Hop til indhold

Adisson syndrom


kharder
 Share

Recommended Posts

Bella fik for ca. en måned siden konstateret forhøjede lever- og nyretal. Hun kom i behandling og fik taget nye prøver i fredags. Der kom svar i dag og hendes tal er blevet meget bedre... Nogle af dem er normale, men der kan stadig blive bedre.... :)

 

Der er dog et men... Der er kommet nogle ændringer i andre tal, som dyrlægen mistænker kan være adissons syndrom. Hun er stadig ikke helt på toppen og hendes appetit svinger også stadig en del, hvilket var med til at styrke mistanken. Vi skal nu have lavet en provokationstest. Heldigvis, er det forholdsvis nemt at behandle.

 

Jeg har læst på nettet omkring adissons, men kunne godt tænke mig at høre om I har nogle erfaringer?

Link til indlæg
Del på andre sites

min agilitytræners ene hund har addisons. Han blev pensioneret fra agility med det samme det blev opdaget (han var lige knap 2 år), men han lever et fuldt og godt liv. Han kan sagtens gå lange ture, og hun lader ham af og til konkurrere i specielle klasser hvor man selv kan vælge springhøjden. Dvs at han får lov at løbe en enkelt bane engang imellem, på mellemhøjde. Han får medicin, for at hjælpe med produktionen af adrenalin. Han er en glad og dejlig hund, og selvom det selvfølgelig er uheldigt at så ung en border collie bliver diagnosticeret med en sygdom som betyder livsstilsændring (med mindre man vil have dem på steroider før nogen former for extra fysisk udfoldelse.. ja, så er det altså ikke så slemt igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...