Hop til indhold

Når hvalpen gø'er...


Nanja
 Share

Recommended Posts

Gaya er en knap 15 uger gammel labrador hvalp. Hun er aktiv og opsøgende i forhold til vores to andre hunde, Kalle gårdhund på 6 år og Jackie labrador på 13 år.

 

Nu har Gaya fundet ud af at gø....meget.... Det er typisk når Kalle siger nej tak, jeg gider ikke mere fjolleri nu. Han ligger typisk i sin kurv og begynder at knurre fordi hun fjumser rundt og hiver i ham eller kurven. Det får hende som regel til at holde lidt afstand til ham, og så står hun dér og gø'er .

Jeg kunne godt tænke mig, at hun ikke fortsætter med at udvide gø-situationerne.

 

indtil nu har vi enten lukket hende ud, eller afledt med et eller andet, så hun flytter sig væk fra ham. Men jeg er bange for at jeg ved afledningen i virkeligheden får forstærket at det er sjovt at gø.

 

Nogen der har ideer til at håndtere en ung dame med et stort organ?

Hun er meget lærenem og vil rigtig gerne have kontakt med os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedste ville være helt at undgå gøsituationen :) det vil sige at du når du kan se at der er optræk til bøvl, altså når Kalle begynder at afvise Gaya, griber ind med et eller andet spændende tilbud, fx fodersøg, en tur i haven, lidt træning eller hvad du nu lige har tid til;)

hvis du først kommer til når hun er begyndt at gø, så ville jeg helt rolig bare tage hende og sætte hende ud lidt, ikke kalde eller lokke, bare hen og gribe fat i hende og løfte hende ud af situationen, ikke skælde ud eller sige noget;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...