Hop til indhold

Hundens sanser....


Aslan
 Share

Recommended Posts

Kan hunden, ved kraftig lyttelse, "glemme" at bruge næsen?

 

Altså hvis hunden VIIIIIRKELIG lytter til noget, glemmer den at dufte hvad det er den lytter til?

 

Ved ikke om jeg har forstået spørgsmålet rigtigt men jeg tror godt at èn sans kan blokkere for en anden. Da Thailo var lille glemte han ihvertfald at se sig for når han fulgte et spor og har flere gange løbet ind i et træ.

Link til indlæg
Del på andre sites

..Det tror jeg sagtens, de kan.

 

Min venindes to hunde er "øre-hunde" og Silke er "snude-hund". Så når vi går tur sammen, og hundene kommer lidt for langt væk fra os, så gemmer vi os og står helt stille og venter på at de kommer tilbage og leder efter os.

 

Og så er det så tydeligt at se, at Silke kommer først "med en snor i snuden" og er ikke i tvivl om, hvor vi er. --Mens Zenta kommer løbende med strittende ører og kan løbe lige forbi os flere gange uden at opdage os. Først hvis vi laver en lille lyd, så er hun der som en mis..

---Freja er sjældent så langt væk at vi kan nå at gemme os for hende..:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

..Det tror jeg sagtens, de kan.

 

Min venindes to hunde er "øre-hunde" og Silke er "snude-hund". Så når vi går tur sammen, og hundene kommer lidt for langt væk fra os, så gemmer vi os og står helt stille og venter på at de kommer tilbage og leder efter os.

 

Og så er det så tydeligt at se, at Silke kommer først "med en snor i snuden" og er ikke i tvivl om, hvor vi er. --Mens Zenta kommer løbende med strittende ører og kan løbe lige forbi os flere gange uden at opdage os. Først hvis vi laver en lille lyd, så er hun der som en mis..

---Freja er sjældent så langt væk at vi kan nå at gemme os for hende..:lol:

 

Helt off topic: Guuuud nogle smukke venner I har!!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt off topic: Guuuud nogle smukke venner I har!!! :lun:

 

 

Ja.....-off topic:-P: Sorte Freja er et mix mellem schæfer-collie-labrador..

Og hun havde så en romantisk affære med en gudesmuk gråmix eurasier..

--Det resulterede i 4 pragtfulde hvalpe: Zenta og hendes ene bror har samme farver, og så er der en helt sort han og en helt rød han. Alle er lige så smukke som Zenta.

--Men faderen var også valgt med omhu, -både ud fra udseende og temperament. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.....-off topic:-P: Sorte Freja er et mix mellem schæfer-collie-labrador..

Og hun havde så en romantisk affære med en gudesmuk gråmix eurasier..

--Det resulterede i 4 pragtfulde hvalpe: Zenta og hendes ene bror har samme farver, og så er der en helt sort han og en helt rød han. Alle er lige så smukke som Zenta.

--Men faderen var også valgt med omhu, -både ud fra udseende og temperament. :-D

 

Stadig off topic,... men så ville jeg være ret ligeglad med stamtavle.:lol: :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...