylling bidt fra sig? :hmm:

Der har jo været en skræk-historie om en rottweiler, der døde, fordi en kong sugede hundens tunge ind i hullet..

 

Det kan vel også ske i mindre skala med et pivedyr. Altså at tungen bliver suget fast til pivehullet.. Ikke dødsensfarligt i den størrelse og med et blødt pivedyr, men måske ubehageligt nok..

 

Min første hund, Trille, havde en lille hvid pivekat som hun var meget glad for. Den var hendes lille hvalp efter hendes første løbetid..... Men hun brød sig ikke om at den pev. Hun var meget forsigtig med den.. Da hun var færdig med at have falske hvalpe, bed hun simpelthen et øre af. Så var katten en helt almindelig legeting igen..

 

så det kan også være en slags omsorg for den lille "hvalp". Lav et ekstra hul i pivdyret. Så undgår I både dyrets piveri og at den suger sig fast til tungen..

 

Neeej... hvor tit sker det lige? Det synes jeg er at skræmme folk unødigt. Hvis vi skal gå med livrem og seler, så kan hundene jo ingenting, og hvad er der så ved at være hund

 

Hormoner lyder som en god forklaring, synes jeg, men nu kender jeg jo ikke din Myrphy

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.newdogworld.com/rottweiler-dog-dies-after-getting-tongue-stuck-in-a-kong-toy/

 

Efter jeg læste om rottweileren har jeg altså fjernet en bold fra Silke, som der netop kun var et enkelt hul i... En lille foderbold. Af tyk, blød gmmi.

 

Den ville ikke kunne skade hende alvorligt. Men den ville godt kunne nive hende i tungen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er næsten 7 mdr...

 

Jeg er 100% sikker på, at kylling ikke har gjort skade på Murphy... Det umuligt... Hans piben er mere klynken og ikke av-hyl..

Jeg tror også det må være hormoner... De knægte altså (jeg er ene høne i hane-gården!)

 

Og der må jeg også spørge... Jeg synes, hans tissemand er meget fremme... Er det normalt?

Han kan måskeikke helt styre den eller? :'D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...